Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2010, 17:02   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dan zijn alle buitenlandse inlichtingendiensten van de USA onder een groep gebracht, maar de USA had daarvoor ook reeds inlichtingendiensten, met de militaire inlichtingendienst als grootste.
Citaat:
In March 1942 the Military Intelligence Division was reorganised as the Military Intelligence Service (MIS). Originally comprising of just 26 people, 16 of them officers, it was quickly expanded to include 342 officers and 1,000 enlisted men and civilians.
Die 2 mannen en ne paardenkop waarover men 90 jaar geleden beschikten zullen toen niet in t' stad rondgelopen hebben..

In de reactie op Le Soir wordt ook gegniffeld over Peeters met zijn grote muil..
Eerlijk gezegd was ik ook wat beschaamd over zijn arrogante zelfoverschatting in deze zaak..hij ging het eens regelen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 januari 2010 om 17:06.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:42   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die 2 mannen en ne paardenkop waarover men 90 jaar geleden beschikten zullen toen niet in t' stad rondgelopen hebben..

In de reactie op Le Soir wordt ook gegniffeld over Peeters met zijn grote muil..
Eerlijk gezegd was ik ook wat beschaamd over zijn arrogante zelfoverschatting in deze zaak..hij ging het eens regelen..
In 1945 was die dienst reeds veel uitgebreider. en bestond hij vermoedelijk uit meer dan 10.000 manschappen.

Vlaams politicus, altijd denken dat ze het beter kunnen dan de rest.
En rond lopen met het idee, dat niemand of niets zonder Vlaanderen kan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 17:53   #23
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
90 jaar terug heeft de VS inlichtingen dienst meegewerkt om ons Belgische autobedrijf Minerva er onderdoor te krijgen
2010 - 90 is 1920
er is dus geen sprake van 1945..
Oud 21 januari 2010, 18:16   #24
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Waarvan moeten we anders leven? Geneesmiddelen? Bier?
bijvoorbeeld.
beiden vereisen geschoolde arbeiders, en dat is wat wij te leveren hebben.

tegen een ongeschoolde chinees kunnen we toch niet op

Laatst gewijzigd door Jedd : 21 januari 2010 om 18:17.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:21   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
tegen een ongeschoolde chinees kunnen we toch niet op
Blok nog maar een paar jaar meer..

Onze administratie en IT zit al in India:

Citaat:
India heeft na de VS het hoogste aantal universitair opgeleide en Engelssprekende ICT-ers ter wereld. Talrijke Amerikaanse softwarebedrijven zijn door Indiers opgezet. Bijna een kwart van het personeel van Microsoft is van Indiase afkomst. Steeds meer westerse bedrijven besteden hun programmeerwerk uit aan Indiase ondernemingen.
Oud 21 januari 2010, 18:28   #26
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:

't wordt dringend tijd dat we als natie eens nadenken hoe dat we dergelijke uitdagingen nader bekijken en eens voor onszelf nagaan waarin we goed zijn en waarop we onze economie willen enten.

met Kleuterliedjes a la Studio 100 de wereld veroveren lijkt nog een haalbare niche
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:35   #27
corse
Banneling

Standaard

De totale VS inlichtingen dienst heeft meegewerkt om L&H er onderdoor te krijgen.
De spraaktechnologie-afdeling van L&H werd overgenomen (voor een appel en een ei) door het Amerikaanse Scansoft, nu bekend als Nuance.
Deze spraaktechnologie wordt nu door de CIA gebruikt!
De Vlamingen hadden hun eigen Silicon Valley, en dat kon niet volgens de VS.
Er is maar één manier om ons land te redden, VS bedrijven ontmantelen en nationaliseren.
Hier kom ik binnen 10 jaar nog op terug, dan is iedereen het daar met eens.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:36   #28
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

In een Diets Rijk zou het geen waar geweest zijn maar ja... Daar zijn die 5000 mensen (ook die van de toeleveranciers niet vergeten!) vet mee...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 18:39   #29
corse
Banneling

Standaard

§ Niet vergeten dat er ook managers zijn die door wanbeleid, goede bedrijven in record tempo naar een faillissement brengen.
§ Er zijn er zelfs die record bedragen krijgen van bedrijven om andere bedrijven bewust failliet te managen, en daarna spot goedkoop opgekocht worden door….., een systeem dat veel in de VS en Italië gebruikt wordt en in het vakjargon “verplicht buiten concurrentie plaatsen” genoemd wordt.
Oud 21 januari 2010, 18:40   #30
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De totale VS inlichtingen dienst heeft meegewerkt om L&H er onderdoor te krijgen.
De spraaktechnologie-afdeling van L&H werd overgenomen (voor een appel en een ei) door het Amerikaanse Scansoft, nu bekend als Nuance.
FACEBOOK : Jo Lernhaut heeft u als (zijn beste) vriend toegevoegd
Oud 21 januari 2010, 18:58   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Enkel administratie en IT?
Er zitten in het oosten anders ook veel wetenschappers en andere technici.
In de ruimtevaart zijn de Chinezen zelfs de USA en Rusland aan het voorbijsteken.
En hebben zij Europa reeds lang achter zich gelaten.

Het idee dat die gele mannekes enkel goed zijn om na te apen is reeds lang bewezen als onzin.
En zij zijn met heel veel en staan nog niet en staan nog niet op onze levensstandaard. Daarom kunnen zij nog goedkoop produceren, wij waren 50 jaar geleden niet duurder dan zij nu.
Oud 21 januari 2010, 19:01   #32
corse
Banneling

Standaard

In de ruimtevaart zijn de Chinezen zelfs de USA en Rusland aan het voorbijsteken.

Tsssssssssss. weer zo een grap en het is weer nieuwjaar!
Oud 21 januari 2010, 19:04   #33
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel administratie en IT?
Voorlopig toch..maar t' kan snel vooruit gaat..ik zit in de automobiel..
Oud 21 januari 2010, 19:06   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht

Tsssssssssss. weer zo een grap en het is weer nieuwjaar!
Binnenkort Chinees Nieuwjaar klopt.

En hoeveel mensen hebben de Europeanen reeds zelf in de ruimte gebracht?

En hoever denk je dat de Chinezen al staan met hun maanstation?

Het is minder grap dan jij denkt.
Oud 21 januari 2010, 19:11   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorlopig toch..maar t' kan snel vooruit gaat..ik zit in de automobiel..
Tata vergeten soms?

Ze zitten nog niet in Europa met hun auto's, maar moeten niet onderdoen voor de Europese en Amerikaanse auto's.
En de Chinese brommers en lichte motoren veroveren de Europese markt zonder enige tegenstand. En ze zijn zeer gewild bij de jongeren.
Oud 21 januari 2010, 19:11   #36
corse
Banneling

Standaard

Een parodie op de huidige economie:

Nomaden:

Als nomaden de fabrieken achterna in caravans, in de VS is dit heel gewoon.
De gewone burger moet flexibel zijn, globalisme noemt men dit uiteraard.
Kijk of uw caravan binnenin er even goed uitziet als de luxejacht van de eigenaar van de fabriek, dan is het klasse verschil klein.
Sociale innovatie is dit, postmodern en vooral flexibel!

Geld is niet belangrijk:

Aan de caravan naast de fabriek heb je weinig onderhoud, minder energieverbruik enz.
Dus je kan zeer goedkoop en flexibel werken.
Je bent een goedkope arbeidskracht en je kan vijf bij-jobs nemen of gratis werken om de economie te bevorderen.
Geld is niet belangrijk, tegen lage lonen werken of gratis werken dat is zeer belangrijk voor een nomade-economie.

Sociale zekerheid is dom:

Sociale zekerheid is dom, de goede wil van de eigenaar van de fabriek is ruim voldoende.
Hoe goedkoper je werkt hoe meer goede wil van de fabriekseigenaar, geen probleem.
Enkel de goede wil van de elite dekt de gezondheidszorg van de massa.
Dit is geen lijfeigenschap maar puur neoliberalisme, veel geraffineerder.
Het nomade leven, daar is de mensheid mee begonnen en daar zullen we mee eindigen!

Wezenlijke verandering:

Het neoliberaaltje (Europees commissaris van handel De Gucht) wil de Europese economie vrij maken en meer globalisering.
De Chinezen zijn verheugd, ze kunnen in Europa hun producten aan dumping prijzen op de markt gooien zodat elk Belgisch bedrijf moet sluiten wegens te hoge lonen en sociale wetgeving.
De Chinezen werken aan vijf Euro per maand en zonder sociale zekerheid, daar moeten wij toch gemakkelijk kunnen tegen concurreren, vooral als we leren werken aan drie Euro per maand loon, zo eenvoudig is dit.
We moeten deze drie Euro loon omtoveren met onze kredietkaart, zodat we wel voor 2500 Euro per maand kunnen consumeren, onze kleinkinderen kunnen onze schuld voort afbetalen.
Dit is de beste levenswijze voor Europa en de kortste weg naar de ondergang, korte pijn, misschien niet slecht, een impuls voor wezenlijke verandering!
Het belastingsgeld moet de staat vooral in buitenlandse multinationals en banken pompen om zo de aandeelhouders zoet te houden, deze zijn tenslotte de eigenaars van de bedrijven en banken.
Dit is echte economische kennis en de beste levenswijze voor de totale wereldbevolking.

Objectiviteit:

Verschoning betreffende de objectiviteit, het zou kunnen dat de Chinezen inmiddels voor 5,5 Euro per maand werken en dat ze op hun 50 jaar creperen, geen sociale zekerheid nodig, excuses daarvoor.
Oud 22 januari 2010, 10:03   #37
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Te laat !!!
Sorry, als ik een boek over economie lees, dan lees en zie ik ook de waanzin die men van economie gemaakt heeft, de getuigenissen hiervan zien we elke dag en hoef ik niet te ontkennen, dat zou slechts zelfbedrog zijn, zo lijkt me. Als ik dat, zoals je de vraag stelt, vervolgens relativeer, dan wordt het nog schrijnender hoe men de bevolking allerhande economische onzin blijft wijsmaken. Ik lees bvb dat inflatie negatieve deflatie is en andersom. Welnu, wie dan objectief kan rekenen weet dan ook dat er absoluut gezien geen geldprobleem kan zijn, kunnen we zo het bewijs voor leveren. Wanneer we hierop dat bewijs voorleggen aan de bevoegde instanties, dan worden we verworpen alsof we geen mensen zouden zijn die kunnen/mogen denken, de pijnlijke en hoogst penibele situatie wordt dan nog nog dramatischer als gevolg van de relativatie zelf. Deze onthutsende vaststellingen heb ik proberen te begrijpen door zelf na te denken hierover, zo ook me te informeren in een enorm aanbod aan nobel studiewerk over de menselijke psyche, het resultaat nog verbluffender en de economische waanzin op een uitmuntende manier verklarend. En ook dat leggen we dan op een beleefde manier voor aan de bevoegde instanties. En nu mag ik naar het OCMW, heel fijn. Laat ons elkaar gewoon afslachten om redenen die bijna te absurd zijn om er nog woorden aan vuil te maken maar die ook iedereen zelf kan nalezen. De aanhoudende economische kwellingen zijn ondraaglijk geworden en strijd heeft inderdaad geen zin, daarom is er nog maar één weg die uitkomst biedt. De onmacht die ik ervaar jegens al deze economische waanzin is me teveel, het slorpt alle energie uit m'n lichaam, dan kan ik het ook beter zo laten, heb ook geen zin mezelf te verrijken op de kap van een ander, noch minder wil ik als parasiet beschouwd en uitgemaakt worden, wat kan ik eraan doen dat ik wordt uitgespuwd, ik heb dat niet gevraagd. Mensonwaardig, andere woorden heb ik er niet voor. Ik ben gewoon een wegwerpartikel, geen mens (meer).
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 10:32   #38
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

De toestand is hOPELoos.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 12:49   #39
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
De toestand is hOPELoos.
Het goede nieuws is echter wel dat er mensen zijn die iets van economie begrijpen. Het slechte nieuws is dat ze in een democratie niets te zeggen hebben omwille 'te weinig in aantal', nooit verkozen, nooit gehoord. En daarom gaat deze economische kwelling als gevolg van de monetaire dwaasheid gewoon verder. Punt.

Laatst gewijzigd door MIS : 22 januari 2010 om 12:50.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 12:53   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Tata vergeten soms?

Ze zitten nog niet in Europa met hun auto's, maar moeten niet onderdoen voor de Europese en Amerikaanse auto's.
.
Die blikken dozen mogen hier niet rondrijden, wij hebben al 40 jaar regelneverij in de verkeersveiligheid achter de rug..
Zelfs conform onze normen is het moeilijk een voet te krijgen in een krimpende markt.
En ginder maken en hier verkopen heeft geen zin,transport is peperduur..anders was de rest ook allang naar ginder verhuist..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 januari 2010 om 12:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be