![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kun je me snel eens de link geven van OXFAM USA, met de wedde en vergoedingen van de statutaire medewerkers, beginnende met de president Raymond C. Offenheiser en de andere "chiefs"? En dan een overzicht per land van de vaste kosten? Even terzijde, heb je ook de link naar de kosten van de "braserie" op de de bondgenoten laan in leuven? Duurste straat in leuven, meestal gesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- De regering schenkt geld. - De extra militairen kosten veel geld. - De belastingaftrek op een schenking van € 30 of meer kost veel geld. Van wie komt dat geld denk je? Juist ja van de belastingbetaler.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is eigenlijk volgens LDD de oplossing voor dit probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Hoewel ik van de kerel (wegens zijn afgrijselijk lelijke vieze baard) niet al te véél moet hebben denk ik dat het voorstel dat burgemeester Denert gedaan heeft om in Haiti een "vlaanderen straat" te bouwen een zéér goed idee. Zo help je de arme drommels ter plaatse aan een deftig onderkomen en kunnen de lokale corrupte politiekerkes niet met de sollen gaan lopen !
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik me ook afvraag is waarom er zoveel buitenlandse instanties aanwezig zijn in Haïti. En ik bedoel niet NU. Haïti zou een van de armste landen ter wereld zijn, waarom zijn er dan bijv. honderden medewerkers van de VN? Wat is het belang? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat weet ik niet, stuur hem een mailtje om het te vragen
![]() Geen idee, ik vermoed dat de gebouwen het eigendom van het ACW zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot gelijk, beter geen soep.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu die mensen kunnen hulp gebruiken daar niet van, ... Het erge is, dat er van alles blijft plakken aan "werkingskosten" de leasewagen van de nationale voorzitter, CEO , en hulpjes van de NGO moeten ook betaald worden, ook die gasten hun hotelkosten, fuel voor hun vliegers en helicopters als ze de ramp overvliegen, (niet om te helpen, wel om te gaan kijken... ) Dan als ze eindelijk beslist hebben bij wie en wat ze gaan kopen , ... (voel je de steekpenningen al komen... ja zelf als 1000 hutjes moogt leveren valt daar geld op te verdienen... ) Dan komen die spullen toe op de lokale luchthaven... eerst "beveiliging" betalen, ... (lees gewoon ambtenaar afkopen om er niet voor te zorgen dat alles gewoon gepiekt wordt, en doorverkocht. ) Dan ambtenaar betalen die er voor gaat zorgen dat het zonder eerst 6 maand op de tarmac te staan rotten, gedoaneerd geraakt en t land binnen mag. Dan distributieur vinden die die spullen wil vervoeren, (hoeveel camions zijn e op dat eiland, die gasten gaan daar eens dik geld gaan verdienen de komende maanden... ) Terug beveileging en mannen betalen, die die hutjes nu gaan rechtzetten, ... en dan is er een of andere slimmerik die die hutjes moet verdelen, en geld krijgt toegestopt om ze aan de juiste "behoeftigen" te geven... Als je dus denkt, dat er van je 100 euro, 10 euro bij die arme kindjes uit de sloppenwijk terecht komen, waar ze onder de oude roeste golfplaten slapen, dat zijt ge een heel goedgelovige, brave, ziel, ... Merci voor de 100 euro van een hele hoop profiteurs die langs de kassa gepasseerd zijn. Ah, als ge sjans hebt, heeft een van die biddon-ville bewoners die hut misschien mogen rechtzetten, voor de lokale kapitalist, en kan hij met zijn dagloon, zijn familie voor een paar dagen eten kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, maar niet meer dan één, anders gaat je zijn rust verstoren en wordt je snel "een stalker". Als deze van Blankenberge een straf krijgt zal dit willen zeggen dat je een overheid zelf niet meer kunt verwijten-per brief of per mail wat zij verkeerd doen. Nochtans stelde Yves Leterme-iedereen mag mij mailen. Is dat dan de enige die de kritiek in ontvangst wil nemen? Conclusie: al de macht aan de politiek, zijn wij dan nog een democratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga er soms een pintje drinken (al is het nu al lang geleden) meer niet ![]() |
|
![]() |
![]() |