![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er iets scheelt met de toekenningsvoorwaarden? Moeten wij hier sociale woningen blijven bouwen voor toegestroomde vreemdelingen? Waarvan sommigen een eigen woning hebben of aan het bouwen zijn in bvb Marocco, deels met de centen die ze uit ons ocmw zuigen? Maar dat mogen we niet weten en niet onderzoeken... hoe zou dat toch komen? Diegenen die zogezegd niet weten wie men bedoelt met "verrijkers" kunnen dat misschien uitleggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() andev, DDD heeft dat al gepost:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() het echte probleem is dat sociale woningen nodig zijn, en niet dat er te weinig zijn
voor de sossen is dit natuurlijk omgekeerd: hoe meer sociale woningen, hoe meer gehoorzamer het plebs en hoe meer er kan blijven plakken filosoof, ga jij dikwijls op vakantie in calabrie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U betaalt misschien mee voor mijn huishuur zoals ik ook nog elke maand een deel belastingen afgehouden word van mijn pensioen om ook hier en daar mee te betalen. Ik schaam mij niet te zeggen dat ik door mijn levensomstandigheden (o.a. familie geholpen) genoodzaakt werd een sociale woning aan te vragen. Ik heb wel gewerkt en veel sociale wetten en belastingen betaald maar als alleenstaande kon ik het mij niet permitteren een eigen woning te kopen. De huurprijzen in het privé zijn heel hoog. Voil�*. Verder heb ik ook gans mijn leven geconsumeerd, ik heb geleefd (zonder daarom te overdrijven) en bijgedragen tot de economie. Mijn nieuwe allochtone buren spreken geen Nederlands, wonen zeker nog niet lang in den belgiek, vegen hun voeten aan alle reglementen, rijden met mooie wagens (Mercedes en BMW o.a.). Hoewel het klein appartementje (zoals het mijne) bestemd is voor senioren hokken hier soms een vier- �* vijftal "jongeren" en de familie uit Duitsland komt regelmatig op bezoek (ook met prachtige zilverkleurige mercedessen). In ieder geval, bedankt voor uw bijdrage in mijn huur die voor een appartementje van een 55 m2 toch nog 300 Euro per maand bedraagt en dit is zonder water, electriciteit en gas + de andere klassieke kosten. Prettig weekend filosoof! en neen, ik ben niet verbitterd maar kom toch op voor eigen volk eerst. Een vriendin wacht al 5 jaar op een gelijkaardige woonst.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Waarom antwoordt je eigenlijk niet op de vraag? Wat houdt je tegen om je bankrekening leeg te maken om huizen bij te zetten voor alles wat hier uit de Rif of Anatolië aanspoelt? Waarom moet jij zonodig van de belastingbetaler profiteren om allochtonen te knuffelen? Doen ze dat in Israel ook hordes Riffijnen en Anatoliers huisvesten op kap van de belastingbetaler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() filosoof, naar mijn gevoel zijn er niet te weinig sociale woningen maar teveel mensen die denken dat ze er gebruik mogen van maken! Het is zoals met de gevangenissen, ze mogen er zoveel bijbouwen als ze willen, eventjes later zitten ze weer vol en zijn er weer te kort!
Dat men zorgt voor sociale woningen voor de eigen inwoners van dit landje die het nodig hebben, en de rijkeren steken een handje toe voor de kosten zonder dat ze er last van hebben! En er mogen er gerust een deel zijn voor vreemdelingen die zich hier willen vestigen... maar geen 65% en groeiend aan vreemdelingen gaan uitdelen! Zonder bijkomende komedie over de zogezegd Belg-geworden vreemdelingen en de "rechten" die daar zouden bijhoren. Maar het systeem zoals het nu is trekt op geen kl...ten! Hoeveel profiteurs zouden er niet inzitten die er niet in thuishoren maar de weg kennen om er te geraken? Ook autochtonen! Voor hoeveel vreemdelingen zouden wij sociale woningen moeten voorzien? Voor een paar honderdduizenden die hier nog zouden kunnen binnenwaaien??? Staan er reclamepanelen in bepaalde landen in de stijl van: "koop hier je kinderen en ga naar België voor woonst, ocmw- en kindergeld? " Ze mogen er dringend bijzetten: "zo lang de voorraad strekt!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() In mijn gemeente was het al vier tot vijf jaar, benieuwd wat het nu wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik moet hier toch een kort artikel uit “De zondag” van 24 januari 2010 (blz. 5) kopiëren omdat ik er nergens tot nu toe commentaar op vind:
“Selor gaat actief op zoek naar allochtonen” Brussel – Dit najaar trekt Selor, het selectiebureau van de overheid, het land rond. In hun “Tour van België” willen ze zoveel mogelijk mensen van een andere culturele achtergrond warm maken voor een job bij de overheid. Selor neemt jaarlijks ongeveer 65,000 pc-testen af. “Ondanks onze vele communicatieacties naar jongeren, stellen we vast dat we nog steeds weinig allochtonen bereiken. Er is werk aan de winkel om de instroom van die kandidaten te verhogen, zeker aan Vlaamse kant”, zegt Silvia Akif, projectverantwoordelijke diversiteit bij Selor. Dit najaar wil het selectiebureau dit aanpakken met hun “Tour van België/Tour de Belgique”. “We focussen ons vooral op die Belgische steden waar een grote allochtone gemeenschap woont. Bedoeling is vooral de overheid als een aantrekkelijke werkgever naar voor te schuiven, maar de geïnteresseerden kunnen ook ter plekken een demotest afleggen. Zo hopen we de afstand om te solliciteren te verkleinen. Als je weet hoe een test verloopt, kan dit ook de drempel verlagen om echt te solliciteren voor een job bij de overheid.” In eerste instantie wordt gefocust op de allochtone doelgroep, later wil Selor ook soortgelijke acties voor andere doelgroepen opzetten. (maf) – uit De Zondag van 24/01/10 Als ik bedenk dat ze weeral eens moeten gepamperd worden, ten koste van jobs voor onze mensen vrees ik werkelijk voor de toekomst van dit land. En dit in een periode van crisis waar het zo moeilijk is aan een job te geraken en er nog duizende jobs zullen sneuvelen.
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |