![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Helaas voor u en Schoofzak, maar dit is dus wel degelijk de realiteit.
Er zijn er trouwens die op kosten van de Staat abortus laten uitvoeren.
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Neen, je rekent uzelf tot de loft-linksen, de liberalistische kleinburger die denkt alles beter te weten en iedereen nog te moeten emanciperen. Als criminelen straffen al tot barbarij gerekend wordt, dan ben je wel zeer ver gedegenereerd.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 23 januari 2010 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Schepen
|
![]() Eey ! Weet iemand of ge World of warcraft kunt spelen in Belgische gevangenissen? In Scandinavië is da mogelijk. Gezou voor minder int gevang willen zitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij kleine delicten dient een gevangenis enerzijds om te straffen en anderzijds om de gevangene te rehabiliteren in de maatschappij. Bij grote delicten dient een gevangenis om de maatschappij te beschermen tegen gevaarlijke personen. Maar in geen geval is dat een rechtvaardiging om mensen onmenselijk te behandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dutroux, de Gelder, RonaldJ.,... hoeven overigens helemaal niet gerehabiliteerd te worden. Uw vorige posting werd trouwens gemeld bij de moderatie.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder noemt u nu de allerextreemste voorbeelden. Dit zijn zware delicten; ik heb u al verteld wat er met deze personen dient te gebeuren. U reageert daar niet op, dus moet ik concluderen dat u mijn post maar half gelezen hebt of gewoon niet wilt begrijpen. Verder succes met uw kruistocht tegen de vrijheid van meningsuiting (behalve dan die van uzelf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Bij zware criminelen horen zware straffen. Bij kleinere delicten moet men ook straffen en rehabiliteren. Bij het grote crapuul is de harde hand nodig en moet de maatschappij beschermt worden van dat soort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reken mijzelf tot helemaal niks. En die criminelen worden gestraft: ze worden beroofd van hun vrijheid. Meer moet dat niet zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet na te trekken bron. Waardeloos, dus.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge moet ze eens proberen te betrappen, terwijl ze zich zo amuzeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
En iets zegt me dat enkele maanden/jaren in de gevangenis, afgesloten van de buitenwereld en opgesloten in een omgeving vol macho's waar mensen al snel op de vuist gaan, niet zo bevorderlijk is voor je omgaan met andere mensen in die buitenwereld. Persoonlijk denk ik dat dingen als confrontatie met slachtoffers en therapie net iets beter werken. En laten we niet vergeten dat 70% van de gevangenen vastzitten omwille van economische misdaden. De oorzaken van die misdaden (verschil tussen armen en rijken) wegnemen lijkt me (zoals in elk geval) net iets effectiever. Maar hey, ik ben een wereldvreemde anarchist. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals de psychopaten die jij opnoemt, die mensen zijn ziek en moeten levenslange therapieën volgen zodat ze nooit meer mensen kunnen schaden. Citaat:
Citaat:
En baldadigheden, ... tsja, de pot verwijt de ketel dat ze wart ziet. Dat is exact wat ik zeg, jullie hebben er alleen een probleem mee omdat ze tegen jullie zijn, maar stellen het instituut zelf niet in vraag. Dat zorgt voor vrij schizofrene situaties waarbij je de ene dag klaagt dat die stoute agenten jullie polsbandjes te hard aantrekken en de volgende dag meer middelen eisen voor cipiers en/of flikken.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 23 januari 2010 om 20:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou het niet beter zijn dat als sipiers staken, de bewaking overgenomen wordt door een spesiaal opgericht leger van vrijwlllige linkiewinkies ? Citaat:
Of zouden de sipiers, flikken, kontroleurs rva .... dan ineens allemaal heilige deezekes zijn ? Citaat:
Uwen uitleg: mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 januari 2010 om 22:58. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ik hoorde tijdens het nieuws dat België een gevangenis in Goma financiert.
Hoe is het mogelijk? Voor de gevangenissen in eigen land hebben ze niet eens geld om deftige sloten te laten zetten. Op de koop toe huren ze dure cellen in Nederland wegens overbezetting van de gevangenissen door allochtone criminelen. Wat een apeland toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U blijkt regelmatig te denken dat mensen die u mening niet volgen zoizo liberalen of anarchisten zijn. Ik ben dat dus niet en toch blijkt mijn mening totaal te verschillen, op dit punt dan toch tegenover jouw mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Ik kies de kant van de cipiers. ik sta natuurlijk niet achter mishandelingen, maar soms kan dat eens gebeuren. In feite moet je de verantwoordelijkheid bij de gevangenen leggen. Als ze in de cel zitten weten ze wat er kan gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet ook eens het standpunt van de gedetineerde proberen te begrijpen in sommige kwesties.
Het is stressen namelijk. En uit hun perspectief gezien is anarchie een normale bezigheid.