![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De nieuwe vragenlijst voor bloedgevers is relevant | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 33,33% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zacht eufemistisch uitgedrukt. De ultieme vraag is wat uiteindelijk de doelstelling is van dergelijke vragenlijst. Kunnen de gegevens niet ooit worden misbruikt ? Wie bijna 50 is, zoals ik, hoeft daar misschien niet echt van wakker te liggen. Maar een twintiger, die weet niet hoe zijn eerlijke antwoorden in de toekomst ooit worden misbruikt. Op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld. Of ben ik paranoia ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag beste "de kleine". Hoe weet jij, als je een scheve schaats hebt gereden, met een vrouw of een man, of je de "onveilige liefde" hebt bedreven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet het soort van vragen die je aan 'vrijwilligers' stelt. Lijkt me iets dat overgewaaid is uit een systeem waar bloed als handelswaar gezien wordt.
Ik heb vroeger vaak plasma gegeven maar ik zou het weigeren moest ik zo'n vragenlijst moeten invullen. Ik begrijp dat men 'risicogroepen' wil identificeren maar men zou dit best pogen te doen zonder onrespectvol te zijn voor de 'privacy' van de individuele burger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() absoluut... zeker voor HIV is dit relevant omdat bloedonderzoek niet kan verzekeren dat de batch besmet/veilig zou zijn.
Men kan, op basis van het aantal partners dat u hebt gehad, al een statistisch beeld vormen hoeveel kans u hebt op bepaalde soa's die misschien nog niet zijn aangetoond met bloedproeven. Alleen de combinatie (vragenlijst + controle) kan de nodige veiligheid bieden aan bloedtransfusie. De perfecte moordenaar zal liegen op zijn vragenlijst en na 24 uur en voor 3 maanden na besmetting bloed geven. Dat zal niet ontdekt worden tot het effectief vastgesteld wordt bij de bloedontvanger.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 24 januari 2010 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
3) bloed wordt gebundeld, en bloedproeven worden gedaan op de bundels; Het is te duur om elke individuele donatie te verifieren. doorprikking van urban legend: Het rode kruis KAN en ZAL u niet op de hoogte stellen van eventuele resultaten na donatie. Sommige pipo's denken immers dat dat een gratis bloedcontrole is
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal maar m'n goed hart eens tonen, en nadien worden verweten voor moordenaar. Stel je voor. Ah, weet je wa: de schuld ligt bij de vrouw die mij heeft besmet ... oeps.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() controle op het bloed na donatie
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De kaarten liggen anders als u een eenmalig onveilig contact hebt gehad met een man (en ik ga ervanuit dat u ook een man bent, rudy), die liggen factor 100 hoger. Zeker omdat homoseksuelen veruit oververtegenwoordigt zijn in de HIV cijfers. Vandaar dat de simpele vraag, of u recent een onveilig homoseksueel contact hebt gehad, is reden genoeg uw bloed te weigeren.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 24 januari 2010 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik kan ook je vraag verkeerd begrijpen. ![]() Overigens wil ik wel nog benadrukken dat ik er geen probleem mee zou hebben om zo'n lijst in te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik geef ook al lang bloed en plasma en op de vorige lijst kon ik alles negatief beantwoorden maar op de huidige niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als je aanduidt dat je nooit onveilige seks hebt gehad terwijl je iedere week op een barebackparty te vinden bent, dan denk ik niet dat je antwoord een ongelukje was.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je moet natuurlijk zelf wel weten of je tot de risicogroep behoort of niet. het lijkt me sterk dat iedereen goed weet wanneer je meer kans maakt op de ziektes in kwestie.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thuisblijven, of gaan werken, ondanks de beloofde vrije dag na wat bloed geven en een gratis pistolet met chocomelk. Als ze bloed willen zullen ze je wel vinden, en zonder moeilijke vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever "mogelijk" besmet bloed dan geen bloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand hoeft te weten dat je wekelijks op een bb-party te vinden bent. De deelnemers zullen niemand verklikken. Daarbij je kan ook besmet worden met z'n tweetjes in een donkere kamer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lijkt me niks mis met zoveel mogelijk risico's uitsluiten.