Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2010, 21:02   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat klopt Derk, mijn vorige garagist was altijd fier als ik met mijne Nissan bluebird van 17 jaar oud langs kwam...

300.000 km voor een 1.6 liter benzinemotor met slechts één kapotte alternator,één keer radiator stuk ,de twee achterste schokdempers,en één achterste uitlaat vervangen als extra kosten in al die jaren...
En géén spoor van roest te bekennen...

Spijtig voor hem werk ik inmiddels bij Mazda zodat de opvolger van de Bluebird een Mazda 5 highpower is geworden...

Ach, ter compensatie heb ik voor mijn oudste een Nissan Micra 1.2 liter automaat bij hem gekocht....
Begonnen in een Eend (Geit), later Fiat en Simca en daarna Opel (+ tig andere merkenvoor de wintermaanden) stap ik ook over op een Jap.
Aan Simca heb een speciale herinnering, ik moest een voorkoplampje verwisselen, en terwijl ik aan dat lampje draai trek ik de hele koplampunit uit de carosserie. Die Simca was volledig doorgerot, ik kon ook de belijning van de weg onder mijn stoel zien. Lappen polyestermatjes heb ik gelegd.
Toch reden ze niet slecht.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 21:07   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En de ontslagpremies zijn er inderdaad om "U" tegen te zeggen.
Voor sommigen zelfs meer dan het dubbele van hun jaarinkomen.
De meeste van Opel-Antwerpen zullen trouwens pas over een jaar zonder inkomen uit arbeid komen te zitten en op den dop komen.
Vele zelfs pas binnen 2 jaar na sluiting wat ook nog eens enkele maanden duurt.
Dat klopt Jantje,maar ik gun het hun van harte...

Ik heb in 2004 hetzelfde meegemaakt,en voor een totaal van 28 jaar dienst kreeg ik 5000 euro sluitingspremie uitbetaald met de gevleugelde woorden dat dit toch best een fantsoenlijke oprotpremie was....

De grote winnaar wordt de staatskas mijn beste,die met minstens de helft van die sluitingspremie gaat lopen....

Citaat:
De echte sukkelaars zijn zij die niet ingeschreven zijn op de loonlijst van Opel.En daar kraait geen haan over.
Inderdaad, al diegenen van die toeleveringsbedrijven die nu nét zo goed op straat komen te staan...

Altijd minder verdiend dan de arbeiders bij opel zelf,en nu mee de afgrond in zonder fantsoenlijke sluitingspremie....

Maar net zo goed werkloos....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 21:09   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Worden door de garagehouders zelfs nog Golf 1 en Kevers onderhouden.
Maar ook nog de R4 's en andere oude modellen.
Ook bij Citroën wordt het onderhoud van geen enkel model afgedaan als te veel en te moeilijk of geweigerd omdat het model te oud is.

Veel van die garagehouders gaan er zelfs prat op dat ze nog zulke oude modellen in hun onderhoudslijsten hebben staan.
En gebruiken hen zelfs om nieuwe klanten te overtuigen van de kwaliteit van hun merk en hun garage.
Oudere modellen van een merk zijn juist reclame voor duurzaamheid.
De beroemde Snoek is noch steeds erg populair onder de meer bedeelde mannen die werkzaam zijn in een creatief beroep.
Ik hoor ook dat de Mercedesmodellen van 25 jaar geleden beter zouden zijn dan de huidige modellen.
Oud 24 januari 2010, 21:28   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Begonnen in een Eend (Geit), later Fiat en Simca en daarna Opel (+ tig andere merkenvoor de wintermaanden) stap ik ook over op een Jap.
Ik ben begonnen met een VW 1500 S mét dubbele webercarburateurs,de afdanker van mijn vader destijds....wreed wagentje en een perfecte machine om een powerslide uit te voeren....
Alléén mocht je géén enkele fout maken aangezien het dan je laatste fout kon zijn die je ooit gemaakt had...
En een gezonde dorst overigens ,een ritje van 225 kilometer was voldoende om de benzinetank leeg te rijden aan een sportief tempo...
En die roestte net zo hard als Uwe simca en vooral rond de koplampen....

En dan volgde een MGB Cabriolet voor de zomer en de weekeindes én een Mazda 818 voor de werkweek én de winter....

Nadien een Mazda 626 met 12 dienstjaren zonder problemen en dan die Nissan Bluebird....

Met de jappen vrijwel gene last gehad....
Met die VW en die MG was het altijd wat net zoals met die ford granada's van mijn vader en met die Vauxhall en later die citroën DS van mijn schoonbroer...

Pas nadien toen zij ook over stapten op jappen hadden ze géén problemen meer,tot mijn schoonbroer zo nodig een Mercedes moest hebben....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 17:26   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik ben begonnen met een VW 1500 S mét dubbele webercarburateurs,de afdanker van mijn vader destijds....wreed wagentje en een perfecte machine om een powerslide uit te voeren....
Alléén mocht je géén enkele fout maken aangezien het dan je laatste fout kon zijn die je ooit gemaakt had...
En een gezonde dorst overigens ,een ritje van 225 kilometer was voldoende om de benzinetank leeg te rijden aan een sportief tempo...
En die roestte net zo hard als Uwe simca en vooral rond de koplampen....

En dan volgde een MGB Cabriolet voor de zomer en de weekeindes én een Mazda 818 voor de werkweek én de winter....

Nadien een Mazda 626 met 12 dienstjaren zonder problemen en dan die Nissan Bluebird....

Met de jappen vrijwel gene last gehad....
Met die VW en die MG was het altijd wat net zoals met die ford granada's van mijn vader en met die Vauxhall en later die citroën DS van mijn schoonbroer...

Pas nadien toen zij ook over stapten op jappen hadden ze géén problemen meer,tot mijn schoonbroer zo nodig een Mercedes moest hebben....
Wees blij dat je geen Jag of Lada hebt gehad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be