Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2010, 16:01   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Dat hangt ervanaf wat u bedoelt met "eensluidend". Indien dat betekent, een antwoord waar iedereen het mee eens is, nee dat kan ik niet. Ik kan u wel zeggen wat voor mij een Vlaming is. Een Vlaming is voor mij iemand die in Vlaanderen woont en zijn belastingen betaalt. Hij/zij spreekt Nederlands (al dan niet met accent) en volgt de Vlaamse waarden en normen.
Welke waarden en normen?
Dus mijn vriend die 1 straat over de taalgrens woont, in een gemeente die tot het Vlaamse gewest hoort geboren, gewoond en opgegroeid is, en daar op enkele jaren na gewerkt heeft. Waarvan de ouders reeds eeuwenlang hier gewoond hebben, die perfect Nederlands spreekt en hier altijd belasting betaalt heeft is géén Vlaming.
Maar die Mexicaanse kennis die hier slechts enkele jaren woont, zijn belastingen betaalt, bijna perfect Nederlands spreekt is een Vlaming?

Rare mensen die Vlamingen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 26 januari 2010 om 16:01.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:22   #22
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
1) Volledig en verhoogd pensioen voor diegenen die effectief >40 jaar hebben gewerkt (uitsluiting "beroepsdoppers")
2) Vlamingen eerst: eerst werk voor eigen volk, want de crisis is al groot genoeg! (wanneer het echt niet anders kan: tijdelijke werkvergunningen per maand herbekeken).
3) Werkgevers verplichten arbeiders en bedienden een degelijk contract van onbepaalde duur aanbieden. Geen nepstatuten, geen "day to day" contracten.
4) Werkloosheidsuitkeringen beperken voor iedereen tot 6 maanden aan een hogere uitkering. Na 6 maanden: OCMW tewerkstelling. Opleidingen via de VDAB beperken tot eenmalig, omdat sommigen anders oneindig hun tijd verknoeien met opleidingen die niets opleveren.
5) Interimkantoren hard aanpakken: geen nepjobs,geen jobs van 1 dag. Jobs aanbieden met een toekomstvisie!
6) Werkenden belonen, niet-werkenden straffen (iedere maand een steeds lagere uitkering).

Iemand nog ideeen?
Enige waar ik niet voor te vinden ben is die 6 maanden.
Ik ben nu m'n werk kwijt en ik ben nu niet bepaald hoog geschoold dat ik zomaar in een vinger knip ander werk vind en het moet dan nog werk zijn je zelf graag doet en aankan enz....
Ik heb ervoor nog maar net een nieuwe wagen moeten aanschaffen dus ik kan u wel zeggen dat als ik na 6 maanden al veel dop zou kwijlt zijn ik in de problemen kan komen.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:26   #23
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ge wilt zelfstandige fruitkwekers de grond in boren zeker?
Dan is het compleet gedaan met de fruitteelt in België.
Dus we moeten er dan maar mee akkoord gaan deze fruitkwekers en dergelijke illegalen aantrekken allen int zwart natuurlijk en ze geen belastingen moeten betalen enz....

ER zijn godverdomme 400 duizend werklozen; beetje meer achter zitten,desnoods verplichten gvdm als het nie anders kan.
Ik geloof dat niet er niemand dat wil doen van dei 400 duizend die werkloos zijn maar velen zijn liever lui dan moe en als men er niet achter zit dan blijven ze lekker thuis.
Oud 26 januari 2010, 17:04   #24
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Dus we moeten er dan maar mee akkoord gaan deze fruitkwekers en dergelijke illegalen aantrekken allen int zwart natuurlijk en ze geen belastingen moeten betalen enz....

ER zijn godverdomme 400 duizend werklozen; beetje meer achter zitten,desnoods verplichten gvdm als het nie anders kan.
Ik geloof dat niet er niemand dat wil doen van dei 400 duizend die werkloos zijn maar velen zijn liever lui dan moe en als men er niet achter zit dan blijven ze lekker thuis.
Laat ze toh lekker thuis blijven zitten en dop krijgen
zagevent
Oud 26 januari 2010, 17:09   #25
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
zagevent
U betaalt alles?

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 17:09   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
zagevent
Zo keur je belastingontduiking goed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 17:28   #27
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
zagevent
Je hebt gelijk; we kunnen niet allen zo dom zijn als u die graag z'n kloten gaat gaan afdraaien voor een ander oftewel speelt er wat anders natuurlijk en ben je zelf zo'n tam lamzak,dat zou ook al veel verklaren.
Oud 26 januari 2010, 18:49   #28
Duvelke

Standaard

Citaat:
U betaalt alles?
ik betaal mijn deel
evenzeer als gij uw deel betaalt

Het enige is dat ik dat 'met plezier' betaal, en gij te gierig zijt om ne rotte frang te geve en er je kas om opfret
Oud 26 januari 2010, 18:50   #29
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Je hebt gelijk; we kunnen niet allen zo dom zijn als u die graag z'n kloten gaat gaan afdraaien voor een ander oftewel speelt er wat anders natuurlijk en ben je zelf zo'n tam lamzak,dat zou ook al veel verklaren.
Ik werk momenteel..Maar ik heb ook reeds enkele maanden gedopt, dus ik weet dat je je dop nodig hebt..zeker in tijden van crisis waar er gewoon GEEN werk is
Oud 26 januari 2010, 19:38   #30
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Volledig en verhoogd pensioen voor diegenen die effectief >40 jaar hebben gewerkt (uitsluiting "beroepsdoppers")
2) Vlamingen eerst: eerst werk voor eigen volk, want de crisis is al groot genoeg! (wanneer het echt niet anders kan: tijdelijke werkvergunningen per maand herbekeken).
3) Werkgevers verplichten arbeiders en bedienden een degelijk contract van onbepaalde duur aanbieden. Geen nepstatuten, geen "day to day" contracten.
4) Werkloosheidsuitkeringen beperken voor iedereen tot 6 maanden aan een hogere uitkering. Na 6 maanden: OCMW tewerkstelling. Opleidingen via de VDAB beperken tot eenmalig, omdat sommigen anders oneindig hun tijd verknoeien met opleidingen die niets opleveren.
5) Interimkantoren hard aanpakken: geen nepjobs,geen jobs van 1 dag. Jobs aanbieden met een toekomstvisie!
6) Werkenden belonen, niet-werkenden straffen (iedere maand een steeds lagere uitkering).

Iemand nog ideeen?
1. Tegen. Pensioenen kunnen mij niet schelen. Luxegeld voor mensen die het geluk hebben ouder dan zestig te worden. Geef ons liever meer geld in de jaren dat we nog jong en fit zijn. Pensioensparen moet een facultatieve, individuele aangelegenheid worden.

2. Voor.

3. Tegen. Werkgevers hebben er sowieso belang bij mensen aan zich te binden om ze te motiveren en zo de productiviteit op te drijven. Er zullen natuurlijk altijd bepaalde jobs zijn die tijdelijk en fragmenatrisch van aard zijn. Eventueel moet een werknemer het recht krijgen een job te weigeren als hij in het verleden al kortstondige, vluchtige betrekkingen heeft moeten aannemen.

4. Resoluut tegen. Met een goed controle- en begeleidingssysteem (incl. opleidingen) is een maximumperiode niet nodig.

5. Tegen. Zie 3.

6. Onnodig. Zie 4.

Een zware buis dus.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:44   #31
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Die vlamingen eerst is zever, daarmee haal je niets uit. Zeg maar werk voor iedereen, en steuntrekken is werken in gemeenschapsdienst. Hoelang je daar blijft hangen maakt dan niets uit. In elk geval werkloos en uitgerangeerd zijn doe je maximaal 1 maand, langer heeft geen zin. Je kunt altijd vrijaf krijgen om te solliciteren.
Werken in gemeenschapsdienst is geen vorm van werkloosheid, maar van tewerkstelling. En tewerkstelling betekent recht op een volwaardig loon.

Citaat:
Sowieso een job doen is een verrijking, dus elke job die ze in gemeenschapsdienst gaan doen is feitelijk een competentiepool die je ontwikkelt door een bepaalde technologie eerst op te schalen via de overheidsprojecten, en in een later faze uit te zaaien naar de privé sector.
Jobs zijn niet per se een verrijking, en in die gevallen moet je nog opportuniteitskosten meerekenen (ook in je vrije tijd kun je verrijkende dingen doen, dank u).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 20:57   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand nog ideeen?
Iedereen die nog in staat is te werken, ook verplichten te werken, op straffe van geen cent inkomsten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 18:05   #33
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk momenteel..Maar ik heb ook reeds enkele maanden gedopt, dus ik weet dat je je dop nodig hebt..zeker in tijden van crisis waar er gewoon GEEN werk is
Ik heb het over de profiteurs en over dat wij hier al genoeg moeten afgeven als we gaan werken.
Oud 27 januari 2010, 18:55   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorlogskas aanleggen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 01:47   #35
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Vlaming is voor mij iemand die in Vlaanderen woont en zijn belastingen betaalt. Hij/zij spreekt Nederlands (al dan niet met accent) en volgt de Vlaamse waarden en normen.
Dan ken ik een 80-jarige boer die volgens jouw standaard geen Vlaming is aangezien ie geen Nederlands kent (of wilt kennen). In zoverre dat als het in het Nederlands MOET ie verkiest om te communiceren ie via zijn vrouw.

Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 28 januari 2010 om 01:47.
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:14   #36
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik betaal mijn deel
evenzeer als gij uw deel betaalt

Het enige is dat ik dat 'met plezier' betaal, en gij te gierig zijt om ne rotte frang te geve en er je kas om opfret
Gierig? Nee hoor, ik geef ieder jaar met plezier geld aan Z11Z11Z11 en aan het boetefonds van het NSV.

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be