Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 18:47   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Rekening houdend met zijn surplus zal Valkeniers zo'n slordige 15.000€/maand verdienen. En dan anderen maar verwijten dat het postjespakkers zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:07   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Als het een kwakkel of een leugen is, dan is het aan het VB om het uit te klaren.
Doet ze dat niet, wint diegene die het bericht op straat gooit.
Dus als ik straks over jou vanalles op straat ga gooien is het aan jou om dat allemaal uit te klaren?

Gewoon negeren is veel beter dan aandacht te schenken aan wanpraatjes.

Citaat:
En 'so what'? Je weet maar al tegoed dat politici graag versleten worden als zakkenvullers. Dus zeker iets wat je niet zomaar op pakt met : 'en dan'.
Ik vind het niet meer dan normaal dat fulltime politiekers daarvoor vergoed worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 21:27   #23
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind het niet meer dan normaal dat fulltime politiekers daarvoor vergoed worden.

Ach zo, en ik die altijd geloofde dat die VB-ers voorbeeldige idealisten waren. Anders dan de anderen, de hoop voor een beter Vlaanderen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:09   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ach zo, en ik die altijd geloofde dat die VB-ers voorbeeldige idealisten waren. Anders dan de anderen, de hoop voor een beter Vlaanderen...

Kom, kom. Typische linkse jalouzie op de hardwerkende Vlaamse ondernemer.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:14   #25
BlueThunder
Banneling

Standaard

de reacties van ex-vlaams belangers zijn goed onder het artikel ;

Rob Van Roosbroeck, Brugge

Ik ben jarenlang VB-militant geweest, tot begin 2007. Ik weet meteen weer waarom ik geen VB'er meer ben, dergelijke uitspattingen komen/kwamen steeds meer voor in het VB. er was/is geen mentaliteit van wij tegen de rest meer, men wil per sé deel gaan uitmaken van de machtskliek. Valkeniers is een elitaire kwast die neerkijkt op het gewone volk en dus ook op die gewone Vlamingen die het VB groot maakten, en zeker op de meer radicale achterban die het "vuile werk" deed.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...000-euro.dhtml

als ex-belanger kan ik dat bevestigen, de meeste mensen kunnen dat neo-liberaal pipooke Valkeniers niet luchten.... heel dom geweest om Van Hecke te dumpen
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 20:13   #26
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Annemans bevestigde het al in De Standaard
En Annemans vertelde er ook bij dat de voorzitter geen auto met chauffeur heeft zoals bij de andere partijen.
Maar dat blijkt volgens De Werktitel ook weer gelogen te zijn.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 21:09   #27
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Amai wat een gezever over dat bonusje. Van die 25000 euro schieten er na belastingen nog ocharme 10000 over. Da's nu niet om over naar huis te schrijven he !
Oud 29 januari 2010, 22:48   #28
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Amai wat een gezever over dat bonusje. Van die 25000 euro schieten er na belastingen nog ocharme 10000 over. Da's nu niet om over naar huis te schrijven he !
Spreken niet waard hé, jaarlijks het lidgeld van pakweg 2000 leden...
Oud 29 januari 2010, 23:36   #29
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Valkeniers hoort niet bij het VB. Zijn speeches zijn niet wat ze zouden moeten zijn.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 18:38   #30
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Valkeniers wil gewoon grosso modo hetzelfde blijven verdienen of dezelfde levensstandaard behouden als toen hij CEO was van Hesse-Noord Natie, en dus eigende hij bij zijn aanstelling dit extraatje toe met instemming van de VB-top.

En zeggen dat er zijn die beweren dat Valkeniers ook een solidarist is!
't Zal dan wel vooral met zijn eigen zakken zijn dat'm solidarair is.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 13:56   #31
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Valkeniers wil gewoon grosso modo hetzelfde blijven verdienen of dezelfde levensstandaard behouden als toen hij CEO was van Hesse-Noord Natie, en dus eigende hij bij zijn aanstelling dit extraatje toe met instemming van de VB-top.

En zeggen dat er zijn die beweren dat Valkeniers ook een solidarist is!
't Zal dan wel vooral met zijn eigen zakken zijn dat'm solidarair is.
Tja LDD, NVA en VB zouden in plaats van Forza Flandria beter spreken over Forza Patronalia want dat stemt meer overeen met hun standpunten.
Oud 1 februari 2010, 18:55   #32
Minister-President

Standaard

Vanhecke aan het woord (lees: om zich heen stampen...)

De vergoeding van de voorzitter...
Er was de voorbije dagen weer wat gerommel in de marge, deze keer over de vergoeding die Vlaams Belang-voorzitter Bruno Valkeniers van de partij krijgt uitgekeerd, bovenop zijn parlementaire wedde. Ik noem dat inderdaad gerommel in de marge - ik denk dat de partij momenteel andere katten te geselen heeft - en ik heb dat trouwens vele weken geleden reeds in een mail aan vraagsteller Pieter Huybrechts laten weten.

Dat een partijvoorzitter een zelfde niveau van verloning krijgt als pakweg een fractievoorzitter of een bureaulid van het Vlaams Parlement lijkt me niet abnormaal. Het ware natuurlijk netter geweest om de voorzitter-Kamerlid een extra mandaat in deze instelling te geven (quastor, bureaulid, raad van Europa, ...) zodat de kost niet ten laste van de partij zou vallen - maar blijkbaar waren deze bijkomende mandaten reeds aan anderen toegezegd.

Het is wat het is, een stormpje in een glas water. Slechter vind ik dat Pieter Huybrechts op zijn brieven aan de voorzitter geen antwoord krijgt. Blijkbaar was mijn mail de enige reactie die hij kreeg, en vermits ik momenteel zelfs geen deel van het bestuur meer uitmaak kan ik begrijpen dat Pieter daar niet tevreden mee was. Vandaar dat ik begrip heb voor het feit dat hij zijn schrijven - na maanden wachten - aan de hele Partijraad richtte.

Troost U Pieter, ik krijg ook geen antwoord op mijn nota's, zelfs niet wanneer die over cruciale aspecten van de toekomst van onze partij gaan.

Veel erger ook dan die voorzittersvergoeding beschouw ik de recente VB-benoemingen in de Raad van Bestuur van de VRT. Dat het Partijbestuur daar twee manifest voor deze taak onbekwame mensen in benoemt (één daarvan binnen en buiten de partij al lang in opspraak - en dan druk ik me nog zacht uit) is zo mogelijk nog erger dan enkel maar het verder liquideren van Marie-Rose Morel. Dat daarbij een hele vaudeville wordt opgevoerd waarbij men de "schuld" voor deze benoemingen probeert in de schoenen van sp-a minister Lieten te steken, is gewoon beledigend voor onze partijraad.

Wanneer een partij liever twee onbekwame kandidaten van de "Antwerpse gemeenteraadsfractie" op strategische posten benoemt dan het risico te lopen bekwame en loyale mensen te benoemen die misschien niet altijd naar de pijpen van de Antwerpse club zullen dansen is er iets zeer ernstig mis.

Er komt een moment waarbij het doel de middelen niet meer heiligt en de middelen zelfs het doel besmeuren. Al wie nu nog zwijgt en het hoofd afwendt wordt medeplichtig.

bron= http://frankvanheckevb.skynetblogs.be/p ... voorzitter

Gewèldig... zou Eddy Wally zeggen !
Oud 1 februari 2010, 19:34   #33
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Iedereen weet ondertussen dat met Valkeniers als voorzitter het Vlaams Belang haar ondergang tegemoet gaat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 20:16   #34
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Iedereen weet ondertussen dat met Valkeniers als voorzitter het Vlaams Belang haar ondergang tegemoet gaat.
Komt niet uit de lucht gevallen. Om het bijbels te zeggen: Vanhecke oogst wat hij heeft gezaaid...
Oud 1 februari 2010, 20:55   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Komt niet uit de lucht gevallen. Om het bijbels te zeggen: Vanhecke oogst wat hij heeft gezaaid...
Zou jij niet beter je zorgen maken met wat in jouw partij aan de hand is?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=134488
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 21:11   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zoals alle Vlaamse partijen. Groen! staat op de rand van de afgrond en gezien hun huidig politiek personeel kunnen ze alleen maar beroep doen op de goden om dat te keren. SP.a heeft het slechtse resultaat van alle sociaal-democratische partijen van Europa en ondanks dat alle randfactoren gunstig zijn slagen ze er niet in om daar nougabollen aan te veranderen. LDD is een zootje ongeregeld (al kon het veel erger) dat overleeft dankzij de gratie van Dedecker. VLD? Wat willen ze? Weet iemand het? Kiezen een volkomen nieuwkomer tot voorzitter. Nja. CD&V rustige vastigheid. Scoort goed in de peilingen ondands dat ze noch federaal noch op Vlaams niveau echt dingen veranderen. Dat doet niet verbergen dat CD&V electoraal op een historisch dieptepunt zit. Blijft over. NVA. Op dit moment zijn ze de chouchou van de Vlaamse media en wannebe establishment maar de vraag is of dat zal blijven duren.
Oud 2 februari 2010, 07:34   #37
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Het ganse boeltje is ondertussen grappig aan het worden. En Pieter Huybrechts zal straks op één of andere wijze nog de rekening gepresenteerd krijgen.

En in 1 zaak heeft Vanhecke alvast gelijk, het VB is niet meer het Vlaams Belang, maar wel het Antwerps Belang geworden, en dan nog van een fractie van de Antwerpenaren...

Zielig!

Laatst gewijzigd door N-SA : 2 februari 2010 om 07:38.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 10:26   #38
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Het ganse boeltje is ondertussen grappig aan het worden. En Pieter Huybrechts zal straks op één of andere wijze nog de rekening gepresenteerd krijgen.

En in 1 zaak heeft Vanhecke alvast gelijk, het VB is niet meer het Vlaams Belang, maar wel het Antwerps Belang geworden, en dan nog van een fractie van de Antwerpenaren...

Zielig!
En hij die dacht er voor zichzelf en zijn entourage een privé speeltuin van te kunnen maken, met veel poppemiekes. Het moet pijn doen nu hij die luxe uit eigen zak moet betalen. Erg...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 2 februari 2010 om 10:27.
Oud 2 februari 2010, 15:01   #39
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ondanks de meest ondemocratische fraudemiddelen om een partij klein te krijgen is het VB zowel federaal als gewestelijk na de tjeven de grootste partij van Vlaanderen.
Wil iemand mij eens uitleggen waar die afgrond ergens ligt want nu begin ik mij toch serieus zorgen te maken hoor.
Oud 2 februari 2010, 15:06   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ondanks de meest ondemocratische fraudemiddelen om een partij klein te krijgen is het VB zowel federaal als gewestelijk na de tjeven de grootste partij van Vlaanderen.
Wil iemand mij eens uitleggen waar die afgrond ergens ligt want nu begin ik mij toch serieus zorgen te maken hoor.
Beetje geduld. Verleden jaar in juni kregen ze een eerste dreun van 10%, het vervolg waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be