![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de wagen is al zogoed als opgedoekt, de chineesjes gaan ermee spelen, maar veel verder zullen ze er niet mee komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk de NCAP test kunnen we toch als referentie nemen hoop ik toch.
Dus de Quashqai haalt een recordscore... bewijst dat SUV's toch hun nut hebben zeker voor de mensen die zo graag zich manisch afreageren op de SUV's... http://www.autoblog.nl/archive/2007/...-bij-euro-ncap |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de regering zelf die enkele jaren geleden die stelde dat ze via allerlei maatregelen de verkoop en het gebruik van terreinwagens ging ontmoedigen. En nu liggen ze te janken dat een bedrijf weg trekt uit een land waarvan de overheid zo categoriek tegen terreinwagens is. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 januari 2010 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewicht is een factor maar zeker niet de doorslaggevende factor. Gewicht speelt trouwens ook alleen maar rol bij auto versus auto aanrijding. Een SUV scoort daarom veel slechter bij aanrijdingen tegen een boom of muur dan een gewone auto. Dit komt door het gebrek aan kreukelzones.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2010 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
komkom, we gaan nu niet communistisch beginnen zeiken hé. er is geen enkele reden om de belastingen te gaan verhogen. integendeel. de bezineprijs/dieselprijs moet naar beneden.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de inzittenden is het gewicht wel belangrijk, de zwaarste zal het beste scoren. De stijfheid van de carrosserie is ook belangrijk, hoe minder kreukelzone hoe beter je uit zal komen..maar op voorwaarde dat je de gordel aan hebt natuurlijk. Kijk maar naar rally wagens, de inzittenden worden zeer goed beschermd door een quasi onkreukbare kooi. Het is de kooi die het hem doet natuurlijk!!! Met de nadruk op kooi.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk communisme zou gewoonweg die auto's niet maken iedereen een berlingo als het ware. Dus dat is het verkeerde argument. Je moet maar een keer die les economie gehoord hebben, en je weet waarom je die belasting zo hoog moet zetten. Feitelijk heeft elk petroleumproducerend land een monopolie op zijn grondstoffen. Ze concurreren, maar ook wij moeten concurreren (of betalen, straks betalen we weer meer dan 100dollar per vat) om te rijden met dit waardevolle goedje. Hoe kun je nu als land zorgen dat die landen daar minder van profiteren ? Er is maar een goeie weg, en dat is gewoon de petroleum op alle manieren ( ter land, ter zee en in de lucht, maar ook voor verwarming) taxeren alsof het dubbel zo duur staat. De consument zal zich automatisch gaan gedragen alsof de petroleum aan 200$ per vat staat, en iedereen gaat minder verbruiken... Het voordeel is, dat die monopoliewinst van deze leveranciers van 100dollar integraal in belgie blijft in plaats van naar het buitenland gaat. Dus we zijn beter af met dergelijke taks, en de overheid kan zijn begroting daarmee goed aanvullen. Voorwaarde moet zijn dat belastingen op andere dingen budgetneutraal afnemen. En dat er ontsnappingsroutes zijn zodat je geen financiele aderlating hebt op uw verwarming van uw huis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of t' is te zeggen in de gewone wagens dan toch. Vroeger hadden alle wagens een chassis in laddervorm. Wat een enorme stijfheid had. De SUV hebben dat nu ook niet meer ...meestal toch niet denk ik. Jeeps vaak wel. SUV is nog geen jeep.
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien u in die foute redenering gelooft raad ik u aan om een wagen uit de jaren 50-60 te kopen. Deze wagens gebruikten net als de SUV een chassis en waren zwaarder en stijver dan de huidige SUV. Nee. De kooi verstevigt enkel de passagiersruimte. Rallywagen hebben ook kreukelzones.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZOu het niet kunnen zijn dat uw gebrek aan kennis in de materie dit wit/zwart denken opdringt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
er zit een kleine lacune in uw redenering: hoe ga ik mijn SUV betalen? juist, alle accijnzen nog eens x5 doen is niet de oplossing. nee serieus: uw olieprijzen worden internationaal bepaald; als belgie die verdubbelt door extra accijnzen gaat de internationale prijs zich echt niet aanpassen. die blijft echt wel volledig gelijk. het resultaat is wel dat het niet langer betaalbaar is om nog mobiel te zijn, of je moet je met het degoutante openbaar vervoer verplaatsen (ooit eens geprobeerd? mensonterend is het)...
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat is dat de amerikaanse bak niet geschiktis in het tijdperk waar de petroleum duurder end uurder wordt. Het resulataat van wat ik zeg zou zijn dat we nog meer extreem voorbereid zijn op de 4de petroleumcrisis (we zitten nu in de derde, voor diegene die het nog niet wisten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterkere wagens zijn veiliger dan zwakkere wagens. En persoonlijk want ik ben auto carrosserie van opleiding en diploma...ben ik er zeker van dat dit klopt. Citaat:
Zetels en gordels spelen hier ook een grote rol in trouwens.
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
olie kost geld; of het nu 1 of 3 euro per liter is, het kost geld, en voor de meeste mensen relatief veel geld. dus vraag ik mij af hoe het komt dat er nog altijd geen "cleane" auto's rondrijden. ergo, ik vraag mij af waarom de benzineprijs verdubbelen plots WEL een verschil zou maken bij de automobielindustrie. wat mij betreft: no thanks, de gewone burger als u en ik, die zich ietwat wil amuseren in zijn leven en een tof autootje wilt, is weeral de pineut en mag afdokken. opnieuw: thanks but no thanks.
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011. Laatst gewijzigd door Maximus Aurelius : 29 januari 2010 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen op de fabrieken, maar ook op het ganse verkoopsnet..tweedehandsnetwerk...herstellingsnetw erk....compleet dus. Al bij al zijn de verliezen groter dan de winst. Je koopt goedkoper een cadillac 2hands dan een smartje.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK geef u het voorbeeld: een Golf Diesel verbruikt 5liter, een hybrid verbruikt 4liter. Goed hoeveel bespaar je als consument ? 1liter aan 1euro op 100.000km bespaart dus 1000euro. Hoe lang ga je rijden met de auto ? Pak bvb 200.000km, dus die auto mag maximaal 2000euro meerkosten. Nu de hybrid kost 5000euro meer. En niemand koopt hem. Wat heeft Toyota gedaan omde hybrid te verkopen ? Een model gemaakt waarmee niemand hem kon vergelijk zodat je die berekening niet kon maken... Stel dat je de dieselprijs verdubbelt... Goed geen probleem , uw besparing wordt 4000euro... Dan heb je een tweede probleem, dat is opschaling van technologie; Auto's hebben iets van als je bvb ABS standaard maakt of je monteert het apart als optie, dan komt bvb de OPTIE 3 keer duurder uit dan als je standaardiseert. Dat is ook zo'n interessant gegeven. Dus als je de hybrid standaard maakt, komt hij bvb aan 1500euro meerkost op de markt. En als de prijsverschil en besparing 4000euro is dan geef ik u op een blaadje papier dat iedereen hem koopt. Bekijk eens de goeie oude mercedes SLK bvb anno 1972. Wil jij die auto die 16liter benzine verbruikt nog hebben ??? Die auto's zijn onverkoopbaar geworden, en de fabrikanten zijn verplicht geweest auto's te maken die weinig verbruiken.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 januari 2010 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je weet dat die BMW7 bvb 7 liter verbruikt en die smart 5 liter. Dan weet je sowieso naar ecologie geredeneerd dat die wagen disproportioneel belast wordt. Die disproportionaliteit is feitelijk een exportsubsidie voor de wagens naar het buitenland. WIj exporteren dus al onze 'luxebaken' in de tweedhandsmarkt... Inderdaad het kader kan een 'dikke wagen afschrijven' en rijdt ermee rond met plezier, terwijl de 'gewone tax betalende burger' zich tevreden stelt met een 'eco karretje' als het ware; Dus de taksen hebben nog niet hetzelfde modulerend effect bij de 'leasewagens' als bij de gewone burger; Alhoewel uiteraard de wijziging van de laatste jaren er een goeie verbetering en correctie is gebeurd. Maar toch, ik blijf erbij, een audiA6 2.5TDI zal minder verbruiken dan een VW sharan 2.0TDI... dus ik zie op geen enkele manier de logica om de motor te belasten. Je zou in principe de LUCHTWEERSTAND ook moeten belasten... EN dat zou pas logisch zijn. Daarmee zou je inderdaad de SUV's treffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe hoger de luchtweerstand, hoe hoger het verbruik natuurlijk. Maar daar zou porsche en co natuurlijk geweldig van profiteren. ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sportwagens zijn best efficiente wagens, inderdaad. Waar ze uit de bocht gaan in het verbruik, halen ze precies wel schitterende cijfers in het hoge snelheid afstandrijden. In feite zijn alle sportwagens (maar dan met een ultrazuinig motortje en in een hybride vorm) doodgeboren pendelwagens. Marketing gezien verwacht je echter dat die wagens snel zijn.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 januari 2010 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien de markt opengooien voor foefelen met fuel, van smokkel tot illigaal stoken trouwens van 12 euro voor ne liter, ... ik zal mij wel een paar flessen whiskey gaan kopen in den Aldi dan... |
|
![]() |
![]() |