Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2010, 11:27   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wat hebben jullie toch tegen ambtenaren?
Die mensen doen toch niks.

Ik heb helemaal niks tegen ambtenaren en ik ben er ook totaal niet jaloers op. Mijn werkgever geeft me genoeg voordelen in natura om de lagere 1e pijler ruimschoots te compenseren.

Elke werkgever (dus ook de staat) kiest zelf hoe hij zijn werknemer wenst te vergoeden voor zijn geleverde prestaties. Aan de werknemer om er de job uit te kiezen die het beste past bij zijn behoeftes en in functie van zijn capaciteiten. Van discriminatie is er dan uiteraard ook geen sprake.

Laatst gewijzigd door fox : 2 februari 2010 om 11:28.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 12:56   #22
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De lijst schandalige discriminaties in dit land is eindeloos.
Dus een goeie aanleiding om een eindelooze draad te starten met schandalige discriminaties.

Ik open met het pensioen van de ambtenaren op zestig, terwijl de anderen tot vijfenzestig moeten wachten.
Ambtenaren krijgen ook een pensioen dat heel wat hoger is dan dat van de andere werknemers. Mensen op een ongelijke wiijze behandelen dat noem ik pas discriminatie. En kom nu niet af met het foefje dat dit uitgesteld loon is.
Een andere discriminatie is dat parlementsleden na 20 jaar reeds een volledig pensioen (70% van hun laatste bruto wedde) krijgen.
Moeten wij voor heel wat minder hiervoor geen 45 jaar werken?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 12:59   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een andere schandalige discriminatie is dat iedereen dezelfde forfaitaire taksen moet betalen, wat ook de omvang is van zijn bezit of inkomen.
Dit is juist niet discriminerend zou ik zeggen.
Oud 2 februari 2010, 13:07   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet waar. Mijn werkgever betaalt 5% van mijn brutowedde voor mijn pensioenfonds en ik 0%

.
werknemers betalen toch ook een deeltje van de bijdragen voor een aanvullend pensioen of is dat niet verplicht en afhankelijk van het contract?
Oud 2 februari 2010, 13:09   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een vervalsing van de concurrentie met de werklozen.

U gaat de humoristische toer op vandaag. Zalig.
Oud 2 februari 2010, 13:21   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
werknemers betalen toch ook een deeltje van de bijdragen voor een aanvullend pensioen of is dat niet verplicht en afhankelijk van het contract?
Niet verplicht en afhankelijk van het contract. Maar u heeft wel gelijk dat in het meerendeel van de gevallen ook de werknemer een stukje betaalt. Een 3%3%-2% verdeling bijvoorbeeld.
Oud 2 februari 2010, 13:23   #27
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een goeie aanleiding om een eindelooze draad te starten met schandalige discriminaties.

Ik open met het pensioen van de ambtenaren op zestig, terwijl de anderen tot vijfenzestig moeten wachten.
Sta me toe het enigszins scherper te stellen qua 'schandalige discriminatie'

De Ambtenaren. Punt.
Oud 2 februari 2010, 13:24   #28
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
De standaard van vandaag meldt (op blz twee) dat de pensioenbonus voor ambtenaren die na de zestig willen doorwerken, weinig of geen effect heeft.

Die ambtenaartjes krijgen dus nog een bonus om na de zestig door te werken.

Een dubbele discriminatie dus.
maar néé. De brave ambtenaar die nooit ziek is geweest, kan zijn opgespaarde ziektedagen mooi benutten om voor een volledig loon mooi thuis te blijven. Ah ja, nooit ziek geweest. Dat verdient een bloemetje én een paar jaar extra thuis met behoud van loon dat integraal door de burger is betaald.

(edit) of zoals mijn collega drinkebroer het laatste stelde: 'ha, nog twee weken werken en mijn ziektedagen staan weer op nul, dan kan ik weer een jaartje thuisblijven.

Joepieiiii

Laatst gewijzigd door backfire : 2 februari 2010 om 13:25.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 13:26   #29
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wat hebben jullie toch tegen ambtenaren?
Die mensen doen toch niks.
Oud 2 februari 2010, 15:13   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ambtenaren krijgen ook een pensioen dat heel wat hoger is dan dat van de andere werknemers. Mensen op een ongelijke wiijze behandelen dat noem ik pas discriminatie. En kom nu niet af met het foefje dat dit uitgesteld loon is.
....
Ik kom zeker niet af met een foefje.

Dat spel van dat uitgesteld loon, staat gewoonweg in ons 'arbeidskontrakt (*)'.
Destijds hebben we moeten 'kiezen': loonopslag nu of die loonsverhoging opsparen voor een beter pensioen. We hebben gekozen. Het zijn onze senten. Punt uit.

Ik zou trouwens bij gewone werknemers eens willen zien wat er gebeurt, als een element uit het kontrakt niet nageleefd wordt. Direkt den blok erop, zoals VW-Vorst, en ze komen eruit met een premie waar een ambtenaar nooit van zal moeten dromen.

(*) voor de gevorderden: ja, we weten het, ambtenaren hebben zelfs geen recht op een arbeidskontrakt. Alles ligt vast in een statuut. Of mooier gezegd: een rechtspositieregeling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 15:17   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
pensioenen?
hoe pernsioenen?
Gaan we de pensioenen van zelfstandigen eens vergelijken met niet zelfstandigen ?
Ja, natuurlijk.

En we vertrekken van de basis: hoeveel hebt ge eerst bijgedragen.

Gemakkelijk te bekijken voor zelfstandigen, want ze hebben hun eigen pensioenkas. Er is geen vermenging met andere pensioengelden.

De zelfstandigen hebben altijd gezegd: doe ons aub niet betalen voor ons pensioen, we zijn groot genoeg om voor onszelf te zorgen, laat ons onze vrijheid om voor dat pensioen te sparen op die ogenblikken dat we zelf beslissen dat het moment gunstig is, geen inmenging van de staat (ze zouden eens moeten zien hoeveel we echt verdiend hebben) ... enz. bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 februari 2010, 15:51   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kom zeker niet af met een foefje.

Dat spel van dat uitgesteld loon, staat gewoonweg in ons 'arbeidskontrakt (*)'.
Destijds hebben we moeten 'kiezen': loonopslag nu of die loonsverhoging opsparen voor een beter pensioen. We hebben gekozen. Het zijn onze senten. Punt uit.

Ik zou trouwens bij gewone werknemers eens willen zien wat er gebeurt, als een element uit het kontrakt niet nageleefd wordt. Direkt den blok erop, zoals VW-Vorst, en ze komen eruit met een premie waar een ambtenaar nooit van zal moeten dromen.

(*) voor de gevorderden: ja, we weten het, ambtenaren hebben zelfs geen recht op een arbeidskontrakt. Alles ligt vast in een statuut. Of mooier gezegd: een rechtspositieregeling.
ik zou het nog eens econometrisch willen berekenen, maar ruwweg, als je eenopslagje van 2% niet krijgt om dan tot het einde van uw carriere een pensioen van 1000euro per maand meer te krijgen versus de privé, heb ik toch de indruk als privé dat wij van de privé gezien zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 15:54   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk.

En we vertrekken van de basis: hoeveel hebt ge eerst bijgedragen.

Gemakkelijk te bekijken voor zelfstandigen, want ze hebben hun eigen pensioenkas. Er is geen vermenging met andere pensioengelden.

De zelfstandigen hebben altijd gezegd: doe ons aub niet betalen voor ons pensioen, we zijn groot genoeg om voor onszelf te zorgen, laat ons onze vrijheid om voor dat pensioen te sparen op die ogenblikken dat we zelf beslissen dat het moment gunstig is, geen inmenging van de staat (ze zouden eens moeten zien hoeveel we echt verdiend hebben) ... enz. bla bla ...
Daarom vind ik dat een zuivere discussie, als iemand altijd staat te zwaaien dat de zelfstandigen te weinig bijdragen, weet je direct dat dit zever is.

Idemdito hebben ze de zelfstandigen eens bij de ziekenkas gewipt , maar als je het vanuit vestzak broekzak operatie bekijkt, heeft elke zelfstandige een verhoging op zijn kap gekregen, want feitelijk was elke zelfstandige goedkoper af om onverzekerd te zijn.

De meerwaarde van verzekerd te zijn krijg je nooit terug... tenzij op hoge leeftijd of als je eens een infarct hebt, maar anders betaal je gewoon een veelvoud van uw kostprijs en vergaat alles in solidariteit. Er zijn mensen die het systeem massaal en serieus leegzuigen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 februari 2010 om 15:54.
Oud 2 februari 2010, 15:59   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zou het nog eens econometrisch willen berekenen, maar ruwweg, als je eenopslagje van 2% niet krijgt om dan tot het einde van uw carriere een pensioen van 1000euro per maand meer te krijgen versus de privé, heb ik toch de indruk als privé dat wij van de privé gezien zijn.
Begin maar te ekonometreren met 10 prosent van mijn ambtenarenpree, die vanaf mijn eerste wedde als net afgestudeerde, ononderbroken tot aan mijn pensioen, afgedragen werd.

Oud 2 februari 2010, 16:02   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin maar te ekonometreren met 10 prosent van mijn ambtenarenpree, die vanaf mijn eerste wedde als net afgestudeerde, ononderbroken tot aan mijn pensioen, afgedragen werd.
Waarom verdient een ambtenaar dan gemiddeld meer dan in de privé ?
Oud 2 februari 2010, 16:05   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Waarom verdient een ambtenaar dan gemiddeld meer dan in de privé ?
Bron?

Inclusief extra legale voordelen?
Oud 2 februari 2010, 16:10   #37
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit moment wordt er binnen mijn bedrijf onderhandeld over 10% loonbesparingen (zonder staking ), momenteel werken wij ( buiten onze wil ) in een 3 dagen regime.
De astronomische premies die wij, in de automobiel, zogezegd krijgen bij sluiting/ gedwongen ontslag zijn onderhevig aan een voorheffing van 53% en natuurlijk beperkt tot enkele 'top'bedrijven in de privé

En om nog niet te spreken van de chronische werkonzekerheid in de privé en het feit dat uitlooppromoties ten behoeve van een hoger pensioen onbestaande zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 16:17   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Op dit moment wordt er binnen mijn bedrijf onderhandeld over 10% loonbesparingen (zonder staking ), momenteel werken wij ( buiten onze wil ) in een 3 dagen regime.
De astronomische premies die wij, in de automobiel, zogezegd krijgen bij sluiting/ gedwongen ontslag zijn onderhevig aan een voorheffing van 53% en natuurlijk beperkt tot enkele 'top'bedrijven in de privé

En om nog niet te spreken van de chronische werkonzekerheid in de privé en het feit dat uitlooppromoties ten behoeve van een hoger pensioen onbestaande zijn..

Als u zo jaloers bent, staat het u altijd vrij om bij de grootste werkgever van het land te solliciteren.
Oud 2 februari 2010, 20:38   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie door de overheid heeft in Belgié altijd bestaan en dat zal in de toekomst niet veranderen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 20:47   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als u zo jaloers bent, staat het u altijd vrij om bij de grootste werkgever van het land te solliciteren.
Solliciteren ? veel ambtenarenposities zijn enkel beschikbaar als beloning voor connecties of partijlidmaatschap..serieus dat wilt toch niemand niet een saaie slecht betaalde job zonder extra-legale voordelen..als ge ziet hoeveel uitstroom er is van ontevreden werknemers..

Zeg gewoon dat ge als ambtenaar véél reden hebt om tevreden te zijn en hang niet de verongelijkte sukkel uit..das pas zielig..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be