![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal niks tegen ambtenaren en ik ben er ook totaal niet jaloers op. Mijn werkgever geeft me genoeg voordelen in natura om de lagere 1e pijler ruimschoots te compenseren. Elke werkgever (dus ook de staat) kiest zelf hoe hij zijn werknemer wenst te vergoeden voor zijn geleverde prestaties. Aan de werknemer om er de job uit te kiezen die het beste past bij zijn behoeftes en in functie van zijn capaciteiten. Van discriminatie is er dan uiteraard ook geen sprake. Laatst gewijzigd door fox : 2 februari 2010 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een andere discriminatie is dat parlementsleden na 20 jaar reeds een volledig pensioen (70% van hun laatste bruto wedde) krijgen. Moeten wij voor heel wat minder hiervoor geen 45 jaar werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() U gaat de humoristische toer op vandaag. Zalig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet verplicht en afhankelijk van het contract. Maar u heeft wel gelijk dat in het meerendeel van de gevallen ook de werknemer een stukje betaalt. Een 3%3%-2% verdeling bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Ambtenaren. Punt.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(edit) of zoals mijn collega drinkebroer het laatste stelde: 'ha, nog twee weken werken en mijn ziektedagen staan weer op nul, dan kan ik weer een jaartje thuisblijven. Joepieiiii
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 2 februari 2010 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat spel van dat uitgesteld loon, staat gewoonweg in ons 'arbeidskontrakt (*)'. Destijds hebben we moeten 'kiezen': loonopslag nu of die loonsverhoging opsparen voor een beter pensioen. We hebben gekozen. Het zijn onze senten. Punt uit. Ik zou trouwens bij gewone werknemers eens willen zien wat er gebeurt, als een element uit het kontrakt niet nageleefd wordt. Direkt den blok erop, zoals VW-Vorst, en ze komen eruit met een premie waar een ambtenaar nooit van zal moeten dromen. (*) voor de gevorderden: ja, we weten het, ambtenaren hebben zelfs geen recht op een arbeidskontrakt. Alles ligt vast in een statuut. Of mooier gezegd: een rechtspositieregeling.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we vertrekken van de basis: hoeveel hebt ge eerst bijgedragen. Gemakkelijk te bekijken voor zelfstandigen, want ze hebben hun eigen pensioenkas. Er is geen vermenging met andere pensioengelden. De zelfstandigen hebben altijd gezegd: doe ons aub niet betalen voor ons pensioen, we zijn groot genoeg om voor onszelf te zorgen, laat ons onze vrijheid om voor dat pensioen te sparen op die ogenblikken dat we zelf beslissen dat het moment gunstig is, geen inmenging van de staat (ze zouden eens moeten zien hoeveel we echt verdiend hebben) ... enz. bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idemdito hebben ze de zelfstandigen eens bij de ziekenkas gewipt , maar als je het vanuit vestzak broekzak operatie bekijkt, heeft elke zelfstandige een verhoging op zijn kap gekregen, want feitelijk was elke zelfstandige goedkoper af om onverzekerd te zijn. De meerwaarde van verzekerd te zijn krijg je nooit terug... tenzij op hoge leeftijd of als je eens een infarct hebt, maar anders betaal je gewoon een veelvoud van uw kostprijs en vergaat alles in solidariteit. Er zijn mensen die het systeem massaal en serieus leegzuigen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 februari 2010 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom verdient een ambtenaar dan gemiddeld meer dan in de privé ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De astronomische premies die wij, in de automobiel, zogezegd krijgen bij sluiting/ gedwongen ontslag zijn onderhevig aan een voorheffing van 53% en natuurlijk beperkt tot enkele 'top'bedrijven in de privé En om nog niet te spreken van de chronische werkonzekerheid in de privé en het feit dat uitlooppromoties ten behoeve van een hoger pensioen onbestaande zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u zo jaloers bent, staat het u altijd vrij om bij de grootste werkgever van het land te solliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg gewoon dat ge als ambtenaar véél reden hebt om tevreden te zijn en hang niet de verongelijkte sukkel uit..das pas zielig.. |
|
![]() |
![]() |