![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-go-zone.dhtml
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vroeg waarom een nieuwe entiteit maken en een bestaande afschaffen (wat in dit land nooit zal lukken) als je ook de bestaande zijn bevoegdheden kan uitbreiden. Voor al mijn argumenten zie bovenstaande posts. mijn agende ? DE korste haalbare weg naar het oplossen van de problemen in brussel, zonder nevenagenda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is destijds gecreëerd op vraag van Leopold 2, zodat deze rechtstreeks van het Koninklijk Paleis naar het Terkamerenbos kon rijden zonder dat hij daarvoor het grondgebied van Brussel-stad moest verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij zijn hier een aantal jaren geleden van postnummer 1040 naar 1000 gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() http://www.telegraaf.nl/buitenland/5...niet_in__.html
De reacties liegen er niet om. Brussel staat schoon te kijk als hhofdstad van de EU. Rap verhuizen naar Straatburg zou ik zeggen. Of echt GROTE KUIS gaan houden daar.
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als inwoner van de rijkste Brusselse gemeente wil ik geen fusie. Ik wil mijn voordelen behouden en zeker niet in een rood bastion gaan leven. Dit kan egoistisch klinken,...maar dat raakt mijn kouwe kleren niet. Laatst gewijzigd door speurneus : 1 februari 2010 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie staatkt omdat de wijken onveilig zijn. Een toestand waarvoor de politie in de eerste plaats verantwoordelijk is. ![]() Dat mag, dat kan helemaal geen kwaad. Al woont er 99% Franstaligen in Brussel. Zolang ze zich maar aan de taalwet houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zal waarschijnlijk de Tervurenlaan bedoelen zodat hij rechtstreeks vanaf zijn paleis naar zijn jacht en kasteel in Tervuren kon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja we mogen ook niet vergeten dat een doorsnee Brusselse "baronie" een paar keer groter is dan een gemiddelde Vlaamse of Waalse gemeente en dat een groot aantal van die baroniën zelfs groter zijn dan gemiddelde Vlaamse of Waalse steden. Idem voor die politiezones. De meeste van die zones tellen wellicht een pak meer inwoners dan de gemiddelde Vlaamse of Waalse. Wat de discussie aan Vlaamse en Franstalige kant beïnvloed is dat het voor de Vlamingen makkelijker is om het gemeentelijk niveau in het Brusselse gewest te negeren omdat ze er toch niets te zeggen hebben en vice versa uiteraard. Ook in Vlaanderen zijn er tal van baroniën met name rond Antwerpen waar men beter eens naar zou kijken maar dan moet men ingaan tegen lokale mandatarissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel zou weer betaalbaar worden voor ons eigen volk... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straatsburg kent uiteraard geen criminaliteit? Qua aantal wagens dat in de fik wordt gestoken scoren ze in ieder geval een pak "beter" dan Brussel ook al is Straatsburg een pak kleiner.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 februari 2010 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1 stad, 1 stadsbestuur. Parijs, NY, Madrid, Barcelona, Londen ... need I go on ? het ego van nen Brusselaar, ja dat is mss te groot voor één stadsbestuur ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 1 februari 2010 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu als Brussel één stad moet worden omwille van de urbanistische eenheid dan zou het logisch zijn om een aantal Vlaamse gemeenten daar aan toe te voegen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 februari 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |