![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed loon dat is iets anders... Dat is idd een fabeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij denkt dat dat allemaal kan bijna zonder voorbereiden "omdat je je vak, wiskunde, bvb goed kent"? Dat zal allemaal vanzelf in de plooi vallen? Anders gezegd, iemand die bvb goed Frans of Engels kent die kan gewoon voor een klas gezet worden en het zal er wel uit rollen? De beste schippers staan weer aan de wal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 februari 2010 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een arts maakt ook al rap 2x zoveel uren als een leerkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk dat er bepaalde scholen zijn waar het wel nog echt fijn is om les te kunnen geven.
Tis ook meestal pas vanaf een bepaalde leeftijd dat les geven een hel begint te worden, dat begint meestal vanaf het 2de middelbaar. Dan spreek ik nog niet over het mini crapuul dat je al van veel vroegere leeftijd in bepaalde scholen kunt terugvinden. Laatst gewijzigd door Mcnab : 4 februari 2010 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Staar u vooral blind op die uren, en op de vakantie savatage. ¨Zo krijgt ge inderdaad een reëel beeld van wat nu eigenlijk de job van leerkracht inhoudt, en kunt ge inschatten of dat geklaag al dan niet terecht is.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 4 februari 2010 om 13:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Heb onderwijs en prive voor mijn kinderen eens vergeleken. Dat maandloon zal niet veel verschillen hoor. Ik ken leerkrachten (graduaatpleiding) die netto zelfde of meer verdienen als universitiair geschoolden met een veel zwaardere opleiding die in de prive werken. Maar: het duurt lang eer je een vaste job hebt in onderwijs. Lesgeven is soms toch wel véél saaier dan als je een fijne afwisselende job hebt in de privé. Wat betreft het aandeel mannen in het onderwijs vind ik dat je dat kan vergelijken met een gezin. Man en vrouw geven toch een evenwicht in de opvoeding. Kinderen bekijken veel zaken vanuit 2 veschillende oogpunten. En dat lijkt me heilzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is inderdaad een feit dat er meer vrouwen dan mannen lesgeven. Ik zit zelf in de lerarenopleiding lager onderwijs, en 7 mannen op 35 vrouwen (in mijn klas) is jammer. Hoe het komt weet ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Het is heel simpel (en hoe dat jij dat nu niet ziet): de reden van de afwezigheid van de mannen in het lager onderwijs is simpelweg omdat de mannen geen interesse hebben om hun leven daar te slijten. En kom hier nu niet Hemmerechts en andere dolle mina's bekritiseren, want zij hebben er niets mee te maken. Het ligt gewoon aan de mannen zelf die geen interesse hebben. Probeer gewoon die mannen warm te maken voor het lager onderwijs. Als ik even terugkijk in mijn lagere schoolperiode moet ik zegg"en dat ik véééél liever de juffrouwen had dan de heren. Van één van de heren had ik echt een degout, doch bij de juffrouwen was het altijd heel aangenaam.
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Geef mij toch maar liever een goeie meester. Maar ik heb dan ook lagere school gelopen in een ouderwetse jongensschool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat je verlof oppakt om te studeren doe je je zelf aan. Je bent dat niet verplicht, ga ermee naar de vakbond en je werkgever wordt teruggefloten. By the way, ook leerkrachten volgen soms extra cursussen of bijscholingen buiten hun uren, dit is niet eigen aan de privé. Niet alleen tegen jou persoonlijk gericht, maar als mensen het toch zo goed vinden in het onderwijs, waarom maken ze dan niet de overstap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Het extralegaal voordeel van een leerkracht: verlof.
Reken dat maar eens om in centjes.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ge hebt een slechte werkgever. Ik zou NOOIT verlof pakken voor een cursus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat van een gebrek aan jobzekerheid is een veel prangender probleem. Oud-collega's van mij doen soms 5, 8 of zelfs 10 jaar onnozele interimmetjes alvorens ze zicht hebben op een niet-vaste betrekking van doorlopende duur. Dan is het nog minstens drie jaar wachten alvorens je vastbenoemd kan geraken, tenminste als niemand van het directiecomité of de 'gevestigde' collega's een pik op je heeft. Tegen dat je wat gebeiteld bent in het onderwijs, ben je al gauw 30 �* 35 jaar. Voor je gezinsleven is het ondertussen te hopen dat je een partner hebt met een vaste job of een betrekking. Anders kan je fluiten naar een eigen koopwoning. Welke bank wil je immers een lening toestaan aan iemand met een interim in het onderwijs? Andere onrechtvaardigheid in het onderwijs is het feit dat het niet veel uitmaakt of je goed al dan niet slecht lesgeeft. Als je je jarenlang op een school de naad uit het lijf werkt en geliefd bent bij én leerlingen én directie én collega's kan het toch nog altijd fout gaan, zeker als je geen TADD'er bent of vast benoemd. Iemand met een beter statuut en 'vast' die op zoek is (moet) naar een andere school heeft dan immers het recht je postje zomaar in te pikken. Bye, bye, je jarenlange uitsloverij is dan voor niets geweest en je kan terug vanf nul beginnen. |
|
![]() |
![]() |