Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 07:21   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Oeps , toen ik de titel van de topic zag dacht ik dat het in exclusiviteit over Blokkers ging...
Tja, als je aan de Pianoziekte lijdt is de fixatie op het Vlaams Blok het herkenbaarste symptoom.

Om op de inhoud in te gaan van de topic.
Leterme's is dan geen De Clerck, het blijven alletwee tjeven en die moeten het nu eenmaal hebben van wollig taalgebruik. Hypocrieten moeten nu eenmaal alle kanten uit kunnen blijven gaan.

Maar ik geef toe dat de debatkunst van, bijvoorbeeld, Stevaert en Anciaux onverbeterlijk is. Daar is het Slangenkind niks tegen. 8)

Binnenkort zitten de tjeven en de sossen trouwens lekker bij elkaar in dezelfde, 'Vlaamse', regering. Misschien moeten ze zelfs het belangrijkste deel van de slangenproductie mee in de ark van Noë nemen.
We mogen dus 'debatten' verwachten om van te smullen.
Oud 11 mei 2004, 08:58   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Daarbij moet je nog weten dat 'democratische' partijen de vragen vooraf toegeschoven krijgen. En het Vlaams Blok nooit.
Geachte patiënt, Beste Luc Broes,
Je probleem dat je overal samenzwering ziet tegen het Vlaams Blok verontrust mij. Gelukkig hebben wij in België een uitgebreid sociaal systeem dat o.a. geesteszieken opvangt en tracht te genezen. Het komt dus toch nog allemaal goed en paniek is (nog) niet nodig.
Wat je therapie betreft moet je wel zelf de eerste stap zetten. De bron ‘Vlaams Blok’ moet kritisch bekeken worden. Tracht als oefening voor je zelfgenezing vooreerst niet alles te geloven wat deze bron verteld. Een kritische ingesteldheid tegenover dit orakel is dé weg naar genezing.Wanhoop niet. In onze instelling hebben wij menigmaal God, Napoleon en anderen het pad van de verlichting getoond. Je VB-samenzwering is natuurlijk een ernstige ziekte die niet met het zich God wanen kan vergeleken worden. Dat zijn immers courante waanvoorstellingen die eenvoudig te genezen zijn. Doch, wanhoop niet, wat voor God en Napoleon mogelijk is, is ook voor jou weggelegd.
Veel succes met het genezingsproces,
Dokter Marco.
Geachte Dokter Marco,
Je moet wel een dokter zijn met bovennatuurlijke gaven om zonder mij te kennen of ooit onderzocht te hebben, toch een behandeling voor te schrijven.
Ik vraag me dus terecht af of jij een behandelende dokter of een dokter in behandeling bent. Ik hou het bij het laatste.
In beide gevallen, herlees nog maar eens mijn bijdrage hierboven. Dit heb ik niet zo maar uitgevonden.
Het werd me meermaals bevestigd door de betrokkenen zelf die ik zeer goed ken.
Mijn kritische ingesteldheid tegenover de media werd aangescherpt oa door volgend voorval:
FVH werd gevraagd door VRT op een ogenblik dat een prominent VB-thema hèt gespreksthema was. Toen werd Frank gevraagd: "Vertel eens een grapje". En dat was het zo ongeveer. Zo tracht men het VB er onderuit te halen.
Dat hebben alle kijkers gezien en gehoord. En dat is dus dé weg naar genezing ook voor dokters in behandeling.
Ook veel succes!
luc broes is offline  
Oud 11 mei 2004, 10:07   #23
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
aan uw hoed te zien bent u Napoleon
Eindelijk erkenning. Vroeger was ik God maar dat was veel te vermoeiend.

doornroosje is offline  
Oud 11 mei 2004, 10:32   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
aan uw hoed te zien bent u Napoleon
Waarom geef je niet gewoon toe dat er teveel concurrentie was.
Bobke is offline  
Oud 12 mei 2004, 07:56   #25
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Het is eigenlijk een lang verhaal. Mijn vrouw zegt dat ik een goddelijk lichaam heb. Vandaar dus. Waarom ben ik dan maar Napoleon geworden? Omdat ze er stilletjes bij zei dat het een god type Boeddha was. Je weet wel met zo ’n rond buikje …

En ik kan absoluut niet tegen ironie hé.
Oud 12 mei 2004, 08:32   #26
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Geachte patiënt Luc Broes,

Ik weet dat het vooral in het begin is dat de behandeling wat moeizaam verloopt. Erkenning van het probleem is natuurlijk de moeilijkste stap.

In onze werkgroep “Waanideeën, hoe te herkennen en wat doe je er dan aan.” hebben wij uw geval uitvoerig besproken. Het heeft ons ontmoedigd. Het is een genezingsproces dat van lange duur is. Wat bovendien zeer verontrustend is dat we vermoeden dat het besmettelijk is. Eerst dachten we nog dat het een aandoening van de hersenen was dat bijvoorbeeld door een chirurgische ingreep kon verwijderd worden. Maar hersenchirurgen hebben ons verzekerd dat zij niets konden doen. Er is gewoon te weinig materiaal om mee te werken.

Onze werkgroep is het nog niet over eens welke behandeling de beste is maar is het er wel unaniem over eens dat wat wij gemeengoed een ‘witte zondag’ noemen als symptoom van de genezing mogen aanzien. De meeste van mijn collega’s zijn het eens dat een therapie van ‘massale confrontatie met de waarheid’ waarschijnlijk de beste behandeling is. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat er een soort blindheid is die samengaat met de hoofdaandoening. Daarom hebben wij ons toevlucht genomen tot een oude techniek die bekend staat als ‘de glazen bol’ maar ja dan zitten we eigenlijk al op uw terrein.

Ondanks het feit dat wij dokters radeloos zijn met zo ’n erge aandoening als die van u blijven wij hoopvol dat de ziekte wellicht zichzelf zal genezen. In onze opzoekingen hieromtrent hebben wij vastgesteld dat een 70 jaar geleden zo ’n ziekte zich ook in Duitsland heeft voorgedaan. Toen hebben ze het ook niet geweten maar het bleek dat de ziekte zelfvernietigend was. Het is die hoop die wij koesteren voor uw specifiek geval.

Ook het transponeren van het probleem op uw behandelende geneesheer is een bekend symptoom doch niet alleen bij uw ziekte. Wij dus gewoon om met dergelijke situaties om te gaan. In uw specifiek geval waar de schuld altijd bij anderen wordt gelegd is dit wel een versterkend symptoom. Nader onderzoek zal nodig zijn. Gelieve u dan ook volledig ontkleed op het forum aan te bieden waarna wij een diepgaand onderzoek naar bijkomende afwijkingen kunnen instellen. Zo willen wij onderzoeken of er een correlatie is van uw ziekte met een buitenmatige voetmaat, meer bepaald het gedeelte van de tenen. Zo willen wij ook nagaan of dit samengaat met het inkrimpen van andere lichaamsdelen. U ziet het, er is nog veel onderzoek te doen.

Tot dan, blijf kritisch tegenover alle pers en alle partijprogramma’s. Het komt wel goed.

Uw behandelende geneesheer,
Marco
Oud 12 mei 2004, 08:42   #27
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het is eigenlijk een lang verhaal. Mijn vrouw zegt dat ik een goddelijk lichaam heb. Vandaar dus. Waarom ben ik dan maar Napoleon geworden? Omdat ze er stilletjes bij zei dat het een god type Boeddha was. Je weet wel met zo ’n rond buikje …

type michelin manneke?
giserke is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:53   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Geachte patiënt Luc Broes,
1*Ik weet dat het vooral in het begin is dat de behandeling wat moeizaam verloopt. Erkenning van het probleem is natuurlijk de moeilijkste stap.
2*...Onze werkgroep is het nog niet over eens welke behandeling de beste is maar is het er wel unaniem over eens dat wat wij gemeengoed een ‘witte zondag’ noemen als symptoom van de genezing mogen aanzien. ...
3* Daarom hebben wij ons toevlucht genomen tot een oude techniek die bekend staat als ‘de glazen bol’ ...Ondanks het feit dat wij dokters radeloos zijn ...
In onze opzoekingen hieromtrent hebben wij vastgesteld dat een 70 jaar geleden zo ’n ziekte zich ook in Duitsland heeft voorgedaan. .
4*...waar de schuld altijd bij anderen wordt gelegd is dit wel een versterkend symptoom.
5*Gelieve u dan ook volledig ontkleed op het forum aan te bieden ...
Uw behandelende geneesheer, Marco
Geachte docter in behandeling,
Ik heb met aandacht je ontboezemingen gelezen en kom tot het besluit: Je toestand is ernstig maar niet hopeloos, alhoewel.
1* Het stemt hoopvol dat je inziet Erkenning van het probleem is natuurlijk de moeilijkste stap.
2* Als het juist is dat een 'witte zondag' verbetering zal brengen aan je toestand dan is je genezing naar alle waarschijnlijk nog niet voor 13 juni.
3*De glazen bol en de jaren 30 zijn wel een beetje voorbijgestreefd. Verouderde technieken en problemen van een vorige eeuw maken je radeloos en dat is een goed teken. Schenk meer aandacht aan de realiteit van vandaag.
4* Een zeer positief teken is dat je daarvan bewust bent.
5* Dit laatste vind ik echt een onrustgevend verschijnsel. Je zegrt: "Volledig ontkleed". Ik vrees dat je ook een leiband en een zwarte zak bij de hand hebt. En dus mogelijk zeer geschikt om de Special forces van de USA in Irak te gaan vervoegen.
luc broes is offline  
Oud 12 mei 2004, 11:18   #29
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

type michelin manneke?
Nu hebde op mijne teen getrapt. Dit gaat te ver. Ik stuur mijn troepen vanuit Frankrijk en gij klein onozel belgske, ik zie u bij Waterloo. Nem.
Oud 12 mei 2004, 11:44   #30
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Beste patiënt Luc Broes,

Ik begrijp dat je boos bent en de dingen niet meer zo goed in verband ziet. Uw waanideeën breiden zich meer en meer uit. Ik ben uw dokter. Ik ben niet bij de Special Forces. Ik heb helemaal geen zwarte zak, alhoewel ik mij bij ‘zwarte zak’ wel iets kan voorstellen. Ik merk ook dat je attributen uit je omgeving op anderen afspiegelt. Ik heb dan ook écht geen leiband. Vrees niets. Ik ben trouwens nog nooit in het Vlaams Blok winkeltje geweest.

Uw genezing is nog niet voor morgen want inderdaad zal 13 juni geen witte zondag zijn. Dat geeft ook meteen de ernst aan van de situatie. Maar er is hoop, het zal ook geen rode zondag zijn of een bloedige maandag. Toch vrees ik dat je behandeling langer zal duren dan eerst verwacht. Ik heb dan ook al opdracht gegeven om toch maar dat groter zwembad te laten bouwen.

Ik merk toch een beetje agressie. Dat is zeer goed, laat u maar volledig gaan. U bent hier in een beschermde omgeving. Hier gelden geen beperking op de vrije meningsuiting. Hier worden je woorden in het juiste kader geschetst. Wij zien in dat het therapeutisch is. Buiten onze instelling weliswaar moeten wij u zeker een spreekverbod opleggen. De gewone mensen zouden ze als waarheid kunnen aanzien en dergelijke verwarring kan natuurlijk niet. U zou ze kunnen aanzetten tot daden. Ik zal eens aan een juridische collega vragen of daar trouwens geen wet over bestaat. Dat zou pas een interessant gegeven zijn.

Maar je bent op de goede weg. Je begint al puntsgewijs de dingen te onderzoeken. Dat getuigd van een mogelijks kritische geest. Ben wel benieuwd hoe dat met propagandamateriaal zal gaan? Wellicht stof voor een nieuwe studiegroep. Mijn eeuwige roem is nabij.

Uw behandelend geneesheer
Marco “Napoleon”, de goddelijke.
Oud 12 mei 2004, 11:47   #31
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

ADVERTENTIE
Welke uitgever wens hoogst interessante briefwisseling in boekvorm uit te geven. Het betreft hier de briefwisseling tussen mijzelf als dokter en een bijzondere patiënt met waanideeën. Winstverdeling te bespreken. Heb nog nood aan een duikplank en een watermatras.
Oud 12 mei 2004, 16:00   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste patiënt Luc Broes,
1*Ik begrijp dat je boos bent
2*Ik merk toch een beetje agressie.
3* Buiten onze instelling weliswaar moeten wij u zeker een spreekverbod opleggen.
4* Dat getuigd van een mogelijks kritische geest.
5* Mijn eeuwige roem is nabij.
Geachte docter in behandeling.
1* Beeld je maar niets in. Ik maak me minder dan één keer per jaar boos, en zeker niet deze keer.
2* En ook agressie is me totaal vreemd
3* Grappenmaker: jij mij spreekverbod opleggen!?
4* Dat getuigt van een duidelijk foutieve geest.
5* gelukgewenst!
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be