Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2010, 17:07   #21
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jawel, namelijk een heilstaat in de naam van een irrealistische ideologie.
Zoals elke ideologie...

Citaat:
Als u het niet goed heeft zult u toch echt de hand in eigen boezem moeten steken, in plaats van zeuren. Dat in het liberalisme is het zo dat degene die zich het meeste ontplooit, de meeste vruchten plukt. Neem deze tip ter harte.
Dat is niet meteen eigen aan het liberalisme. Dat zou nogal flauw zijn om zoiets te beweren.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:53   #22
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, namelijk een heilstaat in de naam van een irrealistische ideologie.

In uw geval als liberale antifascist klopt dat inderdaad. Maar er zijn ook antifascisten die helemaal geen heilstaat met een irrealistische ideologie nastreven, en gewoon ageren tegen bewegingen, personen, partijen, bijeenkomsten,... waarvan zij menen dat ze fascistisch zijn van aard, zonder dat ze een ideeëngoed of ideologie in de plaats stellen.

Citaat:
Het is nog nooit zo goed geweest hier.
Als liberaal moet je enkel voor jezelf spreken, niet voor anderen.
Citaat:
En die maatschappelijke problemen, tja, die komen uit grotendeels van buitenaf.
Tuurlijk jongen, die komen uit het hemel gevallen vanuit de Melkweg...

Citaat:
Belangrijker nog, vind ik dat het liberalisme juist steeds verder afgebouwd wordt door sociaal-democraten en christen-democraten.
Alsof de christen-democraten en sociaal-democraten überhaupt het liberalisme iets in de weg leggen. Wie heeft de ultraliberale dwangbuis van de EU geschapen met haar vrij-verkeer-van-mensen,goederen,diensten en kapitaal-regels?

Citaat:
Als u het niet goed heeft zult u toch echt de hand in eigen boezem moeten steken, in plaats van zeuren. Dat in het liberalisme is het zo dat degene die zich het meeste ontplooit, de meeste vruchten plukt. Neem deze tip ter harte.
Eén van de grofste en tegelijkertijd meest verspreidde leugens die liberalen verkondigen. Pure onzin omdat hier een theoretische abstracte vrijheid wordt verkocht die compleet voorbijgaat aan de machtverhoudingen die eraan vooraf gaan. Dit verkondigen zou eigenlijk strafbaar moeten kunnen gesteld worden.
Overigens hoeft u zich geen zorgen te maken om mij, ik heb het al bij al op welzijnsvlak vrij goed, maar dat betekent niet dat ik niet nadenk over en handel in het belang van het welzijn van mijn familie, mijn streek, mijn volk en/of andere gemeenschappen waar ik toe behoor. Misschien is ook dat voor een liberaal vrij moeilijk te begrijpen, want het overstijgt het pure ik, moi, me, het individu...
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 23:06   #23
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht

In uw geval als liberale antifascist klopt dat inderdaad. Maar er zijn ook antifascisten die helemaal geen heilstaat met een irrealistische ideologie nastreven, en gewoon ageren tegen bewegingen, personen, partijen, bijeenkomsten,... waarvan zij menen dat ze fascistisch zijn van aard, zonder dat ze een ideeëngoed of ideologie in de plaats stellen.
Volgens mij doelt hij op "links crapuul"

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be