Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 14:08   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Blijkbaar hebt gij zware vooroordelen over deze organisaties want dit klopt hoegenaamd niet.
En het fundamenteel onderzoek gebeurt bij universiteiten en overheidsinstellingen.

Dus het klopt voor EXXON maar het klopt niet voor Greenpeace en WWF? Waarom?

Waarom zou EXXON uit eigenbelang handelen en Greenpeace niet?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 14:12   #22
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U moet me eens uitleggen waarom studies gefinancierd door het WWF en Greenpeace nuttiger zijn dan studies gefinancierd door EXXON?
U kan net zogoed vragen waarom studies gefinancierd door de anti kankerliga nuttiger zijn dan studies gefinancierd door Marlboro.

Hier hetzelfde antwoord. Bij Marlboro gaat het louter om de conclusies. Zij willen de gezondheidsrisico’s van roken marginaliseren of ontkennen en daar zoveel mogelijk ruchtbaarheid aangeven met als enige DOEL INKOMSTEN VEILIG STELLEN. Al de rest, zoals de gezondheid van de mensen, kan hen gestolen worden.

Bij de kankerliga is het DOEL DE GEZONDHEID VAN DE MENSEN VRIJWAREN EN VERMIJDEN DAT ZE KANKER KRIJGEN.

U zou nu zelf voldoende intelligent moeten zijn om de parallel ter trekken met uw eigen vraag.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 14:20   #23
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hadden ze in de middeleeuwen al google?

Het gaat om jaarverslagen, die zijn makkelijk met om het even welke online-zoekmachine terug te vinden
Ja, de Bijbel.
Oud 9 februari 2010, 14:32   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U kan net zogoed vragen waarom studies gefinancierd door de anti kankerliga nuttiger zijn dan studies gefinancierd door Marlboro.

Hier hetzelfde antwoord. Bij Marlboro gaat het louter om de conclusies. Zij willen de gezondheidsrisico’s van roken marginaliseren of ontkennen en daar zoveel mogelijk ruchtbaarheid aangeven met als enige DOEL INKOMSTEN VEILIG STELLEN. Al de rest, zoals de gezondheid van de mensen, kan hen gestolen worden.

Bij de kankerliga is het DOEL DE GEZONDHEID VAN DE MENSEN VRIJWAREN EN VERMIJDEN DAT ZE KANKER KRIJGEN.

U zou nu zelf voldoende intelligent moeten zijn om de parallel ter trekken met uw eigen vraag.
Beide organisaties willen dat de conclusies in het eigen kraam passen en dat is de parallel die getrokken moet worden.

de kankerliga kan je helemaal niet vergelijken met Greenpeace. De dagelijkse werking van greenpeace is er op gebaseerd om leugenachtige PR campagnes op te zetten om zoveel mogelijk mensen te choqueren en op die manier geld binnen te halen. Het milieu interesseert de top langs geen kanten.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 16:46   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

De vraag die je je moet stellen, is: voor een gegeven 'wetenschappelijke' uitspraak van een instelling (bedrijf, drukkingsgroep, liga, denktank, instituut,...), kan je je indenken dat, mochten de kaarten anders liggen, de omgekeerde uitspraak met evenveel verf zou uitgebracht worden ?

Met andere woorden, stel dat een universiteitsprofessor in een wetenschappelijk artikel schrijft "mijn medewerkers en ikzelf hebben vastgesteld dat het smeltpunt van ijs ongeveer 0 graden celcius is"
(dom voorbeeldje natuurlijk).

Kan men zich indenken dat diezelfde professor had geschreven "mijn medewerkers ... blabla ... ongeveer 7 graden celcius is" (aannemende dat het zo zou zijn).

Natuurlijk. A priori is er geen reden om te veronderstellen dat die professor WEL 0 graden, maar ondenkbaar 7 graden zou publiceren. Ge kunt er dus van uitgaan dat die mens zijn best heeft gedaan om het "goeie" resultaat te schrijven.

Bon. Kunt ge U indenken dat Marboro schrijft dat "cigaretten kankerverwekkend zijn" ? Niet echt, he.

Kunt ge U indenken dat de Kankerliga schrijft dat "cigaretten niet erg kankerverwekkend zijn" ? Eigenlijk wel, neem ik aan. Ik kan mij indenken dat de Kankerliga zou kunnen stellen dat, zeg maar, piano spelen, niet kankerverwekkend is. Er zijn genoeg spullen kankerverwekkend zodat de kankerliga niet voor haar bestaan moet vrezen als ze tot de conclusie eventueel zou komen dat cigaretten roken niet kankerverwekkend zou zijn (mocht dat daadwerkelijk het geval zijn).

Kunt ge U indenken dat Exxon tot de conclusie zou komen dat het klimaat sterk gaat veranderen ? Zij zouden dat wel kunnen doen, op voorwaarde dat ze dat koppelen aan een campagne voor, zeg maar, windmolens of zo. Ze zouden kunnen spelen op het ZUINIG omgaan met hun olie, en het feit dat ze aan 't werken zijn aan alternatieven.

Kunt ge U indenken dat Greenpeace gaat komen vertellen dat er geen klimaatsprobleem is, of dat er teveel ijsberen zijn ? Ik denk het niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:31   #26
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Blijkbaar hebt gij zware vooroordelen over deze organisaties want dit klopt hoegenaamd niet.
En het fundamenteel onderzoek gebeurt bij universiteiten en overheidsinstellingen.
Greenpeace (en het WWF) betalen wel degelijk "wetenschappelijk" onderzoek waarvan de uitslag al bij voorbaat vast ligt. Ook al gebeurt dat bij een gerenomeerd instituut, dan wordt de opdracht zo geformuleerd dat men met de uitslag alle kanten op kan.

Net zoals Van Esch zijn ervaringen heeft met Greenpeace inzake kernenergie, is mijn ervaring met Greenpeace inzake chloor en PVC identiek: ze beliegen en bedriegen de mensen tot meerdere glorie van henzelf en hun inkomen. Als je alternatieven voor PVC voorstelt die bewezen tot 20 keer meer vervuilend zijn, dan is Greenpeace niet eens een milieubeweging meer.

In de meeste gevallen liegen ze niet eens direkt, maar veel subtieler: door het weglaten van relevante informatie, die een heel andere conclusie zou geven dan wat ze vertellen.

Dat zegt niets over het idealisme van vele aanhangers en straatwerkers van het WWF en Greenpeace. Die geloven zonder meer wat de top van die organisaties hen wijsmaakt. Het is aan de top dat het kwaad (van fanatisme tot machtsgeilheid en geldzucht) zit...
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:43   #27
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het klopt voor EXXON maar het klopt niet voor Greenpeace en WWF? Waarom?

Waarom zou EXXON uit eigenbelang handelen en Greenpeace niet?
Greenpeace en WWF zijn niet bezig met eigenbelang.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:45   #28
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerdiEgb Bekijk bericht
Greenpeace (en het WWF) betalen wel degelijk "wetenschappelijk" onderzoek waarvan de uitslag al bij voorbaat vast ligt. Ook al gebeurt dat bij een gerenomeerd instituut, dan wordt de opdracht zo geformuleerd dat men met de uitslag alle kanten op kan.

Net zoals Van Esch zijn ervaringen heeft met Greenpeace inzake kernenergie, is mijn ervaring met Greenpeace inzake chloor en PVC identiek: ze beliegen en bedriegen de mensen tot meerdere glorie van henzelf en hun inkomen. Als je alternatieven voor PVC voorstelt die bewezen tot 20 keer meer vervuilend zijn, dan is Greenpeace niet eens een milieubeweging meer.

In de meeste gevallen liegen ze niet eens direkt, maar veel subtieler: door het weglaten van relevante informatie, die een heel andere conclusie zou geven dan wat ze vertellen.

Dat zegt niets over het idealisme van vele aanhangers en straatwerkers van het WWF en Greenpeace. Die geloven zonder meer wat de top van die organisaties hen wijsmaakt. Het is aan de top dat het kwaad (van fanatisme tot machtsgeilheid en geldzucht) zit...
Hiermee bewijst gij alleen uw te verwachten ideologisch gemotiveerde afkeer van mensen die zich met het milieu bezighouden.
Oud 9 februari 2010, 17:46   #29
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Beide organisaties willen dat de conclusies in het eigen kraam passen en dat is de parallel die getrokken moet worden.

de kankerliga kan je helemaal niet vergelijken met Greenpeace. De dagelijkse werking van greenpeace is er op gebaseerd om leugenachtige PR campagnes op te zetten om zoveel mogelijk mensen te choqueren en op die manier geld binnen te halen. Het milieu interesseert de top langs geen kanten.
Uw vooroordelen tegen milieubewegingen liggen er dik op.
Oud 9 februari 2010, 18:26   #30
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Greenpeace en WWF zijn niet bezig met eigenbelang.
Oud 9 februari 2010, 18:27   #31
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vooroordelen tegen milieubewegingen liggen er dik op.
Geen vooroordeel, oordeel tout court.
Oud 9 februari 2010, 19:03   #32
karel 20
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De vraag die je je moet stellen, is: voor een gegeven 'wetenschappelijke' uitspraak van een instelling (bedrijf, drukkingsgroep, liga, denktank, instituut,...), kan je je indenken dat, mochten de kaarten anders liggen, de omgekeerde uitspraak met evenveel verf zou uitgebracht worden ?

Met andere woorden, stel dat een universiteitsprofessor in een wetenschappelijk artikel schrijft "mijn medewerkers en ikzelf hebben vastgesteld dat het smeltpunt van ijs ongeveer 0 graden celcius is"
(dom voorbeeldje natuurlijk).

Kan men zich indenken dat diezelfde professor had geschreven "mijn medewerkers ... blabla ... ongeveer 7 graden celcius is" (aannemende dat het zo zou zijn).

Natuurlijk. A priori is er geen reden om te veronderstellen dat die professor WEL 0 graden, maar ondenkbaar 7 graden zou publiceren. Ge kunt er dus van uitgaan dat die mens zijn best heeft gedaan om het "goeie" resultaat te schrijven.

Bon. Kunt ge U indenken dat Marboro schrijft dat "cigaretten kankerverwekkend zijn" ? Niet echt, he.

Kunt ge U indenken dat de Kankerliga schrijft dat "cigaretten niet erg kankerverwekkend zijn" ? Eigenlijk wel, neem ik aan. Ik kan mij indenken dat de Kankerliga zou kunnen stellen dat, zeg maar, piano spelen, niet kankerverwekkend is. Er zijn genoeg spullen kankerverwekkend zodat de kankerliga niet voor haar bestaan moet vrezen als ze tot de conclusie eventueel zou komen dat cigaretten roken niet kankerverwekkend zou zijn (mocht dat daadwerkelijk het geval zijn).

Kunt ge U indenken dat Exxon tot de conclusie zou komen dat het klimaat sterk gaat veranderen ? Zij zouden dat wel kunnen doen, op voorwaarde dat ze dat koppelen aan een campagne voor, zeg maar, windmolens of zo. Ze zouden kunnen spelen op het ZUINIG omgaan met hun olie, en het feit dat ze aan 't werken zijn aan alternatieven.

Kunt ge U indenken dat Greenpeace gaat komen vertellen dat er geen klimaatsprobleem is, of dat er teveel ijsberen zijn ? Ik denk het niet.
http://www.philipmorrisusa.com/en/cm....aspx?src=home

Greenpeace niet WWF wel http://www.bontvoordieren.nl/news/view/171 .
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 19:24   #33
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Hiermee bewijst gij alleen uw te verwachten ideologisch gemotiveerde afkeer van mensen die zich met het milieu bezighouden.
Hiermee bewijs je alleen maar dat je niet de minste notie hebt voor wie ik een voorkeur of afkeer heb. Ben 25 jaar lid geweest van VELT en heb nog steeds een bio-tuin. Was jarenlang lid van de gemeentelijke milieuraad hier, toen dat nog niet "in" was, op dit ogenblik "energiemeester" van een "klimaatwijk" (zie de BBL website). Verder nog lid van het GROS (acties voor derde wereldlanden, o.m. 11.11.11). Hoe lang ben jij al met milieu bezig?

Ik ben wel tegen schijnbare milieuorganisaties die profiteren van de goedgelovigheid van de mensen om er zelf beter van te worden, zonder enig nut voor het milieu, integendeel...
Oud 9 februari 2010, 19:32   #34
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Hiermee bewijs je alleen maar dat je niet de minste notie hebt voor wie ik een voorkeur of afkeer heb. Ben 25 jaar lid geweest van VELT en heb nog steeds een bio-tuin. Was jarenlang lid van de gemeentelijke milieuraad hier, toen dat nog niet "in" was, op dit ogenblik "energiemeester" van een "klimaatwijk" (zie de BBL website). Verder nog lid van het GROS (acties voor derde wereldlanden, o.m. 11.11.11). Hoe lang ben jij al met milieu bezig?

Ik ben wel tegen schijnbare milieuorganisaties die profiteren van de goedgelovigheid van de mensen om er zelf beter van te worden, zonder enig nut voor het milieu, integendeel...
en voorts ben je natuurlijk verbonden aan de Groene Rekenkamer.

Het feit dat je dat er niet bij vermeldt zegt genoeg.

Laatst gewijzigd door Jedd : 9 februari 2010 om 19:55.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 19:41   #35
Jedd
Banneling

Standaard

voorts kan ik iedereen die meer wil weten over de Exxon-geldstromen en het georganiseerde gemanipuleer van de publieke opinie dit boek aanbevelen :

eigenlijk zou dit boek op de verplichte leeslijst in het humaniora moeten staan. Het zou het kritisch leren denken wat kunnen aanscherpen
Oud 9 februari 2010, 22:30   #36
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
en voorts ben je natuurlijk verbonden aan de Groene Rekenkamer.

Het feit dat je dat er niet bij vermeldt zegt genoeg.
We hadden het over milieuverenigingen, niet over de Chlorofielen of Groene Rekenkamer die nogal overhoop liggen met bepaalde "milieu"verenigingen...
Oud 9 februari 2010, 22:47   #37
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
We hadden het over milieuverenigingen, niet over de Chlorofielen of Groene Rekenkamer die nogal overhoop liggen met bepaalde "milieu"verenigingen...
ik vind je lidmaatschap van die vereniging relevant omdat wat de groene rekenkamer presenteert het schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet.

voor wie de groene rekenkamer niet kent, dit is hoe de nederlandse minister cramer op de website wordt gepresenteert

ja d�*t niveau

En van dat soort vereniging ben jij lid
Jij liever als ik ...

Laatst gewijzigd door Jedd : 9 februari 2010 om 23:03.
Oud 10 februari 2010, 00:18   #38
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ik vind je lidmaatschap van die vereniging relevant omdat wat de groene rekenkamer presenteert het schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet.

voor wie de groene rekenkamer niet kent, dit is hoe de nederlandse minister cramer op de website wordt gepresenteert

ja d�*t niveau

En van dat soort vereniging ben jij lid
Jij liever als ik ...
Naar goede gewoonte vergeet je er de context bij te vermelden:

Citaat:
In de afgelopen maand november leerde minister Jacquelien Cramer van Milieu het toen kersverse kamerlid Richard de Mos van de PVV een lesje. Hij had wetenschappelijk onderzoek aangehaald uit het jaar 2004. De minister - die heeft doorgeleerd - vond dat dat eigenlijk niet kon: in wetenschappelijk opzicht is dat namelijk de pre-historie zo meldde zij op haar blog
Als dan de minister in pre-historische context gezet wordt, dan moet je niet staan klagen. Zeker gezien het groot aantal blunders die genoemde minister al heeft uitgekraamd in het verleden. Wat als je bij ons minister Daerden op dergelijke manier zou photoshoppen?

Ik zou dat persoonlijk niet gedaan hebben, gezien dat weinig aanbrengt qua argumenten, maar af en toe mag je dat soort grapjes wel eens maken. Voor de buitenstaanders, hier is het oorspronkelijke artikel:
http://www.klimatosoof.nl/node/1081
Oud 10 februari 2010, 10:14   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
Mja, zou die pagina deel uitmaken van de settlement die PM met het Amerikaanse gerecht heeft gemaakt ?

http://www.pmusa.com/en/cms/Responsi...A/default.aspx

Citaat:
Greenpeace niet WWF wel http://www.bontvoordieren.nl/news/view/171 .
Ik snap niet wat je wil zeggen ?

(ik vind het neerknuppelen van die zeehondjes ook maar triest, hoor...)

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2010 om 10:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 11:54   #40
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Interessant; GREENWASH . Awards voor de kapitalische industrie die zich omgeeft met een groene waas.
BHV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be