Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2010, 18:22   #21
cortez the killer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Waar zitten al die 'gematigde' moslims waar Ministe van Agitatie het telkens over heeft?
zoals D'ARTOIS ook al opmerkte: in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, waren de moslims tijdens deze slachtpartij het slachtoffer, en de christenen de daders.
Past dit niet uw wereldbeeld? Negeer dan de feiten en rant nog een beetje voort...

Laatst gewijzigd door cortez the killer : 12 februari 2010 om 18:23.
cortez the killer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 18:25   #22
cortez the killer
Vreemdeling

Standaard

@Antoon: idem ditto
Oud 12 februari 2010, 18:59   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortez the killer Bekijk bericht
zoals D'ARTOIS ook al opmerkte: in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken, waren de moslims tijdens deze slachtpartij het slachtoffer, en de christenen de daders.
Past dit niet uw wereldbeeld? Negeer dan de feiten en rant nog een beetje voort...
Waar lees jij dat de daders christenen zijn? Verder ben ik akkoord dat dit niet zozeer een religieus maar wel Afrikaans probleem is. Ik denk dat de niet-islamitische Congolezen minstens even beestachtig tewerkgaan met hun landgenoten.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 19:04   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Smerig filmpje!

Een bende aangeklede en gewapende apen is het! Niet minder!

En o zo dikwijls bewapend door onze eigenste fabrieken zoals FN Herstal.
En dat uit de mond van iemand met de Vlaamse Leeuw als avatar en Vlaanderen als locatie...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 19:05   #25
cortez the killer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waar lees jij dat de daders christenen zijn? Verder ben ik akkoord dat dit niet zozeer een religieus maar wel Afrikaans probleem is. Ik denk dat de niet-islamitische Congolezen minstens even beestachtig tewerkgaan met hun landgenoten.
huh? denk jij dat de nigeriaanse regering (die door christenen wordt gedomineerd) speciaal moslim-politieagenten gaat selecteren om een moslim-rebellengroep te gaan onderdrukken en te executeren?

nu, je weet nooit natuurlijk, maar dit lijkt me toch wel onwaarschijnlijk
Oud 12 februari 2010, 19:18   #26
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Met moeite, maar het is er toch uit. Ik verwacht dat van niemand trouwens, maar doe dan ook wat minder hysterisch wanneer het over veel minder gaat in Palestina. Want daar is elke scheet genoeg voor tientallen van uw berichten, naast de andere tientallen berichten van uw hysterische collega's.

Ik heb dit nooit gesuggereerd. Het is des te interessanter dat de 'broederschap' tussen moslims ineens niet meer geldt wanneer het over Afrikanen gaat. Er liepen honderdduizenden verontwaardigde moslims in tal van moslimlanden (en ook hier) bij elke aanval van een US drone op Irak, een Brits aanval tegen Al Quaeda in Afghanistan of een Israelisch vuur op Palestijnse terroristen. Want "de moslims" werden aangevallen.
Maar wanneer totaal onschuldige Nigeriaanse burgers, ook moslims, gewoon zonder geldige reden, at random uit hun huizen worden gehaald en op de meest vreselijke wijze vermoord, dan zijn de moslim-broers in de rest van de wereld helemaal niet geïnteresseerd.

Ik vind dit vreemd.
Het verschil is dat ze rond de moslims in Nigeria geen muur gebouwd hebben.
Die kunnen zich verdedigen, in Palestina daarintegen worden ze uitgehongerd en krijgen ze af en toe wat bommen op hun kop!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 19:25   #27
cortez the killer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maar wanneer totaal onschuldige Nigeriaanse burgers, ook moslims, gewoon zonder geldige reden, at random uit hun huizen worden gehaald en op de meest vreselijke wijze vermoord, dan zijn de moslim-broers in de rest van de wereld helemaal niet geïnteresseerd.

Ik vind dit vreemd.
euh, het is via al-jazeera dat deze nieuwsbeelden ons hebben bereikt eigenlijk
Oud 12 februari 2010, 20:33   #28
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Mij hoefden ze niet te bereiken want ik zag ze al.
Longhorn heeft gelijk, in '90 ging het in de Congo niet veel beter.

(Evenzo schunnig was de wijze waarop de Belgische politiek met hun expat's omsprong, over politieke schooiers gesproken!)

Het is een Afrikaans probleem, met een lichtelijk religieus tintje.
Oud 12 februari 2010, 23:18   #29
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En dat uit de mond van iemand met de Vlaamse Leeuw als avatar en Vlaanderen als locatie...
Excuseer mij...onze eigenste Waalse fabrieken.

Het zijn Belgische wapens. Nu goed?

Mijn walging is er niet minder door.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:22   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Het verschil is dat ze rond de moslims in Nigeria geen muur gebouwd hebben.
Niet nodig, ze sturen geen kinderen met bomgordels naar scholen om zich te laten ontploffen temidden andere kinderen.

Citaat:
Die kunnen zich verdedigen
Bijhorend filmpje niet gezien zeker?

Citaat:
in Palestina daarintegen worden ze uitgehongerd
Niemand wordt daar uitgehongerd. Er is nog geen ene Palestijn van de honger omgekomen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 februari 2010 om 14:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 14:24   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Excuseer mij...onze eigenste Waalse fabrieken.

Het zijn Belgische wapens. Nu goed?

Mijn walging is er niet minder door.
Vlaanderen doet gretig mee met de verkoop van wapens, al zijn wij sterker in hoogtechnologisch militair tuig.
Oud 15 februari 2010, 14:27   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortez the killer Bekijk bericht
@Antoon: idem ditto
Tja, als u mijn berichten niet leest, dan kunt u het inderdaad niet helemaal snappen.

Lees het tweede gedeelte van dit.
Oud 15 februari 2010, 14:38   #33
cortez the killer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tja, als u mijn berichten niet leest, dan kunt u het inderdaad niet helemaal snappen.

Lees het tweede gedeelte van dit.
weet je, ik had dat idd nog niet gelezen, en, toen ik het gelezen had, was het blijkbaar te laat om nog te editen op dit forum.
Oud 17 februari 2010, 19:07   #34
licht
Vreemdeling

Standaard Shariamilitie

Deze executies worden uitgevoerd door een MOSLIMMILITIE in één van de noordelijke deelstaten in Nigeria waar de SHARIA werd ingevoerd. Deze moslimmilitie voert gewoon de sharia uit.
licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 20:23   #35
D'ARTOIS

Standaard

Nee Licht je bent op het verkeerde pad. Dit waren Nigeriaanse regeringstroepen die deze mensen het afschot gaf. Het gebeurde in de stad JOS waar een soort van opstand van - inderdaad - moslimaanhangers had plaatsgevonden.
De actie was niet meer dan een soort van wraakneming of vorm van afstraffing.

Tot onze geruststelling heeft Nigeria nog geen aansluiting bij de EU aangevraagd.
Oud 17 februari 2010, 22:11   #36
Neptunus
Gouverneur

Standaard Christenen zijn er tweederangsburgers

Christenen in Jos in angst voor meer geweld
20 jan 2010 Nigeria –
Christenen in de Nigeriaanse stad Jos vrezen dat het nog niet is afgelopen met de aanvallen tegen hen. Zondag barstte het geweld los toen moslimjongeren een kerk binnenvielen en in brand staken. Sindsdien zijn nog tenminste vijf kerkgebouwen in brand gestoken. De schattingen over het aantal doden lopen uiteen van enkele tientallen tot meer dan 400.

Met één aanval op een kerk laaide het geweld tegen christenen op vele plekken in Jos weer op. Inmiddels zijn sinds zondag zowel onder christenen als onder moslims veel slachtoffers gevallen. Om de gemoederen tot bedaren te brengen, werd maandag een 24-uurs uitgaansverbod in Jos afgekondigd.

“Wat we nu zien is dat de problemen nog lang niet voorbij zijn”, zegt voorganger Chuwang Avou. “Veel gezinnen zijn ontheemd en er is een aantal mensen dat in het ziekenhuis is om behandeld te worden. Het uitgaansverbod van zonsopgang tot zonsondergang heeft nog niets opgelost, er zijn nog steeds spanningen in het land.”

Volgens een commissaris van de politie zijn moslimjongeren verantwoordelijk voor het aanzetten tot geweld. Een moslimgroep uit Jos ontkent dat. De groep beschuldigt jonge christenen ervan dat ze een moslim hebben tegengewerkt bij de bouw van zijn huis.
(www.opendoors.nl)

Jos ligt in één van de 12 deelstaten waar tien jaar geleden de grondwet werd vervangen door de islamtische wetten. De milities die de moorden uitvoeren zijn weldegelijk moslims (regeringssoldaten). Vele christenen zijn het noorden al ontvlucht, omdat ze de beperkingen van de sharia beu zijn. Cinema's werden gesloten, veel hotels werden gesloten of in brand gestoken omdat er alcohol werd geschonken. Christenen mogen geen nieuwe kerken bouwen. In het onderwijs worden ook de christelijke meisjes verplicht om een hoofddoek te dragen. Christenen worden gediscrimineerd in openbare diensten en zijn tweederangsbrugers. Er werden sindsdien reeds 125 kerken in brand gestoken.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 15:36   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat er ook van zij, het is in ieder geval onvoorstelbaar hoe weinig de 'moslims' problemen hebben met dat leger dat gewoon lukraak mensen uit huizen haalt, ze op een open plek laten knielen, en in hun hoofd schieten, zomaar.

Terwijl ze voor veel mindere feiten anders massaal ge-emotioneerd geraken en als hysterische tienervrouwen beginnen krijsen. Ik noem maar iets, de eliminatie van een meester-terrorist in Dubaï....
Oud 25 februari 2010, 09:34   #38
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Inderdaad, je hoort NOOIT moslims de wandaden en gruweldaden aanklagen gepleegd door andere moslims.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 09:39   #39
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Inderdaad, je hoort NOOIT moslims de wandaden en gruweldaden aanklagen gepleegd door andere moslims.

De draad gaat hier over het afschieten van moslims en niet omgekeerd.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 20:55   #40
D'ARTOIS

Standaard

Ik had begrepen dat de mensen die geëxecuteerd werden moslims waren en geen christenen. Ik was er zelf niet bij en ben afhankelijk wat de buitenlandse media melden.
Wij moeten teruggrijpen naar de late middeleeuwen waar de Romeinse kerk in het zuiden en de calvinisten en lutheranen in het noorden dezelfde wandaden begingen. Het dogma van de Romeinse kerk dateert ook nog uit de vroege middeleeuwen, evenals dat van de Sunna of Sjia. Allemaal verwerpelijke en mensonterende zelfaanbidding dat uiteindelijk leidde tot massale geloofsvervolgingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be