Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 mei 2004, 20:33   #21
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken

Steeds heerlijk om dit soort zaken te lezen. Zegt veel over de ernstigheid en politieke kennis van zij die dit soort onzin neerpennen.
Dit was natuurlijk een grap. Want deze hele topic is één grote, vrouwonvriendelijke grap.
Natuurlijk.
Oud 8 mei 2004, 20:42   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanval, getuigende van weinig respect t.o.v. vrouwen.
Afvoeren dit topic!
Persoonlijke aanval, inderdaad.
Nr.10 is offline  
Oud 8 mei 2004, 21:55   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

afvoeren die excuusbabes van SP.a.

mannen hebben m.i. meer aanleg voor politiek dan vrouwen.
heeft patje onderlijfke janssens zelfs gezegd: mannen beter in banden smeden en overleggen etc.
Mitgard is offline  
Oud 8 mei 2004, 22:02   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dit soort topic is door en door vrouwonvriendelijk en sexistisch.
Dat past dan mooi bij deze vrouwonvriendelijke partij. Het blok wil vrouwen immers het liefst terug aan de haard zien!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 8 mei 2004, 22:02   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder

De SP.A brengt haar babes in stelling en hoopt het te redden met leuke snoetjes en lange benen. Begin dit jaar publiceerde Humo een interview met staatssecretaris Kathleen Van Brempt. Ze poseerde als wulpse fotomodel en voegde eraan toe in 2004 ,,meer aan seks te gaan doen''. Ik gun haar dat van harte maar een burger die vreest voor zijn job heeft weinig aan een wippende staatssecretaris.
Derk Jan Eppink in De Standaard.
Van Brempt is zo'n typisch stereotiep links wijf (dat laatste woord is op z'n plaats) : de kortharige slobbertrui- en sandalen dragende wereldverbetaarswijven die zich inspannen om er androgyn uit te zien en te gedragen. Het enige dat ze nog te kort heeft is zo'n rond Patsy Sörensen-brilletje. Dergelijke troela's zijn het levende bewijs dat die zogenaamde vrouwenemancipatie een linkse aanval op onze maatschappij is die individualisme en chaos dichterbij brengt. Vrouwen zijn net als flikkers, vreemdelingen en dieren het nieuwe proletariaat waar per sé "gelijke rechten" moeten voor bestaan. Laat ons beginnen met het vrouwenstemrecht weer af te schaffen!
PAJOT is offline  
Oud 8 mei 2004, 22:19   #26
giserke
Banneling

Standaard

jamaar, met al die zever hebben we nog altijd anke haar tetten niet gezien hé! Dat stoort me
giserke is offline  
Oud 8 mei 2004, 22:36   #27
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Good job Truder. Je hebt wel de linkie gelegd van die Madam.
Haar foto op:
http://ppa.park.be/foto/spa_van_brempt_kathleen.jpg
staat naast deze van haar vriendjes (intifada aan de Schelde):
http://ppa.park.be/foto/2002_04_03_s...el/default.htm

Zelfs Tensamani zou daar niets willen mee te maken hebben

vooral met de jongens die dan hier nog eens met bezig waren

Ondertussen werd aan een van de basketbalpalen wel een pop verbrand die symbool stond voor een orthodoxe jood.

Weet iemand of ze met haar vriendjes meedeed aan die betoging?
dagallemaal is offline  
Oud 9 mei 2004, 15:36   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Citaat:
Persoonlijke aanval, getuigende van weinig respect t.o.v. vrouwen.
Afvoeren dit topic!
Vrouwen?
Wie heeft het hier over vrouwen? Het gaat hier over een SP.a-babe.
Om eerlijk te zijn vind ik Kathleen van Brempt niet echt een babe...

Dat mens heeft dan ook nog een superirritante stem!
Kim is offline  
Oud 9 mei 2004, 15:50   #29
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De babes van de sossen zijn brave, intelligente, hardwerkende meiskens :
van een arbeiderspartij kan je niks anders verwachten.
De babes van de CD&V, NVA daarentegen zijn typische vrouwengildefiguren ... ze doen hun best...

De Vlaams Blok babes zijn echte babes trouwens wat zouden die
anders moeten doen als sois belle et tais toi ?

De VLDeuses zijn echte chichi's behalve Annemie misschien.. maar ging die niet op pensioen ?

Waarom feitelijk zo vrouwonvriendelijk ? Ik ben liever lief tegen de vrouwkes ...
Oud 9 mei 2004, 16:24   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
De babes van de sossen zijn brave, intelligente, hardwerkende meiskens :

Als ik Freya van den Bossche beluister, denk ik onmiddellijk aan een luchtballon die ieder ogenblik kan doorprikt worden. Dat mens heeft geen enkele achtergrond, ratelt er maar op los maar vaak gewoon naast de zaak.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 mei 2004, 19:28   #31
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
FDW achter glas met een rooi lamp? *g*
Paalzitten krijgt meteen een heel andere betekenis!

Ik zou er in ieder geval niet voor betalen!
U laat zich misschien liever betalen ?
Cynicus is offline  
Oud 9 mei 2004, 21:11   #32
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Citaat:

De SP.A brengt haar babes in stelling en hoopt het te redden met leuke snoetjes en lange benen. Begin dit jaar publiceerde Humo een interview met staatssecretaris Kathleen Van Brempt. Ze poseerde als wulpse fotomodel en voegde eraan toe in 2004 ,,meer aan seks te gaan doen''. Ik gun haar dat van harte maar een burger die vreest voor zijn job heeft weinig aan een wippende staatssecretaris.
Derk Jan Eppink in De Standaard.
Van Brempt is zo'n typisch stereotiep links wijf (dat laatste woord is op z'n plaats) : de kortharige slobbertrui- en sandalen dragende wereldverbetaarswijven die zich inspannen om er androgyn uit te zien en te gedragen. Het enige dat ze nog te kort heeft is zo'n rond Patsy Sörensen-brilletje. Dergelijke troela's zijn het levende bewijs dat die zogenaamde vrouwenemancipatie een linkse aanval op onze maatschappij is die individualisme en chaos dichterbij brengt. Vrouwen zijn net als flikkers, vreemdelingen en dieren het nieuwe proletariaat waar per sé "gelijke rechten" moeten voor bestaan. Laat ons beginnen met het vrouwenstemrecht weer af te schaffen!
Ik zou haar toch niet meteen een alternatieve 'troela' noemen, want mooi wezen dat kan ze wél!
Volksstormer is offline  
Oud 9 mei 2004, 21:26   #33
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Ik zou haar toch niet meteen een alternatieve 'troela' noemen, want mooi wezen dat kan ze wél!
Ach, laat ze haar benen maar open leggen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 21 mei 2004, 01:20   #34
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
afvoeren die excuusbabes van SP.a.

mannen hebben m.i. meer aanleg voor politiek dan vrouwen.
heeft patje onderlijfke janssens zelfs gezegd: mannen beter in banden smeden en overleggen etc.
Babe: knappe, sexy geklede jonge vrouw
Partijbabe: babe die om populistische redenen op een lijst wordt geplaatst. De partijbabe heeft geen inhoud, enkel vorm.

Voorbeelden: Phaedra Hoste, Anke Vandermeersch, Marie-Rose Morel (de helft van haar affiche bestaat uit borsten)...
Wanneer Trudy hier de link legt naar prostitutie is dat niet vrouwonvriendelijk, maar een kritiek die enigszins kant en wal raakt.

Freya Vandenbossche in dit rijtje plaatsen: dat slaat nergens op.
Deze dame heeft namelijk zeer veel inhoud, dat heeft ze van het begin van haar politieke loopbaan voldoende bewezen.

Maar -- en nu wordt het 2° paragraafje van Mitgard belangrijk -- de partij legt zodanig de nadruk op haar vorm, dat haar inhoud op het tweede plan geraakt.
Voor een stripteaseuse zou dit geen probleem vormen, maar voor een bekwame politica is het volgens mij nefast.

In het verkiezingsfilmpje wordt ze alweer gechaperonneerd door de drie stijve harken en moet ze bovendien haar stralende glimlach naar hén richten.
Dit doet mij denken aan de volgende theatertruuk: omring iemand die iets vertelt aan een publiek, door vier personen die al hun aandacht aan de spreker geven: zijn aanwezigheid zal er erg door versterkt worden.

Dit noem ik dan wél vrouwonvriendelijk.
Watje is offline  
Oud 21 mei 2004, 16:21   #35
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Watje

Deze dame heeft namelijk zeer veel inhoud, dat heeft ze van het begin van haar politieke loopbaan voldoende bewezen.
Freya en inhoud ??? Waarom ging ze dan onlangs nog af als een gieter tegen Bourgeois ???
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 21 mei 2004, 17:29   #36
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Radicaal, Alvader, Cynicus...

na het lezen van jullie schrijfsels wordt het toch moeilijk vol te houden dat het Vlaams Blok geen sexistisch gedachtengoed verspreidt...
Zelfs met een beperkte intelligentie moet het toch mogelijk zijn om iets of wat verdraagzaam te zijn, niet?
Zeker als je voorzitter voor het leven bent van een partij die weldra 20% van de Vlaamse stemmen verzamelt, radicaal!
Oud 21 mei 2004, 17:50   #37
Watje
Burger

Watje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:

Freya en inhoud ??? Waarom ging ze dan onlangs nog af als een gieter tegen Bourgeois ???
Waar en over welk onderwerp ?

Ondertussen dit: indien ik het mij goed herinner wou Freya zelf geen minister worden maar werd ze daar door de Partij toe gepusht (de populaire politica op de"Groene! post met als doel de concurrent blijvend uit te schakelen -> machtspolitiek).

Mij verwondert het niet dat iemand van nauwelijks 30 (?) met inhoud afgaat t.o.v. iemand met inhoud, die 20 jaar ouder en meer ervaren is.

Toen ze zei dat ze eerst nog wat wou "rijpen"alvorens minister te worden had ze dit soort zaken mss voor ogen?
Watje is offline  
Oud 23 mei 2004, 19:11   #38
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Radicaal, Alvader, Cynicus...

na het lezen van jullie schrijfsels wordt het toch moeilijk vol te houden dat het Vlaams Blok geen sexistisch gedachtengoed verspreidt...
Zelfs met een beperkte intelligentie moet het toch mogelijk zijn om iets of wat verdraagzaam te zijn, niet?
Zeker als je voorzitter voor het leven bent van een partij die weldra 20% van de Vlaamse stemmen verzamelt, radicaal!
Gevoel voor humor is blijkbaar ook niet uw sterkste kant.
Cynicus is offline  
Oud 23 mei 2004, 19:22   #39
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voorbeelden: Phaedra Hoste, Anke Vandermeersch, Marie-Rose Morel (de helft van haar affiche bestaat uit borsten)...
Hoste is idd een babe, maar Vandermeersch kan uitstekend discussiëren, net als Morel, beide hebben dus wel inhoud.

Citaat:
Ze heeft 0,0 inhoud.
Ik heb ze nog niet veel verstandigs horen zeggen of discussies zien winnen.
Wat ik wel vind is dat ze duidelijk intelligent is , en aanleg heeft, maar ze is, mijns insziens gewoon te vroeg gebombardeerd tot minister.
Oud 23 mei 2004, 20:08   #40
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Ze heeft 0,0 inhoud.
Ik heb ze nog niet veel verstandigs horen zeggen of discussies zien winnen.
Wat ik wel vind is dat ze duidelijk intelligent is , en aanleg heeft, maar ze is, mijns insziens gewoon te vroeg gebombardeerd tot minister.
Toch niet, hoe vlugger ze daardoor politiek uitgerangeerd is, hoe beter.
Cynicus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be