![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, wij moeien ons deze kant en de Franstaligen moeien zich hunne kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Zou u alstublieft niet in naam van alle Belgen willen spreken? Ik heb ook de Belgische nationaliteit en ik heb 100 keer liever de Oranjes dan die hypocriete Saxen-Coburgers. En 100 keer liever dan de Oranjes heb ik géén koning, want we leven toch in de 21e eeuw!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook kunt U een Oranje fankaart aanvragen. U krijgt daar wel nergens korting mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een fankaart voor de Oranjes hoef ik niet, maar nog liever voor een Oranje dan voor een Saxen-Coburg. Wie de koninklijke geschiedenis een beetje kent -de meeste Belgen kennen die niet want die poppenkast interesseert hen toch niet-, kan enkel tot die conclusie komen. Laatst gewijzigd door respublica : 14 februari 2010 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Dat iemand, buiten de inrichting voor demente bejaarden, aan de van de ratten besnuffelde Oranjes nu nog enige waarde toekent, vind ik diep treurig. Een totaal ingeteelde kliek internationalisten en landverraders waarvoor een gratis spuitje van de dierenarts nog een barmhartige daad zou zijn. Hetzelfde geldt uiteraard voor de Saxen-Coburgs en om het even welk vorstenhuis dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed idee...
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor niet-principiële houdingen hebben we hier wel de tsjeven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Wat zeg jij nou? Volgens mijn gegevens was Vlaanderen toch echt één der Bourgondische, Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden alvorens zij samen met de andere Nederlanden het Verenigde Koninkrijk der Nederlanden vormde. Pas na 1830 liet Vlaanderen de titel ''één der Nederlanden'' achter zich om het te verruilen voor België. Inwoners der Nederlanden zijn altijd Nederlanders geweest, ook al waren zij Vlamingen Brabanders, Friezen of Hollanders. Probeer toch niet steeds op zo'n dreinerige manier te ontkennen dat grote delen van België voor het onstaan van België bijna 400 jaar tot De Nederlanden behoorden...ook al was die bindtenis vaak van bovenaf opgelegd. Of heb jij misschien bewijzen voor mij dat noch Vlaanderen, noch Brabant voor die 15 jaar ooit deel waren van ''De Nederlanden'' of Lage Landen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie trouwens niet in waarom er in Vlaanderen of Wallonié of waar dan ook in België meegefeest zou mogen worden met Nederland. Laat Nederland z'n eigen feestjes vieren en laat Vlaanderen ook haar eigen feestjes houden. Er lijkt me ook geen reden voor België. Het land is namelijk in Koninklijke handjes sinds de 15e eeuw...onafgebroken. Ze horen daar te vieren dat ze al pakweg 500 jaar of zo een Koninkrijkje zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zuiden werd in 1830 losgerukt van de rest van de Nederlanden. Als naam voor hun nieuwe staat koos men "België". Een term die tot dan toe een synoniem was voor Nederland. De nationale wapenspreuk werd "L'union fait la force", een Nederlandse wapenspreuk. De hoofdstad van de nieuwe staat België, werd ook gekozen in de historische hoofdstad van de Nederlanden: Brussel. Leopold II speelde met het idee van een hereniging der Nederlanden, maar dan wel op zijn manier: een militaire annexatie van het noorden door het zuiden (hij had vooral zijn oog laten vallen op de kolonies van het noorden). Eigenlijk probeerde zowel België als Nederland zich te tonen als het enige échte Nederland.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wapenspreuk "L'union fait la force" was oorspronkelijk van Willem van Oranje. Niet alleen Leopold II, maar ook premier Charles Rogier van België verklaarde in 1860 dat het oude Koninkrijk der Nederlanden hersteld moest worden onder twee regeringen (dus als een confederatie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Het heeft op voorhand geen zin al een staatsvorm uit te sluiten. Ik zie bijvoorbeeld het liefst een Vlaams-Nederlandse eenheidsstaat met de Oranjes als staatshoofd. Als ik echter met die standpunten op tafel kom, zullen veel andere voorstanders afhaken. Hetzelfde geldt voor de soort staat die jij in gedachte hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap je post wel, maar kan met loze kreten niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |