![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zag er ook op verschillende plaatsen eentalige bordjes met Te Koop waarbij de Vlaamse verkopers, notarissen en immobiëlenkantoren er zich dus niets van aantrekken dat ze in eentalig Wallonië zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang die mensen de wet volgen is er geen probleem. Het is eenders hoeveel vreemdelingen en of anderstaligen er wonen, Brussel gaat nergens heen. Het ligt binnenin Vlaanderen en daar blijft het, zonder uitbreiding en zonder corridor. En vroeg of laat moeten er de rekeningen betaald worden en dan staan de bedelaars aan de Vlaamse poort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef ze eens ongelijk,als ze met mensen als u te maken krijgen. Langs de andere kant vind ik het dan wel heel onzinnig dat Brussel steeds meer wil uitbreiden naar vlaanderen toe! En ik denk dat u vergeet dat er 6mlj. vlamingen zijn en maar 350.000 franstalige brusselaars,u rekent dan mss de allochtone franstaligen bij,wel dan reken ik alle allochtone vlamingen erbij,en ik denk dat dit er een pak meer zijn,zeker gezien het percentage vluchtelingen dat aan vlaanderen toegewezen is!
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Le grandeur du nouveau riche? of zijn R uit azert werkt niet goed,laat het me maar bij het laatste houden(mss is het wel nen toffe pee als ge hem wat beter kent)
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse middenklasse verlaat het stadje, en migranten uit Brussel komen massaal de gemeente in door de betaalbare woningprijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...én aangetrokken door de faciliteiten voor Franstaligen die Ronse biedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat in de Rand wel veel sneller aangezien het over vele (tien)duizenden gaat. Rond Ronse gaat het maar over tientallen. Bovendien zien de Waalse inwoners er niet veel graten in want zo kunnen ze ook NL leren en daar beseffen ze al dat tweetalig zijn een groot voordeel biedt in afwachting dat heel BE tweetalig wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ben ik verkeerd wanneer ik denk dat de meeste scholen in Ronse nu gemeenschapsscholen zijn en "zwarte" scholen geworden zijn; terwijl (katholiek) Ronse een scholengemeeschap vormt met Oudenaarde waar de "witte" scholen zich nu bevinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Men had Brussel enkele gemeenten groter moeten maken en elders dan niet ingestemd hebben met faciliteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is de "macht" beziten in Brussel veel belangrijker dan in Ronse of Beauvechain. In Ronse , Beauvechain, en elders is het ook maar een beperkt aantal mensen hé; in en rond Brussel is het veel geconcentreerder. Tweetalig BE: dat zal misschien nog 50 �* 100 jaar duren. Nu merk je dat ongeveer elke Waal die een beetje gestudeerd heeft het als een handicap begint te beschouwen dat hij geen NL kent. Wie het niet goed kent, dat komt nog door beslissingen van de ouders 10 �* 20 jaar geleden toen hij op de schoolbanken zat. Omgekeerd: veel jonge Vlamingen worden nu ingepompt door hun ouders dat de Walen profiteurs zijn en bijgevolg is FR een geminachte taal. Er komt een punt dat de Vlamingen (binnen 20 jaar) zullen zien dat hun ouders de verkeerde keuze gemaakt hebben en ze zullen beseffen dat het FR weer de moeite waard is en intussen zullen alle gefrustreerde weidebezoekers gestorven zijn. Ik ga akkoord met de broer van Bart DEwever die zegt dat er nu in Brussel de kiemen worden gelegd voor een tweetalige Belgische Beweging die zoals de Vlaamse Beweging vele jare nodig zal hebben om voet aan de grond te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Frans kennen kan geen kwaad gezien Frankrijk een buurland is maar kennis van het Engels is prioriteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Ook Nederlands-Limburgers komen in een rand terecht (waar wel minder taalproblemen zijn).
Ze integreren voor de rest niet. Citaat:
Laatst gewijzigd door azert : 14 februari 2010 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat gebeurt nochtans niet altijd. Ooit in Brussel in een GB'tje bijna opgepakt omdat ik ging buiten wandelen zonder mijn gerief te betalen. Ik vermoedde namelijk dat € 10 s'il vous plaît ge krijgt het gratis betekende. Ik heb het nochtans drie keer gevraagd of hij dat bedoelde, met steeds hetzelfde antwoord.
|
![]() |
![]() |