![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van de inhoud van dit subforum? | |||
Ik ben best tevreden! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms eens goed, dan weer barslecht. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 53,85% |
Dat trekt hier op niks! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Hubble is OK maar ik prefereer pyramides boven wolkenkrabbers.
![]() Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 tje is genoeg. Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 februari 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Ik zet overigens is op geheime kennis omtrent de aantrekkingskracht van hondenkoppen op zware stenen, zo hebben ze die pyramides gebouwd natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ze wisten beter dan wij waar ze vandaan kwamen. En daar bedoel ik niet zozeer het fysieke lichaam mee, maar de geest. Ze hadden méér voeling met de natuur ook. Vooral de Amerikaanse Indianen waren daar goed in. De doodden wel dieren, maar met respect en nooit voor de fun. Ze wisten ook de dood een plaats te geven, want ze wisten waar de geest naartoe gaat, na het afsterven van het lichaam. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 19 februari 2010 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat weet ik nu niet meer. Ben ik nu dommer geworden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Sorry Travis maar de levensbeschouwing van bijvoorbeeld de Indianen vergelijken met een kind dat in Sinterklaas gelooft is proberen de zaken in het belachelijke te trekken.
Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo lang dat harriechristus en egmond codfried niet te veel posten vind ik het best een leuk subforum.
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mezelf stelde ik vast dat wat ik over mezelf kan weten besloten ligt in deze wereld, in dit bestaan. Wie of wat ik was voor mijn geboorte is totaal onkenbaar en evenzo is het bestaan na mijn dood, de kennis hiervan voor mij nvan geen enkel nut. Ik ervaar het bestaan als "goddeloos", enige "kracht" die alles in een of andere richting zou sturen met het oog op het verstrekken van straffen of beloningen in een hiernamaals (onder andere) heb ik niet waargenomen. Ook het nut van een godheid als vaststelleer van morele of wettelijke regels kan ik niet waarnemen. In tegendeel : ik geloof dat de mensen met elkaar nuttige afspraken kunnen maken precies door de vraag van vwat de wil van God is gewoon open te laten. Dat dit specifieke moeilijkheden zal ontmoeten neem ik er op de koop toe bij : de ene zijn terrorist is de andere zijn vrijheidsstrijder, meestal is dit fout.
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik wilde duiden is dat je niet te hoog moet oplopen met kennis uit het verleden als vblijkt dat die kennis totaal verkeerd was. Van het verloren gaan van sommige "kennis" worden wij alleen maar beter. Zoals bijvoorbeeld "de kennis" dat negers een diersoort zijn die toevallig ook kan praten. Als je dat een beter voorbeeld vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
We weten niet wat er is buiten de 'bubbel' waarin wij ons bevinden, als je uitgaat van de big bang, een singulariteit dat plots uitdijnt, dan weet je nog steeds niet of de 'ruimte' waarin deze singulariteit zich bevindt er niet meer bevat. Ik zeg 'ruimte' omdat deze term niet noodzakelijk correct is. Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder omgedraaid, met heeft de evolutie-hypothese tot geloof verheven waaraan niet meer mag getwijfeld worden. Terwijl in andere wetenschappen men wel de openheid heeft om een onderscheid te maken tussen wat men met voldoende zekerheid weet, wat men vermoedt en dus aangetoond moet worden met observaties en experimenten, en vooral wat men nog niet begrijpt. Op die manier gaan die wetenschappen vooruit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Het was goed, tot de gefrustreerde en bekrompen "vrijzinnigen" hier gelovigen begonnen te intimideren. Hun eigen vrijzinnige levenshouding werpt blijkbaar bitter weinig vrucht af, dat hier een horde zogenaamde "vrijdenkers" (men leze: napraters) 24 uur per dag achter een computer moet zitten om hun haat en intolerantie tegenover gelovigen (meestal Katholieken natuurlijk, ze zijn te laf om bijvoorbeeld joden even hard aan te pakken) bot te vieren. Natuurlijk heb ik wel medelijden met dat soort van mensen maar het verziekt dit forum natuurlijk volledig.
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Het trekt hier op niks en de meeste denken dat kritiek gewoon tegenspreken is, dus 1+2 is geen 3, maar franse ezel van Peter en dat kun je ook beargumenteren want deze ezel is 1 ezel en spreekt 2 talen: frans en moedertaal! Dus 1 ezel + (die) 2 (talen spreekt) = de ezel van Peter.
Laatst gewijzigd door porpo : 20 februari 2010 om 15:59. |
![]() |
![]() |