![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Voel jij je Europeaan? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 54,55% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,82% |
Geen mening, geen gevoelens ervoor. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ha ha, daar kom ik over een jaar op terug. Dan zijn de problemen met de € weer verholpen en is ze alleen maar sterker geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat, beste Sjaax, zou ik zeer toejuichen. Maar ik ben bang dat dat niet zo zal zijn. Over een jaar spreken we elkaar nader. Mocht u gelijk hebben dan stuur ik u een goede fles wijn.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, ik ben Nederlander. Voor goede politieke en economische samenwerking zoals de VVD bepleit ben ik wel te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Losse politieke samenwerking bestaat niet op lange termijn, want die kan even makkelijk aangeknoopt als opgezegd worden. Voor stabiliteit zijn er structurele verbanden nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoewel misleiding en doofpotten zowat 100% van de informatie vormen die door de EU wordt verstrekt, en hoewel de media zwaar worden gemanipuleerd, vooral wat de EU betreft, zijn er inmiddels veel mensen die inzien wat Sus hier zegt, zeker in de drie landen waar de stem van het volk heeft mogen spreken, maar niet tot in Brussel werd gehoord (Frankrijk, Nederland en Ierland). Naarmate de economische crisis zijn ware gelaat laat zien, zal de EU steeds meer onder vuur komen te liggen in alle lidstaten, en dat heeft het antidemocratische machtsapparaat dubbel en dwars verdiend. Citaat:
In het tweede geval heb je een intergouvernementele structuur die je geleidelijk moet ombouwen tot een federale structuur, wil je democratie mogelijk maken. Die ombouw wordt dan wel ergens halverwege bevroren in een juridisch gedrocht zoals het Verdrag van Lissabon. Dus de EU nog eens opzetten en na een halve eeuw even ver van huis. Wil het eerste geval zonder ontmanteling van de EU mogelijk zijn, dan zal het verzet van het machtsapparaat tegen de democratie overwonnen moeten worden. Ik hoop dat dat kan, want zonder EU worden we nog meer de speelbal van de prinsen der duisternis die nu al de EU bestieren. Het antidemocratische bastion EU, dat dank zij Lissabon zijn juridische tentakels steeds dieper kan laten kronkelen in de rechtsvoorschriften van de nationale, regionale en lokale instanties, zal langzaam maar zeker de dictatuur invoeren, en is daar al veel verder mee gevorderd dan algemeen wordt aangenomen. Ik denk echter dat ontmanteling veel grotere risico's inhoudt dan hervorming.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die weddenschap met die wijn zie ik ook wel zitten. Twee flessen van mij tegen één van jou, en ik krijg nog een beetje het slechte geweten van iemand die misbruik maakt van andermans verblinding...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Stabiliteit bereik je evenmin als je tegen de zin van lidstaten in structurele verbanden er doorheen duwt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men snapt niet dat de EU juist zal moeten inkrimpen in bevoegdheden en complexiteit om effectief te worden. EU-beleid van de laatste jaren is gestoeld op compromis-op-compromis-op-compromis sluiten in plaats van degelijke rationalisaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er moeten veel duidelijker afbakeningen komen. Dit en dit regelt de EU, dat en dat wordt in een lidstaat geregeld. Maar die duidelijkheid betekent niet dat de EU moet inkrimpen. Op sommige gebeiden moet ze zelfs meer bevoegdheden krijgen, met name op het vlak van buitenlandse (buiten-Europese) politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zegt onze Guy erover:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat "onze Guy" over de EU zegt is sowieso al gekleurd door eigenbelang.
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat essay is van meet af aan duidelijk waar hij heen wil, en jawel, zoals verwacht, koppelt hij eerst een debat over identiteit aan nationalisme en vervolgens in één adem door aan onzindelijkheid, xenofobie en racisme. Het doel daarvan is overduidelijk en kan uiteraard tot niets anders leiden dan zijn vooringenomen conclusie die u net zo triomfantelijk presenteerde. Ik ben eigenlijk wel blij met dat soort pro-Europa mensen die gewoon openlijk toegeven dat de naties en volkeren van Europa kapot gemaakt dienen te worden om die Europese superstaat te voederen. Zo wordt meteen duidelijk welke adder men aan de borst koestert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs een overkoepelende president kan die verschillen niet wegwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch zou een goede Europese Grondwet een uitstekende container kunnen zijn waarin elk volk thuis is en zich naar waarde geschat voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Samengevat. U zegt: De huidige Europese grondwet ...... Er is geen grondwet c.q. het verdrag van Lissabon, ....... Heeft behalve dat er na verwezen wordt niks met het verdrag te maken is in elk geval geen goede grondwet. .........Nogal wiedes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |