![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw KK? | |||
0 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
1<KK<10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
11<KK<20 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
21<KK<30 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
31<KK<40 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
41<KK<50 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
51<KK<60 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
61<KK<70 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
71<KK<80 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
meer |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Neen. De laatste twintig jaar heb ik onder de armoedegrens
800000 bf (werkend ) aan spaargeld opgedaan en 300000 bf (in de werkloosheid ) aan extra krediet opgedaan. dat is zowat 55000 bf per jaar. De twintig magere jaren zijn echter voor mij nu voorbij. ![]() Vanaf volgende maand ga ik naar 23€/maand KK. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2010 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() volgens mij moet je die bij je KK tellen, je hebt die immers opgedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval is de hier voorgestelde benadering van KK volledig afgeleid uit het inkomen en niet uit bezit of spaargelden , die immers een gevolg zijn van (voorbije) koopkracht en niet de oorzaak ervan. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2010 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is 40 veel?
![]() Ik heb wel mijn maaltijdcheques niet meegerekend he, en die zijn goed voor 4,4 euro meer koopkracht per dag.
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() [quote=eno2;4611099]
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een fictief voorbeeld dus. Ah, ik doel hiermee niet op het tikfoutje he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ongeveer 27 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Noem dat dan "spaarvermogen " hé !
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dit, ondanks de interessante intentie ervan, een enigzins ongelukkige enquête. Zoals reeds aangegeven zal iedereen die 'vaste kosten' anders interpreteren. Over een huishuur / afbetaling en de nutsvoorzieningen (water en elektriciteit) zullen de meesten het wel eens zijn, maar wat met niet-verplichte verzekeringen (= luxe), wat met internet en andere communicatiemedia (GSM, enz.)? Die kunnen desgevallend als luxe worden beschouwd, desgevallend als noodzakelijke vaste kosten om nog mee te kunnen in de maatschappij. Wat met kleding? Wat met dokterskosten? die zijn wel zo goed als noodzakelijk, maar worden dan vaak weer niet tot de vaste kosten gerekend.
Beter zou men vragen hoeveel geld men op de maand overhoudt voor 'foliekes' (reizen, restaurantbezoekjes, kleding van couturiers,dure excursies, cultuurevenementen, gadgets, design, ...) en sparen en hierover dus een enquête of poll houden. Ik vrees dat het gegeven 'vaste kosten' veel te subjectief is. Enfin, ik heb meegedaan aan de poll, maar beschouw hier de vaste kosten enkel als het strikte minimum (hypotheekafbetaling + verwarming + water + elektriciteit) van 'wonen'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de ene koopt een rijhuis, de andere een kasteel ... Ik noem dan ook heel deze discussie zo subjectief als het maar kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor 2009 kom ik aan -10.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft iets te maken met mijn KaKa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog steeds vier maandinkomens schuld door voorbije armoede in de laatste twintig jaar, dus mag ik nog steeds klagen. Alsook mag ik de rest van mijn leven klagen over die twintig jaar, waarin ik niet meer aan correct betaald werk raakte. Ja toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() te subjectief
ge hebt huur/lening, ge hebt electriciteit, iedereen heeft een comm. pakketje bij teleslet of belgakrom en dat zijn maandelijkse kosten. ge hebt verzekeringen die halfjaarlijks zijn (in mijn geval), ge hebt jaarlijkse vaste kosten zoals belastingen, lidgelden mut., ge zit met fluctuerende vaste kosten. Aan een doktersbezoek kunt ge niet onderuit en dat beschouw ik als vaste kost. Ge hebt ook nog kosten die ge naar jaarbasis kunt herberekenen. Alles samen kost onze wagen ca 1000/j en ook dat is in mijn ogen een vaste kost. mensen met kinderen hebben daar nog een batterij aan vaste kosten op maand- of jaarbasis boven op. en voor sommige zal de kuisvrouw waarschijnlijk ook al een vaste kost zijn dus KK berekenen is echt meer dan een staartdeling Laatst gewijzigd door 1207 : 26 februari 2010 om 12:59. |
![]() |
![]() |