Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 09:18   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIRKVG Bekijk bericht
Waarom zoveeeeeel politici onderhouden?

Ontvet de democratie....: waarom hebben we zoveel "dure" politici nodig in dit kleine land, die geen beslissingen nemen omdat ze altijd verkiezingen moeten voorbereiden.
Een tip: Een parlementslid niet meer herverkozen: een werkloosheidsuitkering zoals alle anderen (met plafond) Op pensioen? zoals elke burger....

Terug naar 1 verkiezing op 1 datum voor alle democratisch gekozen besturen in dit land? ....voor de efficientie!
en dan zullen politici echt moeten werken....

met een groet

Dirk
Niet akkoord.
Oud 3 maart 2010, 09:21   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jep.
Gewesten terug afschaffen.
Eén Belgische Regering.
Dan de Provincies eigen bevoegdheden geven, zo hebben die ook iets te doen.

leve de état Belgo-Flamand
Oud 3 maart 2010, 09:32   #23
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Goed idee. De Vlamingen kunnen dan naar believen wetsvoorstellen stemmen met een democratisch verkozen meerderheid. België zal gesplitst zijn nog voor je met je ogen kunen knipperen.
Waarom zou je België dan nog willen splitsen?
Blinde haat.....
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 09:45   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Blinde haat.....
Het zullen de Franstaligen zijn die het land zullen splitsen op dat moment.

eerder nog vroeger, je denkt toch echt niet dat de Brusselse bourgeoisie in een état Belgo-Flamand zal willen leven???
Oud 3 maart 2010, 09:56   #25
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het zullen de Franstaligen zijn die het land zullen splitsen op dat moment.

eerder nog vroeger, je denkt toch echt niet dat de Brusselse bourgeoisie in een état Belgo-Flamand zal willen leven???
Misschien, in ieder geval is dat een meer waarschijnlijk scenario, maar dan zou de walen hun hypocrisie m.b.t. België voor iedereen duidelijk zijn (wat nu niet het geval is, zeker naar Europa toe)

Eerlijk gezegd denk ik dat je de Walen eerder met hun rug tegen de muur zet door hun zogenaamde voorliefde voor Belgie.
Oud 3 maart 2010, 10:27   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blinde haat.....
Zwak argument. Waarom niet meteen één wereldregering, als iedere natievorming in jouw ogen toch maar uit haat tegenover anderen bestaat?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 11:07   #27
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zwak argument. Waarom niet meteen één wereldregering, als iedere natievorming in jouw ogen toch maar uit haat tegenover anderen bestaat?
hoho, niet te rap van stapel lopen. Ik ben eigenlijk tegen natievorming en in principe ook ten de Belgische staat, waarom denk je dat ik pleit voor meer bevoegdheden voor de gemeenten. Het is in mijn ogen kiezen voor het minste kwaad.
Ik bedoel vooral dat ik niet goed begrijp waarom je Belgie in zo een geval nog wil splitsen.

Laatst gewijzigd door Loki : 3 maart 2010 om 11:08.
Oud 5 maart 2010, 19:49   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, in ieder geval is dat een meer waarschijnlijk scenario, maar dan zou de walen hun hypocrisie m.b.t. België voor iedereen duidelijk zijn (wat nu niet het geval is, zeker naar Europa toe)

Eerlijk gezegd denk ik dat je de Walen eerder met hun rug tegen de muur zet door hun zogenaamde voorliefde voor Belgie.
Hoezo, dat zou vandaag niet duidelijk zijn?

De taalgrens is er gekomen op vraag van Wallonië (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De gewesten zijn er gekomen op vraag van Wallonië. De Franstalige vleugel van de BSP heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Franstalige vleugel van de CVP-PSC heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Waalse vleugel van de PRL-PVV heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Waalse metaalcentrale van het ABVV heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 09:17   #29
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hoezo, dat zou vandaag niet duidelijk zijn?

De taalgrens is er gekomen op vraag van Wallonië (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De gewesten zijn er gekomen op vraag van Wallonië. De Franstalige vleugel van de BSP heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Franstalige vleugel van de CVP-PSC heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Waalse vleugel van de PRL-PVV heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor). De Waalse metaalcentrale van het ABVV heeft zich afgescheurd (en wij zijn hen daar dankbaar voor).
Is die taalgrens wel een goede zaak geweest? Onze eigen eis voor een volledig tweetalig België was tenminste serieus.

Dit is wat ik bedoel...wij hollen steeds achter de Walen en zijn hun nog dankbaar ook....arm Vlaanderen
Oud 6 maart 2010, 10:16   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIRKVG Bekijk bericht
Waarom zoveeeeeel politici onderhouden?

Ontvet de democratie....: waarom hebben we zoveel "dure" politici nodig in dit kleine land, die geen beslissingen nemen omdat ze altijd verkiezingen moeten voorbereiden.
Een tip: Een parlementslid niet meer herverkozen: een werkloosheidsuitkering zoals alle anderen (met plafond) Op pensioen? zoals elke burger....

Terug naar 1 verkiezing op 1 datum voor alle democratisch gekozen besturen in dit land? ....voor de efficientie!
en dan zullen politici echt moeten werken....

met een groet

Dirk
Je kan een democratie niet ontvetten. In een democratie is immers het volk aan de macht, en elke poging om daarop te beknibbelen is automatisch een poging om de democratie in haar geheel af te voeren.

Het belgische semi-autoritaire systeem, daarentegen, kan op erg veel vlakken ontvet worden. Los van het voorspelbare "splits dit land" (waar ik overigens wel heel erg achter sta), denk ik dat een volledige transparantie van de overheidsuitgaven hoogdringend is. Waaraan geeft de overheid haar geld uit, om hoeveel gaat het, en hoe wordt het besteed? Maak het budget transparant en laat het controleren door instellingen uit de prive. Ik denk dat de besparingen die we kunnen doen door een deftige budgettaire aanpak in de tientallen procenten loopt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 14:49   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het belgische semi-autoritaire systeem, daarentegen, kan op erg veel vlakken ontvet worden. Los van het voorspelbare "splits dit land" (waar ik overigens wel heel erg achter sta), denk ik dat een volledige transparantie van de overheidsuitgaven hoogdringend is. Waaraan geeft de overheid haar geld uit, om hoeveel gaat het, en hoe wordt het besteed? Maak het budget transparant en laat het controleren door instellingen uit de prive. Ik denk dat de besparingen die we kunnen doen door een deftige budgettaire aanpak in de tientallen procenten loopt.
1. Waaraan geeft de overheid ONS geld uit.
2. Transperante uitgaven zijn altijd te verkiezen.
3. Misschien de zoon van Daerden vragen.
4. Tientallen procenten is misschien toch wat hoog gegrepen.

Ik denk dat we vooral moeten analyseren waaraan de overheid ons geld uitgeeft.

We komen dan al snel op het volgende:
- Sociale zekerheid
- Tewerkstelling (ambtenaars)
- Opbenbaar vervoer
- Politici
- .........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be