Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2010, 16:00   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Kzal er een in uw broek steken. Eens zien of ge nog zult lachen
Ik heb liever niet dat onbevoegden in de buurt van kernwapens komen.

En ja, ze zijn nodig. Al was het maar omdat niet iedereen zo naief is als u. Het bezitten van inzetbare kernwapens is de beste manier om te voorkomen dat ze ooit gebruikt worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:04   #22
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

En ja, ze zijn nodig. Al was het maar omdat niet iedereen zo naief is als u. Het bezitten van inzetbare kernwapens is de beste manier om te voorkomen dat ze ooit gebruikt worden.
Zoals 'bombing for peace' zeker.
Oud 23 februari 2010, 16:05   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb liever niet dat onbevoegden in de buurt van kernwapens komen.

Als er al kernwapens moeten zijn, liever eigen kernwapens. Geen van een ander land waarvan we niet eens kunnen beslissen wanneer ze worden ingezet. En als er op ons Vlaams grondgebied moeten komen, dan ook op basis van een eigen parlementaire meerderheid. De opslag in Kleine Brogel is per definitie nog altijd illegaal volgens de grondwet!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:10   #24
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er al kernwapens moeten zijn, liever eigen kernwapens. Geen van een ander land waarvan we niet eens kunnen beslissen wanneer ze worden ingezet. En als er op ons Vlaams grondgebied moeten komen, dan ook op basis van een eigen parlementaire meerderheid. De opslag in Kleine Brogel is per definitie nog altijd illegaal volgens de grondwet!
Militaire basissen betreden is ook illegaal. Maar sinds België zwaar onder haar voeten heeft gekregen na een vorige bomspotting is de lol er een beetje af voor het leger. Een volgende bomspotting zou wel eens met minder (of meer, hangt af van hoe je het bekijkt) enthousiasme onthaald kunnen worden. Benieuwd hoeveel politici daar nog interessant gaan komen doen als een aantal bomspotters effectief vervolgd zouden worden i.p.v. 12 uurtjes in de amigo te zitten. Ik gok 0.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:13   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Militaire basissen betreden is ook illegaal. Maar sinds België zwaar onder haar voeten heeft gekregen na een vorige bomspotting is de lol er een beetje af voor het leger. Een volgende bomspotting zou wel eens met minder (of meer, hangt af van hoe je het bekijkt) enthousiasme onthaald kunnen worden. Benieuwd hoeveel politici daar nog interessant gaan komen doen als een aantal bomspotters effectief vervolgd zouden worden i.p.v. 12 uurtjes in de amigo te zitten. Ik gok 0.
Er zal geen enkel vervolgt worden omdat de activiteiten van Kleine Brogel zelf illegaal zijn. Hoogstens een paar uur int cashot. Vandaar dat de staat nog geen enkel proces heeft aangespannen ze weten wanneer het tot een juridisch steekspel komt ze de grondwet tegen hebben, en burgelijke ongehoorzaamheid niet strafbaar is.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 februari 2010 om 16:14.
Oud 23 februari 2010, 16:14   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind "linksen" niet terug in debatten waar enig intellectueel niveau gewenst is. Ik heb er de atlas der zoogdieren eens op nageslaan, en daar vind je ook niks terug.
Als je nu nog dat houterige, dat gemaakte, er een beetje uitkrijgt, dan zou standup-comedy u wel goed afgaan.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:15   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij kunnen dat niet betalen. En ten tweede, ik heb liever niet dat naieve vlamingen beslissen over onze veiligheid.

Een goed uitgerust arsenaal aircraft based kernbommen en ICBM's is de beste manier om de vrede te bewaren.

Lees: schiet iets op mij en ik verzeker u dat uw land een gigantische krater wordt.

Kernwapens zijn er nu eenmaal. Als ge ze goedgelovig opgeeft zorgt ge er voor dat uw burgers echt in gevaar komen.
Oud 23 februari 2010, 16:20   #28
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij kunnen dat niet betalen. En ten tweede, ik heb liever niet dat naieve vlamingen beslissen over onze veiligheid.

Een goed uitgerust arsenaal aircraft based kernbommen en ICBM's is de beste manier om de vrede te bewaren.

Lees: schiet iets op mij en ik verzeker u dat uw land een gigantische krater wordt.

Kernwapens zijn er nu eenmaal. Als ge ze goedgelovig opgeeft zorgt ge er voor dat uw burgers echt in gevaar komen.
De beste manier om te voorkomen dat kernwapens gebruikt worden is te zorgen dat er kernwapens zijn?
Moet ik daar nog een argument tegen inbrengen?

Ohja:
http://www.youtube.com/watch?v=Ev84nGcxrl4
http://www.bomspotting.be/
Oud 23 februari 2010, 16:22   #29
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zal geen enkel vervolgt worden omdat de activiteiten van Kleine Brogel zelf illegaal zijn. Hoogstens een paar uur int cashot.
Kan best. Ik weet alleen dat het Belgische leger zware problemen heeft gehad met de Amerikanen na een vorige bomspotting en dat ze dat absoluut willen vermijden. Vroeger (maar ik weet niet of dat nu nog zo is) werd de binnenste ring van de beveiliging trouwens verzorgd door Amerikaanse troepen. Die hebben andere ROE's, dus als zo'n bomspotter dom genoeg is om daar de interessante te gaan uithangen, dan kan dat wel eens heel zuur aflopen. Ik kan het gejank nu al horen.

Citaat:
Vandaar dat de staat nog geen enkel proces heeft aangespannen ze weten wanneer het tot een juridisch steekspel komt ze de grondwet tegen hebben, en burgelijke ongehoorzaamheid niet strafbaar is.
Het betreden van militaire bases is dat wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:22   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
De beste manier om te voorkomen dat kernwapens gebruikt worden is te zorgen dat er kernwapens zijn?
Moet ik daar nog een argument tegen inbrengen?

Ohja:
http://www.youtube.com/watch?v=Ev84nGcxrl4
http://www.bomspotting.be/
Wat voor een naief mens zijt gij in feite ?

Denkt ge dat China, Pakistan, India etc....hun kernwapens gaan opgeven ?

Het is geen happy joy joy lets all be friends wereld mijn beste.

PS: Een kernwapen bouwen is in feite niet zo moeilijk als ge voldoende technische kennis hebt, en aan wat uranium kunt geraken
Oud 23 februari 2010, 16:25   #31
giserke
Banneling

Standaard

Ik was nog op zoek naar een daguitstap met mijn buitelandse vrouw. Vlaanderen wat leren kennen.
Ik denk dat ik er een gevonden heb.
Oud 23 februari 2010, 16:33   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ! De Republiek Vlaanderen moet een kernmacht worden, met Eigen Atoombommen ! Dan kunnen wij Marokko afdreigen : ze moeten alle hier veroordeelde " twee-paspoorters " hun volledige straf in Marrokko laten uitzitten, en ervoor zorgen dat die nooit meer terug komen naar Europa, zoniet nuken we alle Marrokkaanse steden plat.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:36   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja ! De Republiek Vlaanderen moet een kernmacht worden, met Eigen Atoombommen ! Dan kunnen wij Marokko afdreigen : ze moeten alle hier veroordeelde " twee-paspoorters " hun volledige straf in Marrokko laten uitzitten, en ervoor zorgen dat die nooit meer terug komen naar Europa, zoniet nuken we alle Marrokkaanse steden plat.
Tja uzelf een kernmacht noemen zonder atoombommen te hebben, is nogal belachelijk hé
Oud 23 februari 2010, 16:37   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen die kernwapens zijn niet van België, en die op Volkel zjn ook niet van Nederland. De VS heeft alle sleutels in handen.
`t is het gedacht dat telt he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:40   #35
giserke
Banneling

Standaard

Zou Mitgard nog willen meedoen? Enkele jaren geleden zouden we hem dat niet eens moeten vragen.
Oud 23 februari 2010, 16:41   #36
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik heb ondertussen al heel wat TAK ervaring.
godverdegodverdegodver...en ik heb op het einde van vorig jaar nog zo'n dikke donatie gedaan aan TAK.

Toch nog eens nadenken hoor voor dit jaar...
Oud 23 februari 2010, 16:44   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het nuttige aan het plezante koppelen.

Geef toe, we geven die militairen een opvulling in hun leeg bestaan....
Pas maar op dat ze u geen opvulling geven in uw koppeke...

die gasten die die wapens moeten bewaken, hebben wel scherp in hun wapen steken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:47   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nuttige aan het plezante koppelen.

Geef toe, we geven die militairen een opvulling in hun leeg bestaan....

Nuttig? Nee
Plezant? Ik weet wel een aantal leukere dingen om te doen op een zaterdagnamiddag dan in een combi te gaan zitten.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:48   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was nog op zoek naar een daguitstap met mijn buitelandse vrouw. Vlaanderen wat leren kennen.
Ik denk dat ik er een gevonden heb.
Plezant he zo'n buitenlandse vrouw? Ik heb dat ook.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 16:50   #40
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Pure nostalgie naar de jaren van de antiraketbetogingen bij links.
Gelukkig hielpen die raketten de val van de Muur versnellen. Grappig detail: toen was 'rechtse reactionair' Reagan de boze man, nu is dat ... Obama. Moeilijk om die gast als een ouwe rechtse zak af te schilderen, maar ze zullen wel proberen zeker.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be