Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2010, 18:41   #21
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat is het? Past mijn antwoord niet in uw kraam?

En wat een antwoord , een veralgemening van het ontelbaarste knoopsgat , jij noemt dat een antwoord ??? Meen jij dat nu ? Een antwoord op post 17 heb je niet gegeven want dat past niet in uw kraam .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 19:34   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Doorheen dergelijke acties kunnen jongeren duidelijk maken dat ze hun eigen toekomst in handen willen nemen om toegang te krijgen tot degelijke jobs met degelijke lonen.
Dan moeten ze op de eerste plaats niet marcheren, maar wel studeren...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 20:23   #23
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En wat een antwoord , een veralgemening van het ontelbaarste knoopsgat , jij noemt dat een antwoord ??? Meen jij dat nu ? Een antwoord op post 17 heb je niet gegeven want dat past niet in uw kraam .
Was wel een voorbeeld uit het leven gegrepen. Te "echt" waarschijnlijk en niet theoretisch genoeg ?

Je merkt toch dat wie echt werk wil vinden, toch rapper iets vindt dan wie wacht tot er een aanbod komt. Als je daarvoor een knop moet omdraaien en een totaal nieuwe start nemen, het zij zo.
Geldt met alles in het leven, je moet er ook zelf voor willen gaan. Niet iedereen is gelijk en dat zie je ook op vlak van motivatie en beroepsernst.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 26 februari 2010 om 20:24.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 20:27   #24
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Jongeren vinden amper werk. De werkloosheidscijfers voor jongeren zullen een nieuwe sterke stijging kennen met de generatie die nu net afgestudeerd is en werk gaat zoeken. Jongeren die al werk vinden, moeten het vaak doen met een tijdelijk statuut. Hoe kunnen jongeren op die basis een toekomst uitbouwen?
Jammer genoeg is er nog altijd te weinig afstemming tussen vraag en aanbod van de arbeidsmarkt. Hoeveel studenten, zeker aan de unief, beginnen niet aan een studierichting die eigenlijk weinig perspectieven biedt, maar gewoon omdat het wel interessant lijkt. Wat ze er later mee zullen aanvangen is het verste van hun zorgen in het begin.
Dat mag, maar dan is het logisch dat die categorie afgestudeerden ook moeilijk een job op maat vindt.

Er bestaan nochtans knelpuntberoepen.
Oud 26 februari 2010, 20:39   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veralgemening? Dagelijks kwamen mijn gasten met verhalen thuis van de ongelofelijke stoten wat een aantal van die interimmers uithaalden.
Ik zal je nog meer vertellen. Zij waren op voorhand nooit zeker van werk. 'De eerste maandag 's ochtend hadden ze nooit een contract. Maar als ze beschikbaar waren was elke keer maandag voor de middag telefoon: Want er waar altijd mensen niet komen opdagen, na een paar uren vertrokken enz.
Een antwoord op post 17 hebben? Als het geld dat wij gedurende tientallen jaren aan sociale lasten betaald hebben, niet dankzij vakbonden enz. uitgedeeld was aan allerlei overdreven sociale voorzieningen allerhande zoals prépensioen enz. was er voldoende geld om binnen enkele jaren mijn pensioen te betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 21:07   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je een antwoord?

Mijn oudste is 19jaar, de volgende 17 en de jongste 13.
Lopen alle drie nog school en hebben nu reeds een vaste job in het weekend.

Wil je een job dan moet je daar gewoon even moeite voor doen.

Geloof je het niet?
Mijn oudste had zelfs een job gevonden waarvoor ze zelfs nog niet buiten de deur was geweest.
Of beter gezegd, ik heb haar aan een job geholpen waar ze kon beginnen,terwijl zij bij haar moeder in Leuven woonde.
Dit zonder zelf buiten de deur te komen.

Nu mijn kids zijn ook geen uilen en willen hun vinger niet moeten opsteken als ze naar de WC moeten, maar zij willen degene zijn die beslist of de andere naar de WC mogen of in hun broek mogen pissen.

Zij zijn dus reeds bezig een eigen bedrijf op te starten.
Niet 1 bedrijf, maar voor elke van hen 1.

En dat is het enige antwoord op werkloosheid is inzet, inzet en inzet.

Een job vindt je niet op café, maar door je in te zetten, door de werkgevers te overtuigen dat je de beste bent, door de werkgevers te overtuigen dat ze jou niet kunnen laten gaan.

Met marsen en betogingen zorg je niet voor jobs.
Integendeel, je doet er jobs mee verloren gaan, want je verhinderd ondernemers om hun kost te verdienen.

En als een ondernemer geen biefstuk kan kopen, krijgt een werknemer zeker geen boterham.

De staat moet zich niet bezig houden met jobs te creëren want die moet daarvoor belastingen innen en belastingen zijn het beste middel om ondernemers weg te jagen en de jobs in het buitenland te creëren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 21:36   #27
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan moeten ze op de eerste plaats niet marcheren, maar wel studeren...

Dus alleen zij die verder gestudeert hebben zouden recht hebben op werk anders moet je zwijgen ...
Oud 26 februari 2010, 21:41   #28
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wil je een antwoord?

Mijn oudste is 19jaar, de volgende 17 en de jongste 13.
Lopen alle drie nog school en hebben nu reeds een vaste job in het weekend.

Wil je een job dan moet je daar gewoon even moeite voor doen.

Geloof je het niet?
Mijn oudste had zelfs een job gevonden waarvoor ze zelfs nog niet buiten de deur was geweest.
Of beter gezegd, ik heb haar aan een job geholpen waar ze kon beginnen,terwijl zij bij haar moeder in Leuven woonde.
Dit zonder zelf buiten de deur te komen.

Nu mijn kids zijn ook geen uilen en willen hun vinger niet moeten opsteken als ze naar de WC moeten, maar zij willen degene zijn die beslist of de andere naar de WC mogen of in hun broek mogen pissen.

Zij zijn dus reeds bezig een eigen bedrijf op te starten.
Niet 1 bedrijf, maar voor elke van hen 1.

En dat is het enige antwoord op werkloosheid is inzet, inzet en inzet.

Een job vindt je niet op café, maar door je in te zetten, door de werkgevers te overtuigen dat je de beste bent, door de werkgevers te overtuigen dat ze jou niet kunnen laten gaan.

Met marsen en betogingen zorg je niet voor jobs.
Integendeel, je doet er jobs mee verloren gaan, want je verhinderd ondernemers om hun kost te verdienen.

En als een ondernemer geen biefstuk kan kopen, krijgt een werknemer zeker geen boterham.

De staat moet zich niet bezig houden met jobs te creëren want die moet daarvoor belastingen innen en belastingen zijn het beste middel om ondernemers weg te jagen en de jobs in het buitenland te creëren.
1 Uw priveleven interesseert mij geen moer .
2 marsen en betogingen hebben al veel opgeleverd in het verleden
3 iedereen is gelijk en iedereen heeft recht op biefstuk en brood
Oud 26 februari 2010, 21:43   #29
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Veralgemening? Dagelijks kwamen mijn gasten met verhalen thuis van de ongelofelijke stoten wat een aantal van die interimmers uithaalden.
Ik zal je nog meer vertellen. Zij waren op voorhand nooit zeker van werk. 'De eerste maandag 's ochtend hadden ze nooit een contract. Maar als ze beschikbaar waren was elke keer maandag voor de middag telefoon: Want er waar altijd mensen niet komen opdagen, na een paar uren vertrokken enz.
Een antwoord op post 17 hebben? Als het geld dat wij gedurende tientallen jaren aan sociale lasten betaald hebben, niet dankzij vakbonden enz. uitgedeeld was aan allerlei overdreven sociale voorzieningen allerhande zoals prépensioen enz. was er voldoende geld om binnen enkele jaren mijn pensioen te betalen.

Wie heeft het belastinggeld verkwist ? De regering , juist en waar is het geld naartoe gegaan ? Wie heeft het cadeau gekregen ?
Oud 26 februari 2010, 21:48   #30
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus alleen zij die verder gestudeert hebben zouden recht hebben op werk anders moet je zwijgen ...
Dat is jouw conclusie. Ik ken je uiteraard niet, en ik kan alleen voor mezelf spreken: af en toe eens op bezoek gaan in klassen in het secundair onderwijs, ASO, TSO én BSO, en dus praten met die jongeren, is leerrijk. Ook voor hen. Als je dat nog nooit gedaan zou hebben, zou ik zeggen: doen! En als ik met die jongeren ga praten, benadruk ik altijd: leren, leren en leren. Moeite doen. Hen ervan overtuigen wat het nut is van goeie punten en minstens een diploma secundair onderwijs. Marcheren kan leuk zijn, maar zorgt niet voor een diploma. En het is nog altijd een diploma dat deuren opent. Wat iemand ook geleerd heeft.
Als ik rondrij in de streek, zie ik aan redelijk wat bedrijven meldingen van aanwervingen hangen. Als ik spreek met bedrijfsleiders en ondernemers klagen ze steen en been dat ze geen volk vinden. Er is wel degelijk werk. Vraag is natuurlijk welk werk we willen doen. Het is wat complexer dan wat je in je eerste post voorstelt. Maar goed, aandacht vragen voor jongeren is uiteraard nodig en nuttig. Diezelfde jongeren motiveren om dat deel van hun toekomst waarop ze invloed hebben, zo goed mogelijk voor te bereiden, is ook nodig en nuttig. En ja, dan gaat mijn keuze in de eerste plaats daar naar. Met alle respect voor de goede bedoelingen van die marsen, dat volstaat niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 22:14   #31
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Uw priveleven interesseert mij geen moer .
2 marsen en betogingen hebben al veel opgeleverd in het verleden
3 iedereen is gelijk en iedereen heeft recht op biefstuk en brood
Nogal een arrogant antwoord. Zijn prive-leven bewijst dat er wel degelijk werk is voor zij die willen, niet al te vlug opgeven en desnoods niet kieskeurig zijn.
De regering moet ook een gunstiger ondernemersklimaat scheppen want de Belgische ondernemingszin is bij de allerlaagste.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 22:48   #32
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Nogal een arrogant antwoord. Zijn prive-leven bewijst dat er wel degelijk werk is voor zij die willen, niet al te vlug opgeven en desnoods niet kieskeurig zijn.
De regering moet ook een gunstiger ondernemersklimaat scheppen want de Belgische ondernemingszin is bij de allerlaagste.
Bewijst hij dat echt ? Dan mogen jullie van mij direct minister van tewerkstelling worden probleem van de hoge werkloosheid opgelost . Droom rustig verder .
Oud 27 februari 2010, 00:44   #33
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Uit post tien :
Citaat:
Hier zit geen structurele oplossing in. In het beste geval creëert de overheid jobs die evengoed niet hadden kunnen bestaan, te betalen met geld van belastingen die dan vroeg of laat opgedreven moeten worden. Effect: nihil.

Je kan geen werk 'eisen'. Arbeidsplaatsen zijn er, of zijn er niet. Het is niet de taak van de overheid om op kosten van de gemeenschap iedereen van een inkomen te voorzien. Jobs moeten niet opgeëist maar gecreëerd worden, in het middenveld, door de mensen zelf.
" Wij vinden geen werk "
" geen probleem manneke wij geven u wel iets"

Ik heb slechts één bedenking, los van de vraag of die jobkes die door de overheid gemaakt worden erg productief zijn, heeft de overheid niet net de taak om hier en daar wat tewerkstelling te creëren ? Kwestie van sommige werklozen bezigheidstherapie te geven ? Toegegeven, toegevoegde waarde zal er niet altijd zijn, maar zo moeten die gasten tenminste iets doen voor hun geld ipv gewoon op hun luie r*** zitten tot ze op 't einde van de maand hun cheque krijgen ?

Arbeidsethos kweken zeg maar ?

Hell, als je alle jonge leefloners een schop geeft dan zijn in de winter de wegen ZO sneeuwvrij, en dat ZONDER het vele zout dat ons veel geld kost ... die leeflonen kosten ons TOCH al geld, kunnen we evengoed wat geld besparen op zout, right ? Dat zou ook goed zijn voor 't milieu daar al dat zout onze flora nogal wat schade toebrengt. ( en neen ik heb het niet over de snel- en gewestwegen maar over onze straten in de steden en dorpen )

Gemeenschapszin zouden sommigen ook wel kunnen gebruiken.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 27 februari 2010 om 00:49.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:05   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijst hij dat echt ? Dan mogen jullie van mij direct minister van tewerkstelling worden probleem van de hoge werkloosheid opgelost . Droom rustig verder .
Een van mijn kinderen is dan ook bezig met zich op te werken naar die functie.

Want de werkloosheid is eenvoudig op te lossen. Verlaag de arbeidskosten en schaf de valse jobs af.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:36   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge geen bestelbon kunt lezen is het inderdaad een hopeloze zaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 12:10   #36
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik krijg kant noch wal aan een bestelbon. Tel maar uit dat verlies.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 12:26   #37
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een van mijn kinderen is dan ook bezig met zich op te werken naar die functie.

Want de werkloosheid is eenvoudig op te lossen. Verlaag de arbeidskosten en schaf de valse jobs af.

Wat is het toch allemaal eenvoudig , politiek voor dummies ,toch? Alles afschaffen en niets creeren de doppers en ocmw'ers moeten maar niet zo lui zijn ?
Oud 27 februari 2010, 12:28   #38
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dit gezever is hopeloos ,
Oud 27 februari 2010, 12:29   #39
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mijn neefke is in juni 2009 van school gegaan.
Hij heeft gewerkt in een constructiebedrijf van juli 2009 tot begin februari, tot ook hier de orders ferm terugliepen. Ondertussen werkt hij in een distibutiecentrum van Scannia. Hij heeft exact 1 week zonder werk gezeten.

Vertellen dat er geen werk is, is volgens mij heel kort door de bocht gaan.
Oud 27 februari 2010, 12:34   #40
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn neefke is in juni 2009 van school gegaan.
Hij heeft gewerkt in een constructiebedrijf van juli 2009 tot begin februari, tot ook hier de orders ferm terugliepen. Ondertussen werkt hij in een distibutiecentrum van Scannia. Hij heeft exact 1 week zonder werk gezeten.

Vertellen dat er geen werk is, is volgens mij heel kort door de bocht gaan.

Als jullie dan zo graag over jullie famillie zeveren ipv politiek , mijn schoonvader heeft 35 jaar bij een bedrijf dat diamand verwerkte gewerkt en staat nu op straat . Ik ken 3 havenarbeiders die nu 3 keer per week doppen. Mijn buurjongen heeft een A1 elecktr. en werkt soms is bij de interim . Wat bewijst dit dat heel belgie zo is . ?? Nee er zijn nog gelukzakken die een job hebben dit wil niet zeggen dat iedereen geluk kan hebben. Hangt ook nog eens van jou regio af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be