Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 15:28   #21
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voila, nu zijn we er!
En dat binnen slechts één pagina dicussie. Het gaat er op vooruit hier.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 15:29   #22
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
dus volgens jou is het wel wettelijk verplicht van de islam te verbieden aangezien belgie de rechten van de mens kost wat kost moet verdedigen
nee:
Citaat:
artikel 2:
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
en ook voor mij is iedereen gelijk

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 15:29.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 15:36   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nee:

en ook voor mij is iedereen gelijk
Voor u misschien wel, maar niet in de moslimcultuur.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 15:39   #24
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Die mensenrechten hebben namelijk helemaal niets te maken met het immigratiebeleid dat landen voeren. Dat bepalen de landen helemaal zelf en niet u noch uw mensenrechten.
verdiep u toch maar eens in internationaal recht. voor u nog meer onzin uitspuit.
Citaat:
Moet men dan een erkende religie aanhangen om het recht te eisen
nee iedere mens heeft het recht om zijn godsdienst uit te oefenen. ongeacht welke godsdienst die heeft.
Citaat:
Mensenrechten gelden voor iedereen. Mensenrechten gelden niet voor religies.
inderdaad, u herhaalt mij goed
Citaat:
Religies zijn namelijk geen mensen.
Aanhangers van de islam zijn uiteraard mensen (snap trouwens niet waar u de aanname vandaan haalt dat ik dat niet zou vinden), maar wel mensen die een onmenselijke religie aanhangen. Hopelijk bent u in staat dat verschil te zien.
en dus immigranten ( dat zij dus mensen) die soms de islam uitoefenen (dat zij dus ook mensen) hebben het recht op asiel en recht op hun godsdienst uit te oefenen (waaronder die een hoofddoek dragen zijn ook mensen.)

Oud 3 maart 2010, 15:40   #25
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
ik heb het dan ook niet over de moslimcultuur, maar de Belgische. waarom u de moslimcultuur (als dat al een cultuur is) er maar blijft bijsluren is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 15:41.
Oud 3 maart 2010, 15:40   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar volgens sywen moeten wij degenen die ons niet eens als hun gelijken zien, wel gelijk behandelen.

*wijst naar voorhoofd en zegt: al te goed is buurmans gek*
Oud 3 maart 2010, 15:42   #27
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar volgens sywen moeten wij degenen die ons niet eens als hun gelijken zien, wel gelijk behandelen.

*wijst naar voorhoofd en zegt: al te goed is buurmans gek*
ofwel is iedereen gelijk ofwel niet.

het is niet "iedereen is gelijk maar sommige niet".

wie spreekt er dan van discriminatie?

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 15:43.
Oud 3 maart 2010, 15:42   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het dan ook niet over de moslimcultuur, maar de Belgische. waarom u de moslimcultuur (als dat al een cultuur is) er maar blijft bijsluren is mij een raadsel.
Omdat jij een draad opende met als titel '' mensenrechten en islam''.
Oud 3 maart 2010, 15:44   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de islam is niet iedereen gelijk, niet in Belgié en ook niet in gans de wereld.
Oud 3 maart 2010, 15:45   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de islam is niet iedereen gelijk, niet in Belgié en ook niet in gans de wereld.

Dus stop maar met dat zwaaien met ''mensenrechten''.
Oud 3 maart 2010, 15:51   #31
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

het is interessant om zoveel hypocrisie te zien.

de islamhaters "bekritiseren" (om niet van uitschelden, zwartmaken te spreken) omwille dat de islam het niet zo opheeft met de UVRM (wat ik ook niet betwist btw) terwijl ze zelf dezelfde rechten niet willen erkennen t.o.v de mensen die in deze islam geloven

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 15:51.
Oud 3 maart 2010, 16:19   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bent u een land of staat? nee? dan kan ik er helaas niet mee wapperen.

naakt lopen noch een nazi-uniform dragen maakt deel uit van een erkende godsdienst.

dus mensenrechten gelden enkel voor ons, en niet voor de wie islam aanhangt volgens u? dus degene die de islam als godsdienst hebben zijn geen mensen volgens u?

al degene die hier zo hoog van hun toren blazen en schelden dat the islam toch zo tegen de mensenrechten is, zouden eerst zelf eens in hun eigen boezem kijken.
Dus volgens u moeten we hoofddoeken toelaten steeds en overal?
Weet u dat die erkende godsdienst ook verbiedt geld aan te nemen zonder arbeid te verrichten? Dus dan mogen we wie moslim is een uitkering weigeren?

Wist u dat in de koran staat dat je slavinnen mag hebben? Weer invoeren dan?

Wist u dat ongelovigen bestreden mogen worden, stelen en liegen mag dus van u omdat religie die goedkeurt?
Ben benieuwd wat u nu weer verzint!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:28   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
verdiep u toch maar eens in internationaal recht. voor u nog meer onzin uitspuit.
Kunt u even zo vriendelijk zijn om eens te met dat internationale recht waar u nu mee afkomt, te bewijzen dat een soeverein land niet het recht heeft om wie dan ook om wat voor reden dan ook de toegang te weigeren?

Citaat:
nee iedere mens heeft het recht om zijn godsdienst uit te oefenen. ongeacht welke godsdienst die heeft.
Ja en? Ten eerste staat nergens in die hele koran voorgeschreven dat vrouwen een kopvod moeten dragen (want daar had u het in uw openingspost over). Een kopvodverbod schaadt derhalve hun recht op godsdienstvrijheid helemaal niet.

En ten tweede even uw aandacht voor het volgende:
Citaat:
In België bepalen artikels 19 tot en met 21 van de Belgische Grondwet de godsdienstvrijheid :

Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Art. 20 - Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.

Art. 21 - De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking.

In artikel 6 van de Nederlandse grondwet wordt het recht op vrijheid van godsdienst aangeduid. Het artikel luidt:

1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Lijkt me duidelijk dus. Ook vrijheid van godsdienst is gelimiteerd. UVRM of niet.

Citaat:
en dus immigranten ( dat zij dus mensen) die soms de islam uitoefenen (dat zij dus ook mensen) hebben het recht op asiel en recht op hun godsdienst uit te oefenen (waaronder die een hoofddoek dragen zijn ook mensen.)
Een asielzoeker heeft het recht op een aanvraag om asiel in te dienen. Niets meer.
Een asielzoeker heeft dus geen recht op een inwilliging van dat verzoek tot asiel. Dat is een gunst die eventueel wordt verleend, geen recht.

En economische immigranten hebben geen enkel recht om ergens zomaar binnen te komen.

Tot slot hoef ik noch u het te proberen om bijvoorbeeld Noord-Korea binnen te komen. Of Mekka als niet-gelovige. Gaat u dan ook met die UVRM in uw handen stennis schoppen, of bent u gewoon uiterst selectief en gaat het u slechts om de islam en allahtonen te faciliteren?
Oud 3 maart 2010, 16:29   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Tijd om de UVRM te wijzigen, hoog tijd.
Oud 3 maart 2010, 16:45   #35
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik noem dat gewoon rechtlijnigheid.

Citaat:
de islamhaters "bekritiseren" (om niet van uitschelden, zwartmaken te spreken) omwille dat de islam het niet zo opheeft met de UVRM (wat ik ook niet betwist btw) terwijl ze zelf dezelfde rechten niet willen erkennen t.o.v de mensen die in deze islam geloven
Even kijken, u heeft het hier over uitschelden en zwartmaken, en wat ziet mijn oog? Inderdaad, in de woorden voorafgaand daaraan doet u exact hetzelfde (islamhaters, het woord bekritiseren tussen aanhalingstekens). Dát is nu eens een schoolvoorbeeld van hypocrisie, Sywen. Van uw eigen hand nota bene.

Maar goed, terug naar wat u daarna schrijft.
Kunt u mij nu eens uitleggen waarom ik een religie -die mij niet als een mens ziet maar als een hond en een varken (sla de koran er maar op na), een religie die haaks staat op de UVRM, een religie die ongelijkheid, slavernij en een hele resem andere negatieve zaken als doctrine heeft opgenomen en promoot- moet respecteren en erkennen, en vervolgens de aanhangers van die religie ook nog eens zaken gunnen en geven die mij door hen vanwege hun religie niet gegeven en gegund worden? Een religie die bovendien als hoofddoel heeft de gehele wereld aan zich te doen onderwerpen, en die mij mijn rechten en vrijheid wil afnemen.
Waarom moet ik daar tolerant voor zijn?
Oud 3 maart 2010, 16:46   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moslims mogen hun geloof beleiden in dit land. Ze mogen met een hoofddoek rondlopen enz enz...

Als men echter gevraagd wordt om in bepaalde plaatsen die hoofddoek af te doen, gaat dit niet in tegen de fundamentele rechten van de mens. Ze worden namelijk niet verplicht die plaatsen binnen te gaan. Als de Belgische wetgeving stelt dat op een paspoortfoto het haar zichtbaar moet zijn, dan geldt dit voor iedereen. Niemands rechten worden daarmee geschonden en niemands vrijheid van religie.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:57   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, wij mogen geen immigranten weigeren omdat ze moslims zijn of de islam als godsdienst hebben. de heer Wilders (en sommige belgische politiekers ook) willen deze fundamentele recht van de mens schaden.
Dat is juist, maar ge kunt wel mensen weigeren als ze niet aan bepaalde voorwaarden voldoen, zelfs als die door een godsdienst ingegeven worden.
Dat is nu eenmaal het principe van de scheiding tussen kerk en staat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 17:17   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, je had het over uzelf.
Oud 3 maart 2010, 17:19   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is niet "iedereen is gelijk maar sommige niet".

wie spreekt er dan van discriminatie?
Heel juist.
Dus geen uitzonderingen voor bepaalde godsdiensten.
Oud 3 maart 2010, 17:21   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het duurde lang voor dat argument op tafel kwam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be