![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Op tijd betalen is de boodschap... voor iedereen. Had ze op voorhand contact opgenomen dan kon er misschien een delay worden gegeven indien het gaat om een grondige reden (en dat betwijfel ik zelfs hier).
Aanmaningskosten kunnen aanzienlijk oplopen, maar dit is nu net de bedoeling om het nonchalant omspringen met facturen tegen te gaan. Als er bv 1 euro nalatigheidskost wordt aangerekend gaat dit door velen worden weggelachen. Jammer dat er mensen zijn die zich toch in een slachtofferpositie nestellen hoewel ze zelf een overeenkomst niet zijn nagekomen. Wie na verschillende aanmaningen niet betaalt en dan gaat het hier om een periode van weken of zelfs maanden, is het normaal dat deze op de preventel-lijst komt. De openstaande facturen worden dan naar het incassobureau gestuurd en wachten daar tot betaling. Dit enerzijds voor de klant te behoeden nog meer schulden te maken en anderzijds uiteraard om bedrijven te waarschuwen voor wanbetalers. Maar troost u, een anoniem prepaid gsm-kaartje kan nog wel. Misschien ideaal voor de student die geen tijd vond om een factuur te betalen maar wel om te bellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verstandiger is misschien de klantendienst opbellen als zo een situatie zich voordoet. Het kon ook zijn dat uw factuur vertraging opliep bij de Post, uw schuld is dat zeker niet dan, maar die van Telenet ook niet. Communicatie tussen beide partijen is dan een must en niet betalen geen slimme zet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lees domiciliering = carte blanche op je bankrekening. En bestendige opdrachten, als het bedrag vast is. Maar.... Je vergeet bovendien dat er soms ook geen geld (op tijd) staat op de rekening bij sommige mensen, dat ze wel MOETEN puzzelen. Dikke zever over dit alles. Het gaat om het principe dat er een limiet gesteld moet worden aan het bedrag dat aangerekend mag worden voor ingebrekestelling. PROCENTUEEL DAN NOG OP HET HOOFDBEDRAG ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zou me niet verwonderen gezien Uw reaktie. Zouden we allemaal Jouw logica volgen, dan zouden ze de schuldenaars nog zweepslagen moeten geven ook, of de duimschroeven aanvijzen zoals ze deden in den oudheid zekerst ? Het gaat om het principe. DE REDELIJKHEID Aanmaningskosten aanrekenen tot 50% en meer op een hoofdbedrag is schandalig, klantonvriendelijk en is puur afperserij. Meer, het gaat totaal in tegen de geest van de wet inzake klantenbescherming tegen schulden, want wie betaald meestal dergelijke aanmaningskosten, JUIST, meestal deze die moeten puzzelen om rond te komen. Duw ze nog maar een beetje meer in de grond ! Het is nog eenvoudig ook, het rolt automatisch uit de computer, het is pure winst en een verdoken, schandalige vorm van LUCHTVERKOOP. Wat een exploitatiezucht van die bedrijven. Waarvan sommige nog overheidsbedrijven zijn ook !!! En hier heb ik het trouwens o.a. over meer zaken dan GSM gebruik. Preventel is in het leven geroepen om de klant te beschermen, niet om er misbruik van te maken om klanten onder druk te zetten of om ze basisvoorzieningen te ontnemen zoals de communicatie op het internet te ontnemen, waarop iedereen recht heeft tot toegang. Dat is gesteld in het Europees parlement en Nationaal ! Daarenboven dienen aanmaningskosten om de kosten te dekken en niet om verdoken winsten te maken op de kap van de schuldenaar. De wetgever moet hierin perk en paal stellen. Aanmaningskosten moeten redelijk zijn en procentueel in relatie met het hoofdbedrag beperkt, en dan moet er maar een andere oplossing naar voor komen. Hetzij juridisch, hetzij via een afbetalingsplan. En diensten zoals internet mogen niet ontnomen worden, mensen moeten maar op een klein abonnement geplaatst worden met afbetalingsplan. Net zozeer het totaal niet kan dat nutsvoorzieningen zoals water en electriciteit worden ontzegd. Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 maart 2010 om 02:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je naar een klantendienst van gelijk welke firma belt in de lijst die ik opnoem, en zelfs nog niet te vergeten MOBISTAR, dan duurt het meer dan een kwartier voordat je geholpen wordt. Dan is Uw prepay kaart vlug naar de haaien. Want bij Mobistar is het zelfs zo dat de klantendienst niet meer bereikbaar is via je GSM als je uitgaande oproepen geblokkeerd worden. Lees het goed, je kunt niet eens de klantendienst bellen met je kaart ! En nog maar te zwijgen wie er op die klantendiensten zitten. Ze zijn niet alleen onbemand, je wordt soms van het kastje naar de muur gestuurd. Als de discussie te hoog oploopt leggen ze gewoon de telefoon neer. Want bijzonder hoog opgeleid zijn ze niet. Laat staan dat ze de beleefdheidsnormen hanteren in conflictsituaties. Sommigen hebben nog niet eens gehoord van een ticketsysteem of een dossiernummer bij een probleem. Maar intussen BETAALT de klant wel zijn telefoons met zijn pre-pay kaartje aan het duurste tarief om de zaak opgelost te krijgen. Dikkezever, ze verdienen een bom geld met de verkoop van hun technologie en diensten, kijk maar eens naar de winstcijfers van Belgacom, Telenet. Wel dan kunnen ze ook redelijk zijn in hun klantenpolitiek. Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 maart 2010 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Een gouden regel : bij het ontvangen van een dubieuze factuur moet je binnen de 5 werkdagen een aangetekende brief zenden aan de schuldeiser.
Doe je dat niet, gaat een eventuele rechter je het bedrag laten ophoesten. En in dit specifieke geval, neem je contact op met de ombudsman voor telecommunicatie. De kans is erg groot dat je gelijk krijgt. Ik heb hetzelfde voor gehad met de 'boekhouding' van Telenet, een jaar of twee geleden. Ben in mijn gelijk gesteld. Maar die pipo's denken dat je bang en braaf zal betalen. Niet dus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door onnozelaars zoals die studente is mijn maandelijkse faktuur hoger omdat ik mee moet betalen voor de putten die dergelijke figuren delven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De schuld van het onderwijs..moet toegankelijk blijven voor iedereen..of wil je eigenlijk zeggen dat je kids liever naar Google gaan dan naar de bib ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik wil zeggen dat ze zonder internet hun huiswerk niet kunnen maken. Opdrachten en herhalingsoefeningen zijn alleen toegankelijk via deze weg. Er wordt verondersteld dat iedereen een internetverbinding heeft en anders moeten de schoolcomputers maar gebruikt worden (weinig praktisch).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen dat er nog veel andere prioritaire behoeften zijn, als uw kinderen hun busabbonnement niet meer kunnen betalen en u uw wagen niet meer heeft of van brandstof kan voorzien..zijn ze vet met een gegarandeerde internetverbinding.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
bwah , is niet van geen goesting bij velen .......... bij mij is het meestal uit luiheid om gewone post en reklame folderkes te sorteren ................ zat thuis komen en dan alles maar richting oud papier ! gebeurt wel meermaals dat ik daardoor een rekening niet gezien , en dus niet betaald heb ![]() en neen ik geef buiten d afbetaling van men huis niks een opdracht voor domiciliëring , dat weiger ik !
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het 'gratis' onderwijs is helaas verpest door de behoefte van veel onderwijsinstellingen om hun levenstandaard op te schroeven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() 1 betaal wat je moet op tijd
2 betaal bij facturen met aanmaningsbedragen het bedrag dat je moet ZONDER te aanmaningsbedragen en laat de eiser het werk doen om daarachteraan te komen, hij zal dit niet doen. 3 groetjes van Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder komt uw aanmaning slechts toe bij de volgende afrekening, dus als u betaalt voor het einde van de maand zal je geen enkel probleem hebben. Ik heb ooit 1 keer vergeten te betalen en dan kwam die aanmaning toe met de volgende afrekening. Je denkt toch niet dat ze bij Telenet zo dom zijn om een aanmaing te versturen op de vervaldag als ze 2 weken erna toch weer een aanrekening zullen versturen? En domiciliering werkt er WEL perfect. Sinds mijn vergeetachtigheid heb ik dat gewoon op domiciliering gezet en alles wordt netjes afgehouden. Uiteraard! Denk je nu echt dat een bedrijf als telenet het zich kan permitteren om een boeltje te maken van domiciliering? Dus ja, betaal op tijd of laat alles domicilieren en je hebt GEEN problemen. Als dat al teveel gevraagd is moet je maar op de blaren zitten en niet komen janken. Als telenet geen hoge aanmaningskosten zou aanreken zouden al die klagers gewoonweg nooit meer op tijd betalen. Dus ze hebben groot gelijk Laatst gewijzigd door fox : 4 maart 2010 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de vraag is of bedrijven wel het recht hebben om �* volonté aanmaningskosten aan te rekenen. en vooraleer ze een deurwaarder sturen moeten ze toch al een recommandé gestuurd hebben.
ik sluit me trouwens aan bij Anna. ik heb het ook al eens voor en dan betaal ik gewoon zonder die kosten. voor 5 of 10 euro starten telenet en co echt geen procedures en domiciliëring doe ik niet. dan halen ze het foutieve bedrag vd factuur en kunt ge zelf gaan procederen/lopen/bellen/... om uw geld terug te krijgen want gewoon terugstorten is veel te ingewikkeld voor die geautomatiseerde systemen. Laatst gewijzigd door 1207 : 4 maart 2010 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu iemand deftig aanleren nota`s te leren maken, als ze het niet zelf moeten opschrijven. dat beloofd voor den unief, of meetings met den baas of klanten, ... die kunnen misschien ook een voorgedrukt cahierke afgeven zeker... man man man, ... der wereld is echt om zeep. |
|
![]() |
![]() |