![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Hebben anderen haar aan de kant gezet of heeft ze zichzelf aan de kant gezet? En gaat ze zich nu van kant maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vast niet, in alles wat ze doet loopt ze de kantjes ervan af, dus hier zal dat wel niet anders zijn, al zou het een dubbeltje op zijn kant kunnen worden. In dat geval laat ze zich in ieder geval niet van haar beste kant zien. Ben wel benieuwd wie als volgende de kantklos is.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo'n uitspraak verwijst m.i. eerder naar PvdA dan SP. Overigens, als de kapitalistische aanpak je nader staat, mag je je altijd bij de vrijewereldcoalitie aansluiten in Afghanistan. Je bent er alleszins welkom hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Speculatief: Tijdens verkiezingsavond en de volgende ochtend op het extra NOS-verkiezingsjournaal
was er nog geen vuiltje aan de lucht en zei Kant zonder een zweem van twijfel dat ze de landelijke verkiezingen als lijsttrekster zou ingaan. Ook onder de leden was geen spoor van kritiek op Kant te bespeuren. Zouden ze bij de SP een soort politbureau hebben dat voorzitters met een vingerknip aan de kant ![]() kan zetten, desnoods tegen de wil van de meerderheid van de leden in? On: Absoluut niet mijn politieke kleur, maar Agnes Kant had absoluut mijn volle respect voor haar felheid en eerlijkheid. De laatste tijd leek ze wel dolgedraaid. Haar recente ongenuanceerde aanvallen op Wilders zijn wellicht voor bepaalde mensen de druppel geweest.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 5 maart 2010 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar misschien niet de juiste persoon om een als boegbeeld te dienen. Jan Marijnissen kan op een rustige manier mensen meeslepen in zijn verhaal. Ook een Femke Halsema kan dat. Agnes Kant spijtig genoeg te weinig.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Niet echt, vermits Wilders tracht het dominante burgerlijke discours te rearticuleren in zijn racistisch verhaal. Rechts kan met dergelijke kleinburgers tijdelijk de boel trachten te redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Zo lopen we de kantjes wel af... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen ook grapjes maken over Immanuel Kant.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Femke Halsema kan dat helemaal niet. Ze heeft dan ook al drie verkiezingen achtereenvolgens verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() De nieuwe fractievoorziter/lijsttrekker van de SP heeft Agnes een fles wijn gegeven met een lief briefje. Iemand anders heeft haar een gratis cursus kantklossen aangeboden. Maar gaat de SP stemmen terug winnen met het nieuwe boegbeeld? Dit is het oude:
![]() en dit is het nieuwe: Emile Roemer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik denk niet dat het zal helpen. De huidige politiek is als een stel vechtende honden omhet been van het electoraat. Geen middelen worden geschuwd. Het huidige bestuur kan blijven doormodderen tot de verkiezingen.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Haar opmerkingen raakten vaak Kant noch wal
![]()
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 6 maart 2010 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij was haar probleem vaker haar toon. Hoewel ik niks van haar standpunten moest hebben, gold dat ook al voor de standpunten van Jan Marijnissen, echter zoals men in het Frans zegt: C'est le ton qui fait la musique.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 7 maart 2010 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Niemand kan ontkennen dat Agnes zeer betrokken was en het hart op de juiste plaats had. Daarbij zou iederéén die Jan Marijnissen zou moeten opvolgen het erg moeilijk hebben gehad om uit zijn schaduw te treden én was het inderdaad zo dat de SP onder JM ook al terugliep in de peilingen. Maar ze kon niet relativeren, in tegenstelling tot JM. Ze was té fel. Ik heb haar de laatste weken gevolgd. Ze sloeg in debatten steeds de plank mis en zei steeds nét de verkeerde dingen. Ze leek wel opgebrand. Ook haar manier van praten, die toch al niet erg duidelijk was, werd steeds slechter. Op het einddebat 's avonds na de gemeenteraadsverkiezingen leek het wel of ze gedronken had terwijl ik zeker ben dat ze dat niet heeft gedaan. In dat debat viel op dat zelfs haar debatpartners haar niet meer serieus namen. Er viel me nog iets anders op: Toen ze tijdens dat debat verklaarde dat het niet over ''de poppetjes'' moest gaan, zei Paul Witteman dat ze daar in de tijd van Jan Marijnissen wel anders over dacht. Ze leek daar zichtbaar door geraakt. Misschien is dat wel de ''doodklap'' geweest. Ik begrijp niet dat Emile Roemer haar opvolger is geworden. De man praat onduidelijk, onsamenhangend én het is een ijdeltuit. Iemand die in het openbaar van zichzelf zegt dat hij charisma heeft is niet slim bezig. Ik geef hem dan ook niet lang. Ik had overigens ook niet gekozen voor een opportunist als Van Bommel. Als ik het voor het zeggen had in de SP had ik gekozen voor Ronald van Raak: Inhoudelijk zeer sterk, enthousiast, jong, fris en met gevoel voor humor (wat JM ook had). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() X2