![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taksen verminderen helemaal het gebruik niet, hoe gaan ze die trouwens innen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens al jaren af waarom vele mensen niet met zo'n bak gaan winkelen. Dat is toch geen grote moeite? Het project is van de warenhuizen, dus in zo'n karreke kan je toch gemakkelijk zo'n bak kwijt. Ik heb geen auto (winkel dus met de fiets) en ik doe dat zelfs... soms met zo'n bak, soms met een grote rugzak. Makkelijk genoeg!
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals voor het roken is het heffen van taksen op "ongezonde" dingen gewoon een excuus om meer inkomsten te hebben.
Ofwel VERBIEDT men het gebruik van plastiek zakjes, ofwel staat men het toe! (nochtans worden plastiek zakjes gemaakt uit gerecycleerde materialen, wat moet men dan weer met die te recycleren materialen gaan maken?) Het was indertijd zogezegd bewezen dat plastiek zakjes beter waren voor het milieu dan papieren zakken. Want papier vergaat blijkbaar minder snel dan niet-UV bestendige plastiek zakken; Het is ook beter voor het milieu op plastiek flessen te gebruiken ipv glazen, gezien de onnoemelijk hoge kosten voor reiniging en vervoer. Als men geen plastiek meer wil, dat men dan de plastiekproducenten laat sluiten.... maar o nee! d�*t kost geld!!! Ze laten produceren en er taks op heffen d�*t brengt geld op! Twintig kamions laten rijden met glazen flessen, is slecht voor het milieu! maar kijk eens wat het opbrengt mensen? Eén kamion met plastic flessen brengt een pak minder op! Ik ben die taks-op-ongezond zo beu als koude pap! Al ooit van een taks gehoord om koeien naast een autostrade te laten grazen? lekker gezonde melk? lekker gezonde biefstukken? Voor wanneer een taks op-melk-van-naast-de-autostrade? Die plastiek zakjes zijn SLECHT voor het milieu! geen twijfel mogelijk! Ze zijn vooral SLECHT voor het marine-leven, want heelder oceanen zijn vergeven van die plastiek zakjes. Denk je nu dat een extra taks in Vlaanderen daar iets aan verhelpt? nee toch? KOOP BIJ ALDI OF LIDL! Géén plastiek zakjes, desnoods her te gebruiken kartonnen dozen! Nu nog een taks om met de auto naar de Aldi te gaan en we zijn klaar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Taks op politieke zakken ipv. op plastiek zakken zou veel meer in het laatje brengen.
Betreffende zwerfvuil: zelfs een idioot moet weet dat deze toegenomen is met het duurder worden van de vuilniszakken ! ! ! Nog 32 dagen, [size=5]32[/size] ! ! !
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal ook maar de tekst van 'De Standaard' publiceren: 'Via een mediacampagne annex sensibiliseringsactie hopen de overheid en de distributiesector het gebruik van plastic boodschappentassen tegen 2006 met een kwart terug te dringen. Lukt dat niet, dan komt er wellicht een vaste heffing per zak.' Eerst mediacampagne en sensibiliseringsactie, dan misschien later een heffing in 2006. Geen taxen nu dus... onnozele steigeraars! ![]() [size=7]Ten laatste nog dit: Leve de plooibox!!! [/size] ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() ik wil met plezier stoppen met van die luchte-GB-zakjes te gebruiken.
MAAR ik ga niet elke keer 10fr betalen voor zo'n sterkere zak. De winkel zou dit ook gratis moeten maken. En als we geen zakjes (gratis) meer krijgen, en telkens met gebruikte zakjes moeten gaan winkelen, dan lijkt dit voor mij heel sterk op COMMUNISME. Ik weet nog heel goed hoe men vroeger, in Hongarije, ging winkelen met hun eigen zakken, omdat er toen nog geen plastieken zakken waren, of veel te duur. Dus de regering laat maar weer eens zien hoe leep en heimelijk ze wel is!! Waarom is de bus van de SPA (met al die zakken in) zondag niet in brand gevlogen??? Dat zou een mooie zaak geweest zijn voor dit land ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
HALLO?? ik betaal niet voor die gratis zakjes, dat is de GB of den Delhaize dat da doet. Geef gewoon toe. De ideeën van deze regering trekken toch op niks. Ik hoor al maanden niets meer van extra werk creeren (horen wel, zien niet), niks van belastingverlaging, KORTOM.....ER ZIT GEEN BEWEGING IN DEZE REGERING. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is bekanst ontroerend om te zien...
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ja, tèrère zou mijn ma zeggen: Die bedrijven rekenen dat uiteraard door naar ons, de consument. Begin tegen mij dus niet te zagen dat die plastiek zakken gratis zijn, gewoon aangeboden door de winkel. Dat is niet zo. Bovendien zijn ze zeer milieu-onvriendelijk!
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik wil geen reclamen maken ofzo, maar... mede hierdoor zijn winkels als Colruyt, Makro en Aldi goedkoper. Zij besteden geen geld aan zakken en winkelinrichting bv.
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus ofwel verbied je auto's, ofwel hef je een taks waarmee je die gezondheidskosten kan terugverdienen. Als de opbrengst van de taks gelijk is aan de schade die het aanricht, dan is het duidelijk dat de welvaart mét taks veel groter is dan de welvaart zonder taks. En dat zowel mét als zonder verbod op auto's.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Wat met de verplichte hondenpoepzakjes!
De hondenbezitters zullen voortaan met de blote hand moeten opruimen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer goed idee. Betalen voor alle plastieke zakken. Daardoor zal het verbruik en de vervuiling drastisch verminderen.
De opbrengst kan dienen voor behandeling van de afvalberg die elk jaar groter wordt. De grootste kost van een gemeente is onderwijs. Tweede is afvalgbehandeling. Steek je kop niet in het zand!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Oké.
Dan gaan we weer alles met de blote handen dragen of in lekkende papieren zakken. Gevolg: onhygiënische toestanden, huidziektes, allergieën, etc. Zoals met hun herbruikbare verpakkingen. Vreemd toch die toename van allergieën bij kinderen? Weer kosten voor de RSZ. En zo kunnen we nog j�*�*�*�*�*�*�*�*ren doorgaan. Nog maar eens kortzichtig groen beleid. ![]() |
![]() |
![]() |