![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ...euh, ff ter herinnering: voor de Vlaamse verkiezingen van 2004 verklaarde Bourgeois dat hij nooit een Vlaams regering zou stappen als er geen akkoord was over de splitsing van BHV...
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De tijd van "bwana" en "ptit nègre" is al lang voorbij. Geen van beide loopt nog rond.
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 maart 2010 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BHV splitsen, dat is een wet goedkeuren in de kamer. De prosedure daartoe gebeurt vb. via een wetsvoorstel, dat eerst behandeld wordt in een kommissie (ge weet wel, DeKrem, DeRem, deStem) en dan verder alle grondwettelijke of wettelijke waterkes moet doorzwemmen. Kunt gij nu ergens aanduiden waar het 'akkoord' (de stemming van DeKrem zijn kommissie) terug getrokken geweest is ? Ik zal het je zeggen: de tsjeven rekken, van hier tot in Arlon, met toegevingen van termijnekes (na Pasen is nog voor Pasen, opeenvolgende ipv gelijklopende belangenkonflikten enz.) maar dat is allemaal prosedure. Er is geen enkele stemming geweest die het parlementair verloop van het wetsontwerp stop zette. Met andere woorden: ge zijt eigenlijk alleen maar een ordinaire stemmingmaker die zijn eigen partijbelang hoger schat dan de waarheid. (ik neem je dat niet kwalijk; ik vind het zelfs niet zielig. Maar wel intellektueel zeer pover. In mijn stamkaffee zou ik zeggen: klootzakkig armzalig, maar ja, dat is maar een volkskaffee)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze 'demokrasie' zijn er vele voorbeelden van scheeftrekkingen te vinden, die maken dat er wel degelijk frankofone bwana's en Vlaamse boerkes van negers zijn. Ik heb er jarenlang mee moeten leven als ambtenaar, dat ook in het praktische leven, wij als Vlamingen van alle kanten geplunderd en verneukt worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 maart 2010 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die foto vind ik smerig en grof, al kan er best wel 'grappig' over worden gedaan: Vlamingen zijn immers - voor zover ik weet - geen Nigeriaanse moslims. Eigenlijk gaat het hier om een vrij gesofistikeerde vorm van lijkenpikkerij. Het ergste is dat foto's veel langer dan woorden in het geheugen van de doorsnee krantenlezer blijven hangen, en journalisten die hun vak kennen wéten dat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 maart 2010 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een utopie maar de dag dat het VB de absolute meerderheid zou hebben zonder dat de rest van de partijen samen een meerderheid kunnen vormen; dat zou dan de dag worden dat het VB zou kunnen regeren. Wie gelooft nu daar in? ![]() En wie gaat er samenwerken met een partij als het VB die nooit aan regeren zal toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ongelooflijk dat De Wever zich laat vangen aan zulke onzin.
Hij was toch "de Slimste Mens", zogezegd? Als hij zo geweldig slim was, zou hij zich nu met oplossingen voor de crisis en het jobverlies bezighouden in plaats van met zulke akkefietjes... Of lijdt hij weer aan een acuut gebrek aan mediabelangstelling? Mensen toch, wat een hopeloze loser! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgerekend iemand als u, die blijkbaar belang hecht aan het voortbestaan van het land België, zou daar toch eens goed over moeten nadenken, vind ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat u het land bijeen wilt houden door het invoeren van een militaire dictatuur, die een 'Endlösung' voor het 'Vlamingen-vraagstuk' moet bewerkstelligen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de Luksemburgers weinig last hebben van de PS-staat, zo zullen wij ook weinig last hebben van hen. Is het leven goed in Luksemburg ? Ja. Is alles perfekt in Luksemburg ? Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zijn bv. China, Indië en Rusland betere landen om in te vertoeven dan pakweg Luxemburg, Liechtenstein of San Marino? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja Dewever is de overtreffende trap van een Vlaamse kleinburger. Voor hem zijn VB'ers klootjesvolk goed genoeg voor de affiches van NVA te plakken en Franstaligen te ambeteren maar als het over Vlaanderen gaat is het hem en hem alleen die de waarheid in petto heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen zal niet onafhankelijk worden door een partij, of dat nu de N-VA, het Vlaams Belang of de N-VB zou zijn. Vlaanderen zal onafhankelijk worden omdat België niet werkt . Wij zijn een lepeltje in een kop koffie. De suiker smelt sowieso, maar we kunnen het proces wel een beetje versnellen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |