![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk je dat het geen goed idee is om aan je mede-forumleden mede te delen wat daar juist in staat, in die verklaring?
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() En hopla, in het kader van dat verdrag over die Europese Gendarmerie Force (zie post #10 van mij in deze draad) komt er Belgisch ME-peloton naar Amsterdam om daar mee te helpen de orde te handhaven tijdens de 'huldiging' van het Nederlands voetbalelftal.
Het zal wel een proef zijn om het volk langzaamaan te laten wennen aan (lees: het volk het ongevraagd door de strot te duwen van) die Europese Politie die er gaat komen, c.q. al is. Want je gaat mij niet wijsmaken dat er geen voldoende ME in Nederland te vinden is om de orde te handhaven. En weer gaat er dus een stukje soevereiniteit van de individuele Europese staten verloren en wordt dat de facto overgeheveld naar Europa, buiten de controle van het volk om. En aldus worden we stukje bij beetje steeds dieper in ons hol genaaid door die EU, en we laten het nog gebeuren ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() P.S. Geert C, komt u nog met die uiteenzetting en beloofde ontkrachting die u reeds op 23 mei beloofd hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ik denk dat ze dat in Frankrijk niet moeten flikken.
Voor wat betreft Nederland: De Belgen zullen goed moeten beseffen dat ze niet in meppersland zijn. Ze zullen naar ik aanneem wel goed gecoached zijn, maar bij misinterpretatie door de Flikken uit patattenland kan dit verhaaltje helemaal verkeerd aflopen. Amsterdammers zijn vreemde vogels.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Inhoudelijk ben ik het volstrekt met je eens. Een huldiging voor een onbeschoft en slecht stukje voetbal, - wat beoogde Van Marwijk het Duitse voetbal te kopiëren?
Maar genoeg gelul over die balletjestrappers, ik heb destijds de Telegraafrellen meegemaakt en er zullen natuurlijk relschoppers zijn maar die zullen door het aanwezige publiek wel worden afgestraft, met name die uit Noord-Afrika want ik garandeer je dat er morgen zero tolerance zal zijn tegen deze knapen, mochten ze iets in de zin hebben. Nee, ik denk dat Van der Laan een hele verkeerde zet doet. Maar misschien valt het allemaal nog wel mee.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Wat kun je daar tegen doen?
De meeste politieorganisaties zullen dit dwarsbomen, die willen geen buitenlandse pottenkijkers in eigen keuken. Europol staat niet bekend om de geweldige interne samenwerking - zo die er al is is die gebaseerd op persoonlijke vriendschap tussen de officials onderling. Ik heb een Iers rijbewijs, zonder foto, zonder adres. De flikken in NL, F en UK gaan spontaan over hun nek als ze het document zien. Ze hebben het nu over een EU kenteken. Straks krijg je een EU autoregistratie. Vandaar dat men in NL zoveel haast maakt met de kilometerheffing, die andere landen vrijwel direct zullen overnemen. In Frankrijk is het al beremoeilijk om de toilwegen te vermijden, datzelfde is ook al het geval in Nederland waar bepaalde verbindingswegen uitsluitend toegankelijk zijn voor autoverkeer.
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soevereiniteit is onderdeel van subsidiariteit. Het gaat erom dat de bevoegdheden zich op het juiste niveau bevinden. Beslissingen dienen niet op een hoger niveau genomen te worden als dat op een lager niveau kan. Dat de subsidiariteitsregels met de voeten worden getreden, blijkt niet uit het verhaal. Politie is er voor onze veiligheid. Het is alleen maar een kwestie van efficiëntie wanneer eenheden uit andere EU-landen kunnen helpen bij de beveiliging van grote evenementen, zoals de huldiging van Oranje in Amsterdam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het heeft geen uitsluitend adviserende functie, en zeker niet in theorie. Het keurt in overleg met en bij de gratie van de antidemocratische Raad verordeningen goed die zijn voorgesteld door de Commissie. En het is een groot deel van de tijd bezig met allerlei, tja, bezigheidstherapieën noem ik dat. Voor anderen is het internationale politiek. Dat doet niets af van de strekking van je post, Sus, maar de apparatsjiks & vriendjes kunnen wat betreft de lulligste en meest misleidende details van een systeem dat bedoeld is om ons te knechten en niets anders voldoende beslagen ten ijs komen om diegenen de mond te snoeren die terecht na oppervlakkige kennisneming de hele antidemocratische zooi de rug toekeren. Oppassen dus.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Activisten van "La Quadrature du Net" en "Act Up Paris" in Luzern, waar de negende ronde van de geheime gesprekken plaatshad veertien dagen geleden.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was allang niet meer nodig toen ik hier lucht van kreeg en toen jij me dit zei.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Françoise Castex, Zuzana Roithová, Alexander Alvaro, Stavros Lambrinidis Vervaldatum: 17.6.2010 Schriftelijke verklaring over het gebrek aan een transparante procedure met betrekking tot de handelsovereenkomst ter bestrijding van namaak (ACTA) en mogelijk ongewenste inhoud daarvan Het Europees Parlement, – gelet op artikel 123 van zijn Reglement, A. overwegende dat de onderhandelingen betreffende de handelsovereenkomst ter bestrijding van namaak (ACTA) nog gaande zijn, B. overwegende dat de rol van het Europees Parlement als medebeslisser in handelsgerelateerde kwesties en zijn toegang tot onderhandelingsdocumenten worden gewaarborgd door het Verdrag van Lissabon,
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Dertien van de 22 Belgische Europarlementariërs hebben deze verklaring ondertekend, vijftien/25 Nederlanders en vier/6 Luxemburgers. Het EP bestaat uit 736 afgevaardigden, 393 daarvan hebben deze verklaring ondertekend. Da's meer dan de helft (het objectief werd dus gehaald). Werd rekening gehouden met schriftelijke verklaring 12/2010? Gezien plots een meerderheid bereidt werd gevonden voor ACTA te stemmen. Een aantal v/d ondertekenaars van deze schriftelijke verklaring stemde voor ACTA.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 november 2010 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werden de EU-parlementariërs onder chantage gedwongen te tekenen in verband de EU-VS top van deze week?
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EU to impose conditions on the ratification of the ACTA
25 nov '10 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 november 2010 om 03:40. |
||||
![]() |
![]() |