Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 05:38   #21
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
auto=vrijheid
Klopt. In de Midwest. Waar je naaste buur op 3 uur rijden woont. Het is daarvoor dat dat ding gemaakt is : om een boer toe te laten tot aan de paardentram te geraken. (En de reden waarom de versie met de ontploffingsmotor het gehaald heeft.)
Oud 4 april 2010, 05:46   #22
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Verder vind ik dit voorstel niet zo'n goed idee. Als de gezinsverdunning aan dat tempo doorgaat ben je binnenkort terug bij af.
Oud 4 april 2010, 07:19   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Die één auto beleid is zever:
zo motiveer je gewoon mensen om niet te huwen
je verhindert mensen om met twee te gaan werken
je bezorgt eenpak mensen praktische problemen
watkan u dat schelen als iemand een auto in de garage heeft die 2000km per jaar doet, als ze ondertussen met de andere auto 100.000km per jaar doen. Het gaat over het gebruik

En hoe kun je het gebruik verminderen, door de auto te belasten, en vooral het verbruik te belasten. Ofwel voer je city taksen in, ofwel voer je 'kilometergeralteerde CO2 belasting in' En moeilijker moet dat niet zijn.

Anderzijds als het probleem teveel files zijn, is dat gewoon het bewijs dat onze overheid te weinig infrastructuur aanlegt, te weinig investeert in onze economie en onze economie in een infarct laat lopen.

Dus als de overheid de lasten verdubbelt op de wagen bvb, zul je zien dat het verbruik vermindert. En tegelijkertijd als de overheid de nodige infrastructuur uitbreidt zul je constateren dat meer wegen leidt tot meer mobiliteit, of dat onze burger terug meer kilometers zal rijden, en zo uw inkomsten terug doen omhooggaan.

Dus de overheid moet doen wat de economie nodig heeft om terug op een beter niveau te komen, en de overheid moet sturen met taksen en niet met regels
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 08:07   #24
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

De afgunst komt weer naar boven.
Oud 4 april 2010, 08:26   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wanneer spreken we over "een gezin" ?

Welke criteria komen daar bij kijken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:15   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een nog veel aktievere "stads- en dorpskernpolitiek" voeren (bijvoorbeeld door het wonen in de oude woonkernen serieus goedkoper te maken dan in "landelijke gebieden") zou meer zoden aan de dijk brengen.

Landelijke Gemeentes hebben,om fiscale redenen,belang bij het aantrekken van nieuwe inwoners,vandaar de gretigheid waarmee nog steeds nieuwe bouwpercelen aangesneden worden.Doordat ze nu ook allemaal cultuurcentra,sportinfrastruktuur,verbeterde wegen en zelfs al heuse industriezones enz.. moeten onderhouden raken ook landelijke gemeentes "verslaafd" aan omzet draaien,dus mensen aanlokken...Dit helpt de autoverslaving alleen maar vooruit....

Je ziet,het zit eigenlijk elders....Je moet het symptoom (veel auto's) niet bestrijden maar wel de OORZAAK....Het simpele feit dat onze oude steden met hun "managers-bestuur" hun inwoners uitspuwen.Voor de uitgespogenen zijn er elders plekjes beschikbaar....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2010 om 09:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:26   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
De een-auto-per-gezin-en-de-vrouw(en)-aan-de-haard politiek ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:56   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Volstrekt belachelijk idee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:59   #29
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben er twee, met de ene rijden we samen 15.000km/jaar, met de andere 2000km/jaar en met de motor 1000km/jaar. Voor die laatste twee betaal ik de volle pot wegentaks en verzekering, samen al snel een 1000Euro om 3000km te rijden. Een geluk dat er nog zot genoeg zijn in om dit land op dergelijke wijze te sponsoren Hoeveel arbeidsplaatsen gaan er trouwens verloren gaan met uw 1-auto per gezin politiek?
Die 1-kind politiek zou men hier beter ook toepassen zodat de bedrijven met een gerust gemoed naar China kunnen vertrekken, dan hebben we geen arbeidsplaatsen nodig.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 17:13   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De olieprijs tikt alweer de 85 dollar per vat aan,China en India zijn (weer) afnemers.
Zelfs diesel aan de pomp is al een tijdje 1,1 € en dit zal niet direkt meer zakken,zelfs niet als de Euro weer mocht versterken...

Onze regering en de verzekeringsmaatschappijen zijn wanhopig op zoek naar centjes.....onvermijdelijk komt men weer bij de auto terecht...
Verder gaat de arbeidsuitstoot onverdroten verder gezien de EU-verantwoordelijken in tandem met de economische verantwoordelijken feitelijk besloten hebben dat een Chinese arbeidsplaats kostbaarder is dan die van een EU-inwoner.Als onrechtstreeks gevolg zien we meer en meer Dacia Logans,en die kleine Tata's komen onvermijdelijk ook op onze wegen terecht...De "middenklasse-wagen" is gedoemd.De fabrikanten daarvan zitten nu al in enorme problemen,tijdelijk nog getemperd door...ons belastingsgeld...

Ik bedoel maar.....dat "probleempje" met die "vele en grote auto's" lost zichzelf wel op

Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2010 om 17:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 17:20   #31
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Slecht voorstel.
Ik zou er prompt twee moeten wegdoen.
Maar welke twee ?
En welke behoud ik ?
Oud 5 april 2010, 17:37   #32
Sammael
Gouverneur

Standaard

Belachelijk idee.

Wij hebben twee auto's. Beiden rijden tussen de 10 en 15.000 km/jaar; voornamelijk woon-werk verplaatsing (tegen alle stereotypen in gaat ondergetekende eigenaar van twee auto's te voet naar de bakker en doet niet werk/crèche gerelateerde verplaatsingen met de fiets indien < 5km). Het alternatief, zijnde het openbaar vervoer, zou betekenen dat we elk 2 uur langer onderweg zijn per dag. Dat is 4 x 5=20 uur per week.

En ge moet mij eens uitleggen wat er schadelijker is: één auto die 40.000 km/jaar bolt of twee auto's die samen 30.000 km/jaar bollen.

Volgens uw voorstel zou een alleenstaande één auto mogen hebben en een gezin met 3 kinderen ook één auto. Ik stel voor dat u eens aan den lijve ondervindt om met twee te gaan werken, 3 kinderen te hebben en met één auto uw plan te trekken. Bij voorkeur kom ik eens kijken op een dag dat één van uw kinderen ziek is of op de dag dat uw enige auto naar de garage moet. Uiteraard bevindt de dichtstbijzijnde bushalte bij de garage zich op 3 km en is het "alternatief" om naar uw werk én de crèche te gaan een busrit van 2,5 uur. Graag kijk ik ook eens hoe ge steile bergen beklimt met een kleine in een karreke achter uwe fiets. Tijdens de spitsuren.

Auto's kosten een pak geld. Denkt ge nu werkelijk dat doorsnee gezinnen voor de lol auto's kopen? Neen, het is doorgaans een noodzaak, ongeacht de onnozele prietpraat die sommige politici trachten te verkopen. Niemand geeft een fortuin per jaar uit voor zijn plezier.

Laatst gewijzigd door Sammael : 5 april 2010 om 17:40.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 17:57   #33
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Een voorbeeld

Man moet gaan zweten, de vrouw blijft thuis met haar kikkertjes, geen kinderopvang want da vind ik verschrikkelijk. De man krijgt een auto voor zijn werk en boodschappen te doen of naar familie te gaan. Indien hij dat niet echt nodig heeft, bijvoorbeeld hij kan zijn werk met andere mogelijkheden bereiken en er is voldoende openbaar vervoer, dan wordt het afgeraden om een auto te hebben, zo beter voor milieu en alles.

Ik zeg niet verboden maar afgeraden en zoals je al misschien weet, in de islam hebben we 5 oordelen:
1) verplicht
2) toegestaan
3) aangeraden
4) afgeraden
5) verboden

Daar is afgeraden mijn theorie binnen de regels van de islam. In de islam hebben wij scheiding van kerk en staat in de zin dat je altijd met een (sociale, politieke, economische, milieu..) theorie mag afkomen (of het nu links of rechts is, van moslim of jood maakt niet uit) zolang je het kunt beargumenteren, en zolang dat het niet in tegenstrijd is met de algemene regels van de islam.

Als je wilt reageren ok, maar niet met uitschelden
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 18:18   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voorbeeld

Man moet gaan zweten, de vrouw blijft thuis met haar kikkertjes, geen kinderopvang want da vind ik verschrikkelijk. De man krijgt een auto voor zijn werk en boodschappen te doen of naar familie te gaan. Indien hij dat niet echt nodig heeft, bijvoorbeeld hij kan zijn werk met andere mogelijkheden bereiken en er is voldoende openbaar vervoer, dan wordt het afgeraden om een auto te hebben, zo beter voor milieu en alles.
Ik zeg niet verboden maar afgeraden en zoals je al misschien weet, in de islam hebben we 5 oordelen:
1) verplicht
2) toegestaan
3) aangeraden
4) afgeraden
5) verboden

Daar is afgeraden mijn theorie binnen de regels van de islam. In de islam hebben wij scheiding van kerk en staat in de zin dat je altijd met een (sociale, politieke, economische, milieu..) theorie mag afkomen (of het nu links of rechts is, van moslim of jood maakt niet uit) zolang je het kunt beargumenteren, en zolang dat het niet in tegenstrijd is met de algemene regels van de islam.

Als je wilt reageren ok, maar niet met uitschelden
Dus alleen mensen die een auto nodig hebben voor hun werk mogen er een hebben?
En waarom vreest ge altijd om uitgescholden te worden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 18:20   #35
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus alleen mensen die een auto nodig hebben voor hun werk mogen er een hebben?
Aangeraden ja maar niet verboden (in mijn theorie).

Citaat:
En waarom vreest ge altijd om uitgescholden te worden ?
Gebeurt vaak

Laatst gewijzigd door porpo : 5 april 2010 om 18:21.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 19:46   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangeraden ja maar niet verboden (in mijn theorie).
Ge bedoelt natuurlijk afgeraden
Wel dat is geen nieuwe zienswijze maar we verwachten meestal dat een ander dat doet. Zelf hebben we 101 redenen waarom wij onze auto niet kunnen missen.
Citaat:
Gebeurt vaak
Zou het kunnen dat ge wat overgevoelig zijt of dat uitlokt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 20:54   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Op welke planeet ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 21:46   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is niet het aantal auto's. Het probleem is het aantal auto's op de weg. Als een gezin ervoor kiest om drie auto's aan te schaffen en er twee de hele dag in de garage te laten staan terwijl ze daarvoor duizenden euro's extra aan belasting betalen; laat ze!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 22:01   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Een gezin is een groep mensen die een voordeur deelt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 22:03   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een gezin is een groep mensen die een voordeur deelt.
Een student in een studentenhuis een gezin. Please.......
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be