![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
ik heb daarnet enkele van uw schrijfsels gelezen; mijn dunkt dat je al zou kunnen beginnen met uzelf te verheffen; you need it.
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als u een probleem hebt met één mijner stellingen, stel ik voor dat u deze ter plekke weerlegt of om nadere toelichting vraagt indien u iets niet duidelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt moeilijk verwachten dat de maatschappij ieder individu een eigen woning en ruim inkomen geeft. Blijkbaar wilt iedereen tegenwoordig, al dan niet gedwongen, alleen gaan wonen. Persoonlijk ken ik zelfs mensen die scheiden omdat ze dan meer dop krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo niet, als je echt niets vind, kan je bedelen op straat ( zonder lachen ), daar kan je makkelijk 20- 30 euros mee bijéén krijgen per dag, op een paar uur tijd. Goede plaatsen uitkiezen daarvoor : s'morgens vroeg opstaan, en op de markt(en) gaan bedelen. Als je op het OCMW zit kan je gratis met het openbaar vervoer rijden dacht ik ? Op de markt kan je ook de marktkramers aanspreken, vragen of ze geen hulp nodig hebben om hun zaken op te ruimen op het einde van de markt. Als dat niet het geval is, kunnen ze je onverkochte eetwaar kadoo doen, groenten en fruit van de dag, dat ze niet meer terug mee naar huis nemen, omdat het de volgende dag niet fris genoeg meer zal zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Doe het dan zelf ...
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() ja, idd, de CEO van Siemens doet ook alles zelf, van ingenieursplannetjes opstellen tot het aan de band in elkaar prutsen van gsm's. en 's avonds lapt hij dan de ramen van de fabriek. dwazen
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Duitse brief schrijven bv zonder fouten tegen de naamvallen, vereist een grondige kennis van de grammatica. Franse vervoegingen zijn ook niet altijd simpel. Herinnert u zich de regels nog ? Le participe passé conjugué avec ...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gauw de kinderen gingen werken, had ik geen recht meer op alimentatie. Ik had een loon dus een inkomen en dat is de reden dan ik geen alimentatie kreeg, als de OCMW-vergoeding van mevrouw als "inkomen" wordt aanzien, heeft zij geen recht op alimentatie. Misschien heeft zij de keus moeten maken en voor het OCMW gekozen omdat haar alimentatie lager zou zijn dan, dat kan indien haar man een minimum-loon of -pensioen heeft.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als alleenstaande oudere werkloze die geen waardige baan meer vond Het helpt, als iemand je een lening wil toestoppen, die je niet terug moet betalen. Ik heb hier ergens een draad gepost, met allerlei besparingstips. Ik zal hem eens oprakelen. TV en PC heb ik direct gedumpt, wat niet moeilijk was, mijn ex nam die mee, tesamen met de kinderen en het huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta dit jaar het vijfde jaar op de wachtlijst en ben van vijfde plaats naar de 85-ste teruggeplaatst door een nieuwe administratieve richtlijn van de Vlaamse Regering. In een kleine gemeente van 8000 inwoners sta ik nu in concurrentie met de veel talrijkere omliggende gemeentebewoners. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2010 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Wie zoekt, die vindt daarom nog niet. Je moet ook een zoekbudget hebben. En een geschikt curriculum. Deze mensen hebben tweehonderd procent gelijk, aan te geven dat het huidige leefloon onleefbaar is. Dat is niet klagen of zagen, maar een terechte revendicatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Vraag het eens aan Illwill, die heeft mij, terwijl hij mij als werkonwillige bestempelde, dertien keer een job aangeboden hier op forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, die Maximum Aurelius zou beter een La Femme Rompue lezen van Simonne de Beauvoir. Die heeft daar zeer goed over geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België is het land met de meeste oudere werklozen boven de vijftig in Europa. |
|
![]() |
![]() |