Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2010, 23:06   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
karten, en eigenlijk vrijwel alle bezigheden, zou enkel toegelaten mogen zijn voor mensen die op eigen verantwoordelijkheid de gevaren van de activiteit kunnen inschatten en zich kunnen AANPASSEN aan veranderbare situaties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Daar gaat het karten voor 90% van de getinte allochtonen
en van de blokkers:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
kunnen AANPASSEN aan veranderbare situaties.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2010 om 23:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 23:12   #22
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Daar ga je m.i. toch wat de multiculturele mist in hoor Jaani. De meeste hoofdoekdraagsters dragen deze, ook in hartje zomer zodat "voor de vrieskou" hier alvast niet opgaat, eerder als statement van "ik ben moslima" naar de buitenwereld toe. Er is zelfs een duidelijk zichtbaar verschil tussen een hoofdoek en een sjaaltje.
En dat statement mag niet van jou? Vrije meningsuiting, ooit van gehoord?

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 april 2010 om 23:13.
Oud 9 april 2010, 23:15   #23
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Rijbewijs is niet gratis of te koop. Als je het wilt behalen en met een petje op je hoofd of met een zonnebril of weet ik veel wat wil gaan rijden, dan moet je de rijbewijs ook met dat petje behalen INDIEN NODIG en het is niet nodig en gewoon cafépraatjes aangevuld met islambashing en jaloezie.
IMHO moet op een "Haagse Puch" een helm dragen, geen petje. Of rijden die minder dan 25kmh/u?
Oud 9 april 2010, 23:21   #24
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een hoofddoek is helemaal geen religieus symbool.

Een boerka maakt het normaal functioneren in de samenleving onmogelijk, en mag daarom van mijn part verboden worden. Maar ik zie niet in wat het probleem kan zijn met een sjaaltje rond het haar. Je moet neutraliteit van de dienstverlening niet verwarren met islamofobie.
De hoofddoek is wel een religieus symbool en hoofddeksels draag je sowieso niet op je werk (of toch zeker niet in de dienstensector).

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 9 april 2010 om 23:23.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 12:00   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

We moeten de dingen omdraaien vind ik

vanaf nu zijn moslima's VERPLICHT om die boerka te dragen op karts, fietsen, kermissen, en alle jobs die in contact komt met ronddraaiend emachines.

Het zal wel wat stress geven op onze economie want rotatiepersen, tapijtweefgetouwen, autoproducties zullen met regelmaat van de klok stilvallen om die meisjes op te ruimen... maar feitelijk zal dan misschien stillekesaan de onzin van hun hoofddoek debat zichtbaar worden.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 15:16   #26
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dat statement mag niet van jou? Vrije meningsuiting, ooit van gehoord?
Wat zit je hier dan altijd op alles en iedereen te kakken die er een afwijkende mening dan de uwe op na durft te houden? Vrije meningsuiting, ooit van gehoord? en van hypocrisie?

Laatst gewijzigd door lantjes : 10 april 2010 om 15:18.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 07:54   #27
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Maar wat er in een skart kan gebeuren, zou ook best op de fiets of bromfiets kunnen gebeuren.

Amsterdam gisteren:
Als ik flik was en kwam die tegen ging ze zonder pardon op de bon en zelfde toepassing van Artk 5 wat Koos Spee het kapstokartikel noemt: men mag de verkeerveiligheid van anderen en zichelf niet in gevaar brengen.
En ze had geen meter verder gemogen voordat die tentziel van der af was. Gezicht moet vrij zijn en ge moet fatsoenlijk hoofd kunnen draaien.

Wel met zo een tentzeil over de kop fietsen belemmert het uitzicht.
Ben zelf eens bekans aangereden op rondpunt door moslima in auto die zo de rotonde opkwam. Ze was blijkbaar niet goed in staat om rects\links te kijken door die doek die strak om de nek zit. Had me dus (ik op fiets) terwijl ik voorrang heb op rontonde te laat zien aankomen en kon op laatste momentje in de rem.

Laatst gewijzigd door stropke : 11 april 2010 om 07:57.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:10   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als ik flik was en kwam die tegen ging ze zonder pardon op de bon en zelfde toepassing van Artk 5 wat Koos Spee het kapstokartikel noemt: men mag de verkeerveiligheid van anderen en zichelf niet in gevaar brengen.
En ze had geen meter verder gemogen voordat die tentziel van der af was. Gezicht moet vrij zijn en ge moet fatsoenlijk hoofd kunnen draaien.

Wel met zo een tentzeil over de kop fietsen belemmert het uitzicht.
Ben zelf eens bekans aangereden op rondpunt door moslima in auto die zo de rotonde opkwam. Ze was blijkbaar niet goed in staat om rects\links te kijken door die doek die strak om de nek zit. Had me dus (ik op fiets) terwijl ik voorrang heb op rontonde te laat zien aankomen en kon op laatste momentje in de rem.
Er wordt hier duidelijk met twee maten gemeten.
En Sint kan ook beter niet de brommer pakken:
http://www.youtube.com/watch?v=cdJUfkdULzY#1m52s
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 10:53   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

vanaf nu zijn moslima's VERPLICHT om die boerka te dragen op karts, fietsen, kermissen, en alle jobs die in contact komt met ronddraaiend emachines.

Het zal wel wat stress geven op onze economie want rotatiepersen, tapijtweefgetouwen, autoproducties zullen met regelmaat van de klok stilvallen om die meisjes op te ruimen... maar feitelijk zal dan misschien stillekesaan de onzin van hun hoofddoek debat zichtbaar worden.
Fantastisch idee. Reverse psychology.
We gaan het aanmoedigen , verplichten met behulp van een paar , alom aanwezig, radicale haatbaarden.

Uiteraard is eerste hulp bij ongevallen verboden aangezien een onbedekt hoofd niet mag worden aanschouwd door de "heidense honden" die wij zijn.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 11:53   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
De hoofddoek is wel een religieus symbool en hoofddeksels draag je sowieso niet op je werk (of toch zeker niet in de dienstensector).
Het is niet omdat een hoofddoek door sommige moslima's gedragen wordt om religieuze redenen, dat een hoofddoek een symbool is.
Het is niet omdat sommige katholieken tijdens de vasten 's vrijdags eieren of vis eten, dat eieren of vissen religieuze symbolen zijn.
Het is niet omdat sommige orthodoxe joodse vrouwen een pruik dragen, dat een pruik een symbool is.

Een symbool is een object dat de betekenis van iets anders, veelal iets abstracts, representeert. De hoofddoek is geen representatie van de islam en dan ook geen symbool.

Het is onbegrijpelijk dat er anno 2010 nog altijd mannen rondlopen die menen het recht te hebben te mogen bepalen wat vrouwen moeten of niet mogen dragen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 11:57   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Zo erg "omgedraaid" vind ik dat niet. Ik zie geen fundamenteel verschil tussen een Iraanse ayatollah die meent het recht te hebben om te beslissen wat de vrouwen in Iran op hun hoofd moeten zetten, of een westerse islamofoob die meent het recht te hebben om te beslissen wat vrouwen hier op hun hoofd mogen zetten. Beide betuigen van een achterlijk macho-denken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 18 april 2010, 12:25   #32
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo erg "omgedraaid" vind ik dat niet. Ik zie geen fundamenteel verschil tussen een Iraanse ayatollah die meent het recht te hebben om te beslissen wat de vrouwen in Iran op hun hoofd moeten zetten, of een westerse islamofoob die meent het recht te hebben om te beslissen wat vrouwen hier op hun hoofd mogen zetten. Beide betuigen van een achterlijk macho-denken.
Je kan een kind 100 zeggen niet aan de warme haard te komen, eens zal hij het moeten voelen
Oud 18 april 2010, 12:35   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan een kind 1000 X zeggen niet aan de warme haard te komen, eens zal hij het moeten voelen
Zo is het.

Als het kind niet aan de warme haard komt, dan wil ik dat dat is omdat het zélf weet dat hij zich zal verbranden. En niet omdat mama gezegd heeft dat hij daar moet afblijven.
Als een moslima haar hoofddoek afzet, dan wil ik dat dat vanuit haar eigen overtuiging gebeurt. En niet omdat een bepaalde wet haar daartoe verplicht heeft.
Oud 18 april 2010, 12:48   #34
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

@Jaani_Dushman:
Er zijn nogal wat mannen die zich bemoeien het de hoofddoek-zaak. Maar om de anti-hoofddoekers nu als macho-denkers ten tonele te voeren, lijkt mij overdreven. Zeer zeker zijn er vrouw-onvriendelijk types bij, maar je moet de groep niet over 1 kam scheren.
Er zijn ook vrouwen die zich bemoeien met de kwestie. Hebben zij het macho-denken soms verinnerlijkt?
Ni Putes Ni Soumises
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 12:53   #35
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De warme kachel. En wat te denken van het koude water?
Moet je ze duidelijk maken dat ze kunnen verzuipen? Zo bijvoorbeeld?

Cursus kind zwemmen leren
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 13:06   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht

Uiteraard niet.
Ik wil hier geen pedagogische draad van maken, maar twee elementen zijn essentiëel voor een leerproces (naast een aantal andere):
1. Het verwerven eigen inzichten en eigen ervaringen.
2. Een veilig leerklimaat waarbij je fouten kan en mag maken (om dan uit die fouten te leren).
Oud 18 april 2010, 13:12   #37
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Jaani_Dushman:
Er zijn nogal wat mannen die zich bemoeien het de hoofddoek-zaak. Maar om de anti-hoofddoekers nu als macho-denkers ten tonele te voeren, lijkt mij overdreven. Zeer zeker zijn er vrouw-onvriendelijk types bij, maar je moet de groep niet over 1 kam scheren.
Er zijn ook vrouwen die zich bemoeien met de kwestie. Hebben zij het macho-denken soms verinnerlijkt?
Ni Putes Ni Soumises
Ik ken onvoldoende over NPNS, en over de kritiek die er vanuit andere organisaties op NPNS bestaat, en ga mij er dan ook niet over uitspreken. Maar als zij zich verzet tegen druk om de hoofddoek te dragen, verzet tegen verplichte huwelijken, etc... kan ik dat enkel toejuichen.
Oud 18 april 2010, 13:17   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Yep, that's the way.
Oud 18 april 2010, 13:19   #39
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is het.

Als het kind niet aan de warme haard komt, dan wil ik dat dat is omdat het zélf weet dat hij zich zal verbranden. En niet omdat mama gezegd heeft dat hij daar moet afblijven.
Als een moslima haar hoofddoek afzet, dan wil ik dat dat vanuit haar eigen overtuiging gebeurt. En niet omdat een bepaalde wet haar daartoe verplicht heeft.
Oooowkay, dus als ik overtuigd ben dat een bepaalde wet niet voor me geldt dan mag ik die van jou overtreden ?

Ik dacht dat zij net de VRUCHTEN van onze democratie kwamen plukken ...dus niet de plichten
Oud 18 april 2010, 13:33   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oooowkay, dus als ik overtuigd ben dat een bepaalde wet niet voor me geldt dan mag ik die van jou overtreden ?

Ik dacht dat zij net de VRUCHTEN van onze democratie kwamen plukken ...dus niet de plichten
Is het opleggen van een bepaalde klederplicht aan vrouwen ineens een noodzaak voor een democratie? Vreemd.

En ik vind het nog vreemder dat de mensen die pleiten voor een door de staat opgelegde dresscode voor vrouwen in vele gevallen dezelfde mensen zijn, als diegene die kritiek leveren op Iran. Terwijl zij zich fundamenteel hetzelfde gedragen.

Of je een wet mag overtreden, is hier niet de discussie. Het gaat erover of het goed is om zo'n wet op te leggen. Vanuit mijn standpunt dat de vrouw het recht moet hebben zélf te beslissen welk hoofddeksel zij draagt, ben ik tegen zo'n wet. Anderen vinden dan weer dat er wel zo'n wet moet komen, omdat zij vrouwen niet in staat achten zelf te beslissen over hun kledingkeuze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be