![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeien moeien moeien en nog eens moeien. Dat ze, als het om veiligheid gaat beter een wet maken die u verplicht een condoom te dragen bij het hebben van buitenechtelijke seks. Dat zou pas de veiligheid ten goede komen, maar moeilijk te verbaliseren hé. Veel simpeler automobilistjes plagen en geld uit hun zakken slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet dat bij politiecontroles trouwens ook kunnen voorleggen, als ik mij niet vergis, roze kaart , grijze kaart en groen (verzekering) moet je kunnen voorleggen bij politiecontroles . (bewijs van eigendom, inschrijving en verzekering dus. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het voertuig van buiten de EU komt en het heeft geen homologatie voor de EU kunt ge het trouwens eerst nog laten homologeren, ge moet daarvoor een erkende keurings instelling voor contacteren die dat mag doen. En ik weet niet wat het kost, maar ik kan u wel zeggen dat de ingenieurs die voor die instellingen werken niet goedkoop zijn. In de haven zijn er bvb een paar die zich bezighouden met het importeren van auto`s uit de states, die gasten weten wat er aan moet gebeuren (bvb ombouwen van pinkers etc... ) en kennen de weg door de administratieve molen. Zelf ne Classic importeren uit de states is niet juist ne container huren en het ding laten overkomen vergeet dat maar. ik heb al genoeg geloop gehad gewoon om mijn voertuig van een belgische plaat naar een Italiaanse te brengen, en dat heeft mij een pak geld gekost ook , nieuwe inschrijving, vertaalkosten, kosten voor een notaris om de eigendomsakte te herschrijven (in Italie telt uw inschrijvingsbewijs niet als eigendomsakte. ) Mij heeft dat een kleine 1000 euro gekost. Om u even een idee te geven, dat is zonder homologatie want gelukkig is gewoon de vertaling van het gelijkvormigheidsattest aanvaard... Dankzij het belgische systeem van fiscale pk`s reduceren nogal wat invoerders de vermogens van hun motoren om in een gunstiger regime te vallen. In normale landen kijken ze dan op dat die motor heel wat PK`s minder levert dan wat in dat land gehomologeerd is. En dat wordt dan weer als abnormaal gezien waardoor ge weer kunt gaan uitleggen wat dat nu weer is, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks afschaffen die keuring.
Verplicht houden, voor iedereen. Want anders gaan we hier nogal wat zien rondrijden ... Maatschappelijk bekeken, brengt die keuring een veelvoud op. Ik ga ook altijd eerst naar de keuring, en dan, als het nodig is naar de garage. Ge moet toch uw lichten niet laten afstellen, als ze al goed staan. Daarbij, die van de keuring zijn tegenwoordig zo vriendelijk dat, als ze het kunnen korrigeren met het knopje, ze het ook doen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() De keuring is maatschappelijk nodig.
Maar het verplicht voorleggen van een gelijkvormigheidsattest bij elke keuring is geen administratieve vereenvoudiging. Past je deze vraag toe vanaf de eerste dag is dat geen probleem dan wordt het een gewoonte. Maar tien jaar niets vragen en opeens wel, dat is wat anders. Zeker als men weet dat het document voor de keuring overbodig is. Elk voertuig dat in België ingevoerd wordt moet er door de respectievelijke invoerders een aanvraag worden ingediend. Als het conform is de Belgische markt en mits betaling krijgt dit voertuig een pva ( naam kan ook anders luiden) nummer. Zonder deze homologatie komt het voertuig België niet binnen. Of beter gezegd misschien wel binnen maar kan verder niet ingeschreven worden of het moet zijn dat jezelf de homologatie wil betalen. Deze goedkeuring geldt vervolgens voor het verkrijgen van een inschrijvingskaart (rode kaart) voor het verder leven van dit voertuig in gezelschap van de eerste eigenaar. Bij verkoop en nieuwe inschrijving kan dan het gelijkvormigheidsattest gevraagd worden door de verzekeraar omdat dit attest het identiteitsnummer vermeld van het voertuig en dit nodig is om zijn nieuw leven in te zetten. Het ganse toont naar mijn bescheiden mening aan dat het hier over lobbyen gaat tussen de politiek en de garagehouders. De persoon waarover ik het had bij de inleiding heeft ondertussen op mijn vraag zijn merkvertegenwoordiger gevraagd hoeveel zo een attest kost in geval hij het niet meer in bezit zou hebben. 110 Euro is de gevraagde prijs. Dit brengt voldoende duidelijkheid voor ons, het gaat alweer over hoe zij poen kunnen halen bij de kleine garnalen. Beslag op de spaarcenten...richting zelfstandige. Rijken& rijden niet met voertuigen van meer dan vier jaar Pas dan wordt de technische controle verplicht of niet? |
![]() |
![]() |