![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ondanks het feit dat ik mezelf een gezonde sexualiteit toeschrijf ,heb ik die onzin van om de zoveel sec. aan sex denken altijd superdikke zever gevonden..die zich door die statistiek aangesproken voelen zijn pas een potentieële sexuele delinquent..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er hier niemand zijn priester verkracht, ... ? kan ook he, ...
Nee serieus nu, de broeders en paters die ik tegengekomen ben waren allemaal heel serieuze mensen, daar zaten gelukkig geen viezeriken tussen. Ook niet tussen de vele nonnen die ik door mijn tante nonneke kende. (Die kwamen altijd allemaal dag zeggen als we haar kwamen bezoeken.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat waren dezelfde zwartrokken op hetzelfde college die mijn vader hersenspoelden om te collaboreren met de nazi's tegen de communisten waardoor hij ruim tien jaar in de bak zat na de bevrijding. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de doofpot. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Tegen deze doofpotbezitter is er momenteel in Engeland terecht een vraag tot arrestatie ingediend door enkele schrijvers en advocaten.
Binnenkort kan Benedict dezelfde weg volgen als Pinochet, als hij het nog waagt in Engeland te komen. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Die bigg-brass-zwartrokjes denken dat ze nog altijd hoog van de toren kunnen blazen, maar dit kindermisbruikschandaal wordt hun Waterloo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Wetenschapper en atheïst Richard Dawkins heeft die vraag luidop gesteld. Als de paus ervan wist en niets wilde ondernemen, dan is dit schuldig verzuim, ook al heeft hij zelf niets 'lijfelijk' misdaan. Je bent immers verplicht personen in nood te helpen, en voor minderjarigen gelden er dan nog eens verzwarende omstandigheden. Als zich seksueel misbruik voordoet binnen het gezin waarbij de vader de dader is en de moeder wist ervan, maar niets ondernam, kan zij ook strafrechterlijke vervolging riskeren. Dit is effectief en mijns inziens ook terecht al een aantal malen gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met alle respect voor de doodgezwegen slachtoffers en alle verhalen die naar boven komen, maar er zijn (gelukkig maar) nog meer mensen die geen misbruik van geestelijken hebben moeten ondergaan, dan diegenen die er wel aan ten prooi vielen. Dit lijken we soms wel eens te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ontoelaatbaar bekenen, maar dat is ook langzamerhand aan het veranderen. Dit schandaal kan daar een zetje aan helpen geven. Je moet ook het effect van de secularisering in het Westen op den lange duur niet onderschatten. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zelfs los van hun financiële slagkracht blijft de impact van het katholicisme groot, al hangt in feite wel alles met dat geld samen. Veel middelen zorgen er immers voor dat de katholieken vaak nog wel een kwaliteitsvol onderwijs kunnen aanbieden, het is niet voor niets dat 73 % van de Vlaamse kinderen naar een 'vrije' (lees katholieke) school gestuurd worden. Op hun beurt worden deze weer 'katholiek' opgevoed en de cirkel is zo rond. Alles in acht genomen denk ik dat het meer en meer waarschijnlijk wordt (ook internationaal) dat de islam terrein wint op het katholicisme en niet het door mij verhoopte atheïsme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Openbaar onderwijs gevolgd.
Geen misbruik. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Een van de hoofdtrawanten van Benidict beweert nu dat niet het celibaat maar de homofilie verantwoordelijk is voor al die pederastie.
Dan zijn al die pederaste zwartrokken nog homo's ook, volgens die redenering... |
![]() |
![]() |