Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2010, 07:27   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een man denkt om de ..;sec aan sex om dan in de kerk te gaan moet je al een paar vijzen kwijt zijn allemaal pedo's ??

allemaal pedo's dus ....
Ondanks het feit dat ik mezelf een gezonde sexualiteit toeschrijf ,heb ik die onzin van om de zoveel sec. aan sex denken altijd superdikke zever gevonden..die zich door die statistiek aangesproken voelen zijn pas een potentieële sexuele delinquent..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 07:48   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft er hier niemand zijn priester verkracht, ... ? kan ook he, ...

Nee serieus nu, de broeders en paters die ik tegengekomen ben waren allemaal heel serieuze mensen, daar zaten gelukkig geen viezeriken tussen. Ook niet tussen de vele nonnen die ik door mijn tante nonneke kende. (Die kwamen altijd allemaal dag zeggen als we haar kwamen bezoeken.)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 13:06   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
EN dat is ons Vlaanderen? Diezelfde priesters die onze jongens naar het Oostfront stuurden, want DAT was de duivel! De duivel zat tussen de eigenste muren!! En we laten ons opnieuw aan hetzelfde vangen, weer door die dezelfde tsjeven van NVA en CD&V - wanneer gaan Vlamingen eens hun verstand gebruiken en begrijpen dat een koers niet eindigt bij Tom, dat het vanaf nu altijd anderen zullen zijn die onze koers bepalen?

Dat waren dezelfde zwartrokken op hetzelfde college die mijn vader hersenspoelden om te collaboreren met de nazi's tegen de communisten waardoor hij ruim tien jaar in de bak zat na de bevrijding.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 13:09   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik snap niet waarom iedereen zo lang wacht om dit in openbaarheid te brengen? Besmeur de naam van die vreselijke booswichten, boor hen de grond in met de harde rauwe waarheid.

Maar neen, men wacht tot de boosdoeners overleden zijn, dan heeft het geen enkel nut meer op te klagen.
De Kerk heeft geen enkele verantwoordelijkheid van misdaden gepleegd door zijn bedienaars wanneer de Kerk er gewoon niet van op de hoogte was. Wanneer de dader overleden is moet men niet meer afkomen om recht te doen gelden, en zeker niet tov de Kerk.

Ik erger mij ook aan de algemene veralgemening dat pedofiele vooral onder de priesters zat, of erger nog: dat priesters te vaak gelinkt zijn aan pedofilie, dit is niet zo. Dit lijkt zo omdat daar nu zo massaal op gefocust wordt.
Het is nog altijd doofpot en de doofpotbeheerder zit helemaal bovenaan.
Op de doofpot.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:09.
Oud 14 april 2010, 13:11   #25
eno2
Banneling

Standaard

Tegen deze doofpotbezitter is er momenteel in Engeland terecht een vraag tot arrestatie ingediend door enkele schrijvers en advocaten.

Binnenkort kan Benedict dezelfde weg volgen als Pinochet, als hij het nog waagt in Engeland te komen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:15.
Oud 14 april 2010, 13:29   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft er hier niemand zijn priester verkracht, ... ? kan ook he, ...
Zeker kan ik dat, en dat zal ik bewijzen ook, als er een van mijn kleinkinderen verkracht wordt.
Oud 14 april 2010, 13:42   #27
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zeker kan ik dat, en dat zal ik bewijzen ook, als er een van mijn kleinkinderen verkracht wordt.
Maar dan met een iets meer letterlijke versie van "my red hot poker"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 13:44   #28
eno2
Banneling

Standaard

Die bigg-brass-zwartrokjes denken dat ze nog altijd hoog van de toren kunnen blazen, maar dit kindermisbruikschandaal wordt hun Waterloo.
Oud 14 april 2010, 13:49   #29
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen deze doofpotbezitter is er momenteel in Engeland terecht een vraag tot arrestatie ingediend door enkele schrijvers en advocaten.

Binnenkort kan Benedict dezelfde weg volgen als Pinochet, als hij het nog waagt in Engeland te komen.
Wetenschapper en atheïst Richard Dawkins heeft die vraag luidop gesteld. Als de paus ervan wist en niets wilde ondernemen, dan is dit schuldig verzuim, ook al heeft hij zelf niets 'lijfelijk' misdaan. Je bent immers verplicht personen in nood te helpen, en voor minderjarigen gelden er dan nog eens verzwarende omstandigheden. Als zich seksueel misbruik voordoet binnen het gezin waarbij de vader de dader is en de moeder wist ervan, maar niets ondernam, kan zij ook strafrechterlijke vervolging riskeren. Dit is effectief en mijns inziens ook terecht al een aantal malen gebeurd.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 13:55   #30
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die bigg-brass-zwartrokjes denken dat ze nog altijd hoog van de toren kunnen blazen, maar dit kindermisbruikschandaal wordt hun Waterloo.
Denk je dat werkelijk? De katholieke instellingen zitten te diep in onze samenleving verankert. De chique collegescholen, zorginstellingen en opvangtehuizen zullen blijven vollopen. Deze golf van bekendmaking van schandalen zal daar weinig aan veranderen. Wanneer de storm gaan liggen is, wordt alles weer zoals voorheen. Alertheid naar de toekomst toe is positief, maar ik hoop nu ook weer niet dat de slinger (opnieuw) de andere richting uitgaat, waarbij zowat elke priester, pater of kapelaan van pedofilie zal beticht worden. Na Dutroux hebben we al genoeg paranoia onze goegemeente binnengebracht, het moet niet nog gekker worden en een nieuwe massahysterie kunnen we missen als de pest.

Met alle respect voor de doodgezwegen slachtoffers en alle verhalen die naar boven komen, maar er zijn (gelukkig maar) nog meer mensen die geen misbruik van geestelijken hebben moeten ondergaan, dan diegenen die er wel aan ten prooi vielen. Dit lijken we soms wel eens te vergeten.
Oud 14 april 2010, 13:59   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Denk je dat werkelijk? De katholieke instellingen zitten te diep in onze samenleving verankert. De chique collegescholen, zorginstellingen en opvangtehuizen zullen blijven vollopen. Deze golf van bekendmaking van schandalen zal daar weinig aan veranderen. Wanneer de storm gaan liggen is, wordt alles weer zoals voorheen. Alertheid naar de toekomst toe is positief, maar ik hoop nu ook weer niet dat de slinger (opnieuw) de andere richting uitgaat, waarbij zowat elke priester, pater of kapelaan van pedofilie zal beticht worden. Na Dutroux hebben we al genoeg paranoia onze goegemeente binnengebracht, het moet niet nog gekker worden en een nieuwe massahysterie kunnen we missen als de pest.

Met alle respect voor de doodgezwegen slachtoffers en alle verhalen die naar boven komen, maar er zijn (gelukkig maar) nog meer mensen die geen misbruik van geestelijken hebben moeten ondergaan, dan diegenen die er wel aan ten prooi vielen. Dit lijken we soms wel eens te vergeten.
Gestructureerde en Georganiseerde Religieuze hersenspoelingen op jonge leeftijd worden voorlopig nog niet als
ontoelaatbaar bekenen, maar dat is ook langzamerhand aan het veranderen.

Dit schandaal kan daar een zetje aan helpen geven.

Je moet ook het effect van de secularisering in het Westen op den lange duur niet onderschatten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 april 2010 om 13:59.
Oud 14 april 2010, 14:11   #32
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou er nog aan ontbreken: dat er meer mensen wel dan niet misbruikt werden door priesters. De RKK is door haar kattensprongen van de laatste weken de schade alleen maar aan het vergroten: eerst hebben ze de hetze (want begrijp me niet verkeerd, er is wel degelijk een hetze) vergeleken met de holocaust, dan was het de schuld van de duivel en gisteren was het de schuld van homoseksualiteit. Iedere keer als een gezagsdrager van de RKK dergelijke nonsens uitbraakt, geeft een deel katholieken het op. In een aantal landen (veelal geen kernlanden van de RKK), zoals de VS en Duitsland, is dat fenomeen volop aan de gang. De enige weg hieruit voor de RKK is het schandaal omarmen, zelf een gedegen onderzoek voeren, de schuldigen kruisigen (spreekwoordelijk uiteraard) en een gigantische mea culpa slaan. Dan kunnen ze de schade misschien nog enigszins beperken. Als ze verder gaan op de nu ingeslagen weg, kunnen ze het compleet vergeten op tal van plaatsen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 15:03   #33
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat zou er nog aan ontbreken: dat er meer mensen wel dan niet misbruikt werden door priesters. De RKK is door haar kattensprongen van de laatste weken de schade alleen maar aan het vergroten: eerst hebben ze de hetze (want begrijp me niet verkeerd, er is wel degelijk een hetze) vergeleken met de holocaust, dan was het de schuld van de duivel en gisteren was het de schuld van homoseksualiteit. Iedere keer als een gezagsdrager van de RKK dergelijke nonsens uitbraakt, geeft een deel katholieken het op. In een aantal landen (veelal geen kernlanden van de RKK), zoals de VS en Duitsland, is dat fenomeen volop aan de gang. De enige weg hieruit voor de RKK is het schandaal omarmen, zelf een gedegen onderzoek voeren, de schuldigen kruisigen (spreekwoordelijk uiteraard) en een gigantische mea culpa slaan. Dan kunnen ze de schade misschien nog enigszins beperken. Als ze verder gaan op de nu ingeslagen weg, kunnen ze het compleet vergeten op tal van plaatsen.
Vraag is wat er dan in de plaats gaat komen? Ik als volbloed atheïst zou natuurlijk niets liever willen dan dat de samenleving verder seculariseert. Maar al bij al hebben, zeker in Vlaanderen, de katholieken nog steeds de touwtjes stevig in handen. Alleen al materieel: als je alle gebouwen, gronden, bossen en talloze roerende bezittingen van hen zou in kaart brengen, dan gaan er hier sommigen nog schrikken. Om over de financiële slagkracht van sommigen orden of congregaties nog maar te zwijgen, ik heb van een beleggingsadviseur vernomen dat de 'sobere' paters van Westmalle een miljardenspaarpotje (in BEF) hebben vergaard. Want bijvoorbeeld gronden en panden bezitten levert ook pachten en huuropbrengsten op. Zo is het in Antwerpen een publiek geheim dat de paters van het Sint Jan Bergmanscollege steenrijk zijn door de huren die ze van de winkelketens op de Meir ontvangen (zowat de halve Meir is in hun bezit). Om over de kerkelijke eigendommen in Leuven nog maar te zwijgen.

Maar zelfs los van hun financiële slagkracht blijft de impact van het katholicisme groot, al hangt in feite wel alles met dat geld samen. Veel middelen zorgen er immers voor dat de katholieken vaak nog wel een kwaliteitsvol onderwijs kunnen aanbieden, het is niet voor niets dat 73 % van de Vlaamse kinderen naar een 'vrije' (lees katholieke) school gestuurd worden. Op hun beurt worden deze weer 'katholiek' opgevoed en de cirkel is zo rond.

Alles in acht genomen denk ik dat het meer en meer waarschijnlijk wordt (ook internationaal) dat de islam terrein wint op het katholicisme en niet het door mij verhoopte atheïsme.
Oud 14 april 2010, 15:04   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel.

Door EH Nevejan, surveillant in het lager middelbaar. In het St Jozefscollege te Izegem. In het Vijfde studiejaar. Op negenjarige leeftijd. Op zijn kamer.

In 1954.

In Duitsland kan je dit aangeven via een Hotlijn, teruggaand tot de jaren 1950

Pedofilieklachten blijven in de Belgische Kerk nog steeds zonder gevolg.

Dit is trouwens voor het eerst dat ik klaag.

Toen ik klein was, durfde ik niet.

Toen ik in de studie eens moest nablijven, gaf hij mij ook als straf:

tussen twee schoolbanken gaan inliggen alleen steunend op mijn hielen en mijn achterhoofd.

Ik neem aan dat hij dat deed omdat bij deze oefening mijn kruis uiterst kwijlverwekkend proneerde?
Niet waar: in Vlaanderen gebeurde dat niet.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 15:04   #35
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik was een lelijk kindje

Geen misbruik hier...
Oud 14 april 2010, 15:07   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat denk je dan over de mensen die redeneren "Ik ben er niet van gestorven, dus moet mijn zoon er ook tegen kunnen." (echt horen beweren door een collega en niet uit de minste families.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 15:08.
Oud 14 april 2010, 15:08   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet waar: in Vlaanderen gebeurde dat niet.

Wel waar, hij kwijlde erbij.
Oud 14 april 2010, 15:09   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat denk je dan over de mensen die redeneren "Ik ben er niet van gestorven, dus moet mijn zoon er ook tegen kunnen." (echt horen beweren door een collega.)
Net hetzelfde als de kettingroker die beweert iemand te kennen die er 90 jaar mee werd en nooit ziek was.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 15:09   #39
filosoof
Banneling

Standaard

Openbaar onderwijs gevolgd.
Geen misbruik.

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 15:10.
Oud 14 april 2010, 15:11   #40
eno2
Banneling

Standaard

Een van de hoofdtrawanten van Benidict beweert nu dat niet het celibaat maar de homofilie verantwoordelijk is voor al die pederastie.

Dan zijn al die pederaste zwartrokken nog homo's ook, volgens die redenering...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be