![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, dat vat het ongeveer samen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus moeten we medelijden hebben met de artisten.
Stop met die zever. Ik krijg al darmklachten als ik verneem dat Vlaamse artisten worden gesubsidieerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 14 april 2010 om 18:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Die gevolgtrekking geldt niet in alle gevallen. Aan de voorwaarde "moest ik het lied niet illegaal kunnen downloaden, dan had ik er zeker de volle pot voor betaald bij de platenboer" wordt immers niet steeds voldaan.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Downloaden zonder Upload is legaal zo blijkt: http://www.anti-piracy.be/nl/indexb.php?n=142
Alleen delen is strafbaar of namaken. Denk ik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik zou natuurlijk ook gewoon kunnen wachten tot het liedje in kwestie op de radio komt, het opnemen en vervolgens digitaliseren (of gewoon de stream rechtstreeks opnemen). Dan eindig ik met een mp3-bestand van het liedje. Ik kan datzelfde bestand ook gewoon binnentrekken via een torrent, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(toevallig een radio op de zaak? = KASSA) Avibel op je MP3/HDD : KASSA ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 14 april 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() En waar trek je de grens ? Over welke cijfers spreken we dan ? En maakt het verschil of het Belgische artiesten zijn of internationale ?
Wat doe je met artiesten die weliswaar veel optreden maar weinig verkopen ? Hoe trek je daar de grens ? En wat met artiesten die veel verkopen maar slechts sporadisch optreden ? Geldt dit ook voor klassieke muziek ? En Soundtracks ? Verzamelalbums ? En artiesten die 25 jaar geleden veel verkochten, maar nu absoluut niet meer aan de bak komen ? Ja ja, 't is allemaal niet simpel, in tegenstelling tot jouw uitleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je werkgever je loon niet (volledig) uitbetaalt; is dit geen diefstal; want je kan niets kwijt zijn dat je nooit kreeg. Van wat was jij van plan een wettekst voor te kauwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Times change. Adapt or disappear. Ik betaal al via al die taxen en Avibel op CD, DVD, HDD, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Het onderscheid tussen verkoop en optreden vind ik eigenlijk van minder belang. De meeste groepen die hoog geprogrammeerd staan op de zomerfestivals download ik. De meeste groepen die elk uur gedraaid worden op de radio download ik. Klassiek koop ik, om de geluidskwaliteit en omdat ik dan toch meestal zoek naar bepaalde uitvoeringen. Elektronische muziek (dj-sets en dergelijke) krijg ik meestal via vrienden. De wettelijke modaliteiten daarrond zijn overigens niet duidelijk. Verzamelalbums koop noch download ik, soundtracks evenmin (hoewel ik onlangs de soundtrack van 'Into the wild' ter beoordeling heb binnengehaald en die wellicht zal kopen. En artiesten die 25 jaar geleden aan de bak kwamen en sindsdien niet meer, moeten maar doen wat alle andere mensen die geen muziek maken doen: gaan werken en hun hobby in hun vrije tijd uitoefenen. Zo duidelijker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik betaal die ook; als ik mijn eigen foto's op CD wil bewaren. Zo had ik het nog niet bekeken; degenen die illegaal downloaden bestelen mij ook. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Jij, die zonder ook maar één cent te betalen illegaal muziek downloadt van artiesten, pleit ervoor dat diezelfde artiesten maar moeten werken als ze geld willen verdienen. Ja ja, een sterke redenering zonder meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Trouwens, wat is het verschil tussen een nummer downloaden of een nummer beluisteren via youtube of 3voor12?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je de muziek toch niet zou kopen; blijf er af. Als je die wil hebben; betaal er voor. Wil je legaal muziek; zonder er voor te betalen; ga dan op zoek naar muzikanten; artiesten die het gratis aanbieden. |
|
![]() |
![]() |