![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() In een "beschaafd (euhm, euhm) land"als de VS zou ze opgeknoopt, ge-electrocuteerd of gespoten zijn en zou dit daarmee opgelost en afgehandeld zijn. Geen schadevergoedingen te betalen, geen gemekker in de pers (behalve de commies. ea left softies)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeneen van de twee is goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Beste "Filosoof" wist u dat executies in de US DUURDER zijn dan levenslange opsluiting?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een vooroordelen ivm "justitie" in Nederland, België en de USA & dan zwijgen we nog over de rest van de wereld ?
De opmerkingingen over het justitionele apparaat van de EU zijn terecht : ik stel voor dit aan onze EU parlementsleden te melden .. onze vlaamse europarlementariërs zijn doorgaans bekwame mensen die met de nodige vasthoudendheid zulke onderwerpen graag zullen in het EP aankaarten. Er is zeker iets te zeggen om "voor het leven" benoemde onafhankelijke ppperrechters te hebben. Alhoewel ik heb de indruk dat het Internationaal Strafhof in Den Haag wel goed werk aflevert. Wat me aan dit geval speciaal stoort is dat per slot van rekening de dame in kwestie vooral haar veroordeling te wijten heeft aan het bizarre gedrag van haar kollega's, die zich blijkbaar op een onverantwoorde wijze lieten manipuleren door het OM.. Maar is het geen bekend psychologisch verschijnsel dat veel mensen onverklaarbaar wrede daden stellen als dat van hen door "het gezag" geëisd wordt ?
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem: een paar van hen hebben ook de misbruiken in het parlement aangeklaagd, onder meer fraude met dagvergoedingen, reiskosten en het particuliere aanvullende pensioenfonds van de parlementariërs. Deze mensen hebben in dit EU-parlement geen schijn van kans. En het is niet voldoende, bekwame mensen te hebben. Van een parlement dat zelf geen wetgeving mag voorstellen en grotendeels bestaat uit mensen die in de lidstaten opgedane juridische kennis volkomen ten onrechte op de mechanismen in het EU-recht projecteren, kan niet worden verwacht dat het deskundigheid in huis heeft wat de echt belangrijke zaken betreft. Ik heb persoonlijk met nogal wat parlementariërs en hun hulpjes gesproken, en zakte bijna door de grond toen ik merkte hoe onbekend de Europese instellingen voor hen zijn. De binnenkant ervan, bedoel ik dan. De parlementariërs worden veel minder door hun ambtenaren gemanipuleerd dan bij voorbeeld de Commissarissen, maar beschikken niet over de informatie die zij nodig hebben om, bij voorbeeld, regelmatig tegen de Raad in te gaan. De Raad krijgt gemakkelijk en stelselmatig welwillende juridische ondersteuning van de Commissie. Voor kritische parlementariërs is dat meer dan uitgesloten. Een parlement waarvan de leden zelf geen wetsvoorstellen kunnen indienen; hoe motiveer je dat om juridisch beslagen ten ijs te komen? Dat wordt een praatbarak �* la politics.be, en slechter, want hier is het tenminste de bedoeling, daar niet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 april 2010 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb Paul van Buitenen ooit gesproken en iik ben er van overtuigd dat hij wagonladingen met malversaties, oneigenlijk gebruik, graaien uit de kas en nepotisme - om maar eens een paar zaken te noemen kan aandragen.
Er is uiteraard wel een vorm van controle maar het wat hogere kader kent natuurlijk alle buitenwegen om die te omzeilen. Men vreet uit de pot,graait eruit en dat is dan dat. Met die wetenschap dat het gebeurt kunnen we niets aanvangen. Maar we dwalen weer af .........
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 april 2010 om 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 april 2010 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() En geïnterpreteerd.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Dat weet je nooit. Feit is wel dat er vanaf het begin nu juist ''volkswijsheden'' verpakt als wetenschap zijn losgelaten op het dossier. ''Het kan geen toeval zijn dat...''. Tel daarbij op dat het een vreemde, introverte vrouw is met een ''vreemd'' verleden en je hebt alle elementen voor een volksgericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zoals ik hierboven betoogd heb, zal Nederland de boot niet kunnen afhouden als de EU niet gedemocratiseerd wordt: alles zal in alle lidstaten rotter worden dan in de rotste van die 27: het zal zo rot worden als in de overkoepelende organisatie. D.w.z. rot tot op het bot.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik denk dat buitenwegen en binnenwegen datgene is dat we alletwee bedoelen.
In elk geval ben ik het met je eens.
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, dat kon ik min of meer vermoeden. Maar ik schreef dat niet echt voor jou, D'Artois. De mensen met wie ik praat, schijnen allen aan te nemen dat de controle-instanties van de Europese Unie ons beschermen, en door niet-correcte eurocraten ontweken moeten worden. Natuurlijk bestaan deze "buitenwegen", maar daarnaast is er heel veel machtsmisbruik en feitelijke corruptie mogelijk zonder dat ook maar één rechtsvoorschrift wordt overtreden. Door dat hier zomaar te zeggen, zullen we niemand overtuigen, maar misschien gaan een paar forummers daarna op onderzoek...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 april 2010 om 12:24. |
![]() |
![]() |