![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() ben jij stom ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, dat is nergens voor nodig. Ze moeten wel actief gestimuleerd worden om op zoek te gaan naar een job en niet aangemoedigd worden om jarenlang werkloos te blijven. Een stopzetting van (alle) uitkeringen na X aantal maanden zou daar bijv. al mee kunnen helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij stom of wa? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() 0
Dan houd ik zelf méér geld over om willekeurig uit te delen aan die mensen waarvoor ik het persoonlijk wèl belangrijk vind dat ze wat financiële hulp verdienen.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 17 april 2010 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() mij goed. hoe je het ook verwoord of in welke bochten je je ok wringt, ik weet toch dat je iets hebt tegen vreemdelingen, of dat nu nieuwe belgen zijn of immigranten of hier geboren allochtonen, maakt niet uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Da's ongeveer 6 miljard euro teveel.
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() en als ik nu eens zei: 6 miljard euro voor Dajjal...
dan zou je zeggen, dat is 6 miljard te weining... tja, asociaal zijn is noch een ziekte, noch een misdaad. dus je doet maar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit iets in. Maar dat men wel gedenke, dat de banken/verzekeringsinstellingen die het meest moesten geholpen worden, juist deze zijn waar de overheid flink in vertegenwoordigd was (ethias en dexia).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() men blijft intussen OCMW klanten importeren uit alle hoeken van de wereld. Wat de autochtone OCMW klanten betreft vermoed ik dat minstens de helft roker is en/of vaak op café zit. Een pakjesroker geeft minstens 120 euro per maand uit, erg veel voor wie leeft van een "leefloon" (730 euro ?) of van een OCMW uitkering of klein pensioen (800-1100 euro) en dan nog eens huur moet betalen (nooit gedacht om een eigen huis te kopen natuurlijk want roken en drinken was veel leuker). Waarmee ik wil zeggen : velen (niet allen) hebben het zelf gezocht en weten niet hoe met geld om te gaan, ook en vooral door hun lage intelligentie.
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vanwaar de vermeende link tussen werken en rijk? bij mijn weten werkt iedereen maar toch is maar een klein percentage in de maatschappij rijk. ik zou het zelfs zo verwoorden: de overgrote meerderheid van de werkende mensen zijn ofwel arm ofwel maar "gewoon". en de rijken, die worden niet rijk door te werken maar door andermans surplussen af te romen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is "rijk" ? Is het 5 miljoen euro ? 10 Miljoen ? "Rijk" is een relatief begrip. De meeste middenklassers hier zijn "rijk" vergeleken met de oostbloklanden... Vergeleken met de gemiddelde inwoner van Monaco echter... En er zijn echt wel mensen die van niets beginnen en een zaak uitbouwen waar ze zeer goed hun boterham mee verdienen ! En nu ga ik een paar baantjes in mijn zwembad trekken ![]()
![]() |