![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinbrot schrijft:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'low-yield nuclear-tipped cruise missiles' dat zou het soort van raketten zijn waarmee volgens sommigen Israël Iran zou kunnen aanvallen.
Medvedev waarschuwt op 12 april tijdens een interview met ABC News dat dit het ergste scenario is omdat "everyone is so close over there that nobody would be unaffected ...And if conflict of that kind happens, and a strike is performed, then you can expect anything, including use of nuclear weapons. And nuclear strikes in the Middle East, this means a global catastrophe. Many deaths." En admiraal Mullen waarschuwde op 16 maart 2009: "What I worry about in terms of an attack on Iran is, in addition to the immediate effect, the effect of the attack, it's the unintended consequences. It's the further destabilization in the region. It's how they would respond. We have lots of Americans who live in that region who are under the threat envelope right now [because of the] capability that Iran has across the Gulf. So, I worry about their responses and I worry about it escalating in ways that we couldn't predict." Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 april 2010 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een land nuked kan je wel eens " unintended consequences." tegenkomen ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 19 april 2010 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Een oorlog lijkt onwaarschijnlijk, tenzij ze uit zijn op een derde wereldoorlog. Nuja, die psychopaten zijn daar zeker toe in staat en zullen nuclear geweld niet schuwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ge valt in herhaling. Doch, speel ik je spelletje mee door te reageren. Daar is het je om te doen. Ik ben begaan met je zelfvertrouwen, dus pretendeer ik dat je me bij de neus neemt.
10 zelfvertrouwenpunten voor jou erbij. Tot de volgende onzinnigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Wie zich ZYKLON B noemt ,moet tegen een stomp kunnen.Gij duidelijk niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan geen enkele omstandigheid bedenken waarin de wereld beter af is mét een nucleair Iran dan zonder. Ik het 'beste geval' leidt het tot een koude oorlog in het midden-oosten en een verminderde invloed van de VS. Beschikken over een nucleair wapen lijkt inderdaad de beste garantie voor diplomatieke immuniteit. Nu, wat je ook denkt over de VS, is het wenselijk dat iemand als Ahmedinejad zijn positie relatief versterkt? Ik heb vaak de indruk dat nogal wat mensen zo verblind zijn door de gebreken van de VS dat ze zich niet afvragen of iets eigenlijk goed is of niet, zolang het maar tegen de belangen van de VS is, is het per definitie goed en wenselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die wenselijke positie is hun eigen fout dus. Ik ben tegen het regime, maar dat rechtvaardigd nog geen "intelligente manipulatie" , terreur of oorlog. Het zijn onze zaken niet. De VS is alleen maar tegen omdat ze invloed krijgen in de regio en dat kan hun macht over de regio dwarsbomen. Hetzelfde voor Israel. In Eurasia ligt 3/4 van de wereld resources. Het zou wat zijn mochten alle shieten samenwerken ivm olie en een embargo op de VS plaatsen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kunt je die vraag terecht stellen.
Het 3e Rijk werkte al aan een atoombom, de VS was klaarblijkelijk al iets verder. De Russen hebben vlak na WWII via spionage de diverse recepturen in handen gekregen waarna het voor hen eenvoudig was het hele proces in gang te zetten. In het aller gunstigste geval houdt het bezit van kernwapens partijen rustig. Dat de VS niet schuwt deze middelen te gebruiken is niet alleen bekend maar bewezen. Dat ze dit zonder aanziens des persoons doen is evenzeer bekend en bewezen. Wat dat betreft heb ik geen enkel geloof in welk woord een VS politicus zegt of zal zeggen. Een conventionele Iran oorlog kunnen ze zich niet veroorloven tenzij ze de hele wereldeconomie om zeep willen helpen dus een partijtje nuke is voordeliger en wat daaruit mag voortvloeien zal iedereen in de VS worst wezen. Ook dat is duidelijk bewezen. Dus?
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling