![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of heb jij dat ergens gelezen in partijprogramma's?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het plezantste van het gans verhaal is dat Maingain niet zolang geleden vrij goede cijfers heeft behaald als burgemeester (de beste uit Brussel zelfs), met vermelding onder andere dat hij 'al het mogelijke doet voor de Vlamingen'. (ik woon er niet en weet dus niet of het klopt, maar het blijft plezant)
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige wat jij hebt is verlatingsangst en dan spuug je dat uit middels de profetische woorden dat politici uit eigenbelang handelen. Welja, als dat zo is en hun eigenbelang loopt gelijk met het mijne krijgen ze er nog mijn stem voor ook. En als het mij niet aanstaat zal ik het hun wel weten zeggen. Het hangt puur van jezelf af in hoeverre je je wil laten doen of niet. Gezien dat gij blijkbaar nog in tricolore vodden gelooft durf ik veronderstellen dat gij U wel heel erg zult laten doen. Maarja, dat is Uw probleem. Niet het mijne. Het probleem van ons alleen is dan weer België. En problemen zijn nooit gelijk aan oplossingen... Dus... Laat ons België oplossen! En liefst zo rap mogelijk!
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel ik woon in Opoeteren aan de kerk en wil met het openbaar vervoer naar De school in Dilsen. Begin van de lessen: 8.25u FF nakijken via routeplanner: De bus vertrekt om 7.38 en komt aan om 8u40 reistijd: 40 minuten, afstand 6km. ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Zijn er dan geen scholen in Neeroeteren? Of in Maaseik? Of misschien rijdt er wel een schoolbus. En als je per se naar Dilsen wil, waarom neem je de fiets niet? 6 km, da's toch goed te doen?
Los van het feit dat ik echt niet zit te wachten op een splitsing, maar verzorg wel een beetje je argumenten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En omgekeerd, natuurlijk. Waarom zouden de Franstalige Belgen niet van onder het juk van de "état belgo-flamand" vandaan mogen? Moeten we die mensen werkelijk 'voor eeuwig' dwingen zich door zes miljoen nazi's te laten onderdrukken en uitbuiten, en er nog een beetje mee staan lachen ook?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 april 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Het model van Denemarken heeft een quotatie gekregen van 'meest gelukkige samenleving' en ik denk dat ze ook maar met een kleine 5 miljoen inwoners zijn. Wij zullen toch altijd wandelingen blijven maken in de Ardennen en handelsbetrekking onderhouden met Wallonië en .... en.... Met een scheiding zal er toch altijd een Belgisch gevoel blijven en we zitten samen in Europa. Jongens als het anders toch niet werkt, kiezen voor wat werkt zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Akkoord. Er zijn een handvol Europese landen die minder inwoners hebben dan Vlaanderen en toch goed presteren. Een splitsing betekent niet dat we naar een andere planeet verhuizen. Allleen dat we een kans krijgen om meer efficient te werk te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ nog een aantal niet-EU-landen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De échte kern van het probleem is dat Franstaligen blijven weigeren de grondwet na te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uiteraard het mantra van de Vlaams-nationalisten (kwestie van zichzelf niet al te veel in vraag te moeten stellen) maar ik heb nog niemand geweten die CONCREET kon zeggen waar de Franstaligen de Grondwet niet hebben nageleefd in dit dossier.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze hopen met hun verrottingsstrategie te bereiken dat er een soort overgangsmaatregel komt voor BHV, die er in zou bestaan dat de oude kieskringen weer worden geïnstalleerd. Met de belofte om na de volgende verkiezingen toch te willen babbelen. Een belofte die ze natuurlijk niet zullen houden. Maingain heeft dat al met zoveel woorden gezegd hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(pas op hoor, de Vlamingen blijven ook binnen de perken van de Grondwet, behalve dan misschien in het Vlaams Parlement/Vlaamse regering, maar da's een ander probleem)
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, die grondwet is toch maar een vodje papier, laten we het over het samenwonen van de 2 grote gemeenschappen hier hebben. met het huidig model werkt het niet, dat moet je toch ook inzien? wat stel jij dan als oplossing voor?
|
![]() |
![]() |