![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlees is lekker, ik eet graag vlees, dus het vreselijke leiden van de dieren heeft voor mij een zeer beperkt nut gehad, en dat is genoeg. Ik ben dan ook een specieïst. Dezelfde dieren in dezelfde hokken zetten, hetzelfde leven laten hebben, op dezelfde manier slachten en dan weg laten rotten, dat is dierenmishandeling, en bovendien zonde van al dat lekkere vlees.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan spijtig genoeg gn vb herinneren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het slechts héél gelimiteerd toeaten. Maar niet afschaffen. De grootste massa dierenmishandeling zit in de kweek en de slacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BV Sommige koeien -en stierenrassen zizitten zo zwaar in het kweekvlees, dat ze haast niet meer kunnen bewegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2010 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vegetariërs houden zich aan het principe alleen plantaardig voedsel te nuttigen, maar moeten goed opletten geen planten te eten die zelf dat principe niet volgen (vleesetende planten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2010 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Sorry, ik kwam wat laat in deze discussie.
Citaat:
Aan de laatste vorm van dierenmishandeling kan je heel eenvoudig persoonlijk wat doen. Bij de eerste hoef je alleen maar wat geld over te maken. Citaat:
Citaat:
Er worden minder zielige plantjes gedood als deze gewoon aan de mensen worden gegeven, en niet aan de dieren. Citaat:
- De mens eet daarentegen dieren waarvan er inderdaad "teveel" zijn, maar dat hebben ze zelf veroorzaakt door ze te fokken. - Te oud? Een gefokt varken wordt niet ouder dan een maand of acht. Ze kunnen daarentegen 20 jaar worden. - Maar te zwakke dieren gaat naar het kattenvoer. - Te zieke dieren gaan naar het kattenvoer of de gelatine. - En als ze misselijk zijn, krigen ze medicijnen. Ik kan dit geen natuurlijk gegeven in de "voedselketen" vinden. En dan zullen er vast lezers zijn die hun snijtanden een belangrijk bewijsstuk vinden. Ik wens ze veel plezier met hun bavianentanden. Laatst gewijzigd door @rno : 26 april 2010 om 09:19. Reden: spelfoutjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() dubbele reactie verwijderd
Laatst gewijzigd door @rno : 26 april 2010 om 09:17. Reden: dubbele reactie verwijderd |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vinden doden om op te eten niet verkeerd.
Dat gebeurt ook in de natuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind mensen dood laten gaan aan de pest en de wereld bombarderen met meteorieten ook niet slecht, dat gebeurt ook in de natuur.
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genetisch gemanipuleerde monsters. http://www.tvblik.nl/keuringsdienst-van-waarde/maiskip |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus jij zou een vogel voor de kat zijn ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 26 april 2010 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de dieren in kwestie niet akkoord gaan mogen ze zich organiseren en de revolutie uitdragen en zullen ze mijn steun krijgen.
Zolang hauteine, zichzelf als morele redder ziende, mensen denken dat zij dieren moeten redden zullen de dieren er natuurlijk nooit in slagen gezien zij door deze mensen afhankelijk gehouden worden. En dus kunnen wij rustig voort blijven eten, het groeperen van af te slachten voedingsmiddelen is immers natuurlijk.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: