Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2010, 20:57   #21
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leuk dat U een onderscheid maakt tussen "salon-flaminganten" en "echte-flaminganten".
De houding van de Walen op dit moment, doet veel "salon-flaminganten" opveren in hun zetel en zullen hun weg vinden naar de "echte flamiganten".

Het is de koning die de Belgen maakt. Hij zijn personen zoals Happart en Minguin die de Vlamingen maken. Het Vlaams Belang en NVA maakt de Vlamingen niet. Ze oogsten enkel wat FDF uitzaait.

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 25 april 2010 om 20:58.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 22:50   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Marianneke is het laatste beetje respect voor de CD&V aan het verspelen: de Vlamingen hebben er genoeg van om gerold te worden en in plaats van het spel mee te spelen, zal ze eens wat stokken in de wielen gaan steken en meepraten met de Walen; Goed gedaan, Marianneke en als zo iemand ons op Europees vlak moet gaan vertegenwoordigen, dan zijn we schoon gezien!!

De CD&V zijn echte verraders van het Vlaamse volk geworden en ze verdienen geen enkel vertrouwen meer!!

Het Vlaamse gevoel van voor de verkiezingen was enkel een verkiezingsstunt, die goed gewerkt heeft.
Compleet fout.

Marianneke mag doen wat ze wil, achterlijke Vlamingen blijven op de tsjeven stemmen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 23:39   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zoals ik het had voorspeld. Olijke Bart is weer eens bezig. Nu dreigt hij weer de stekker uit te trekken uit de Vlaamse regering. Onbetrouwbaar rekeltje die hele Olijke Bart. De CD&V en de SPa zijn dus gewaarschuwd met dat soort Vlaamsnationalisten. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen. In eender welke regering.

Daarom herlaal ik het nog eens: NVA = VB-Light .
VB = de wolf.
NVA = even grote wolf. Niet zo brutaal maar des te meer schijnheilig en achterbaks.
Als u dat nog eens herhaalt, dan ik ook:

het Vlaams-Nationalisme is een legitiem kind van Belgique.

Als het een lelijk gezicht en een slecht karakter heeft, dan weten we waar we de oorzaak daarvan moeten zoeken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 23:43   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Het Vlaamse gevoel van voor de verkiezingen was enkel een verkiezingsstunt, die goed gewerkt heeft.
Die verkiezingsstunt heeft de geest uit de fles gehaald.

En de geest gaat niet meer vrijwillig terug in die fles kruipen.

Daarvoor zat-ie al véél te lang opgesloten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 00:01   #25
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Compleet fout.

Marianneke mag doen wat ze wil, achterlijke Vlamingen blijven op de tsjeven stemmen.
tja, waarop moeten alle oma's en opa's anders op stemmen? Mijn oma stemt ook CD&V; aja ze is christelijk opgevoed e!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 april 2010 om 00:02.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 00:39   #26
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
tja, waarop moeten alle oma's en opa's anders op stemmen? Mijn oma stemt ook CD&V; aja ze is christelijk opgevoed e!
Het lijkt wel een soort Stockholmsyndroom waar geriatrisch Vlaanderen aan lijdt: de hand die hen jarenlang in een wurggreep hield, zijn ze nog gaan appreciëren ook.

Citaat:
Sommige slachtoffers van seriële incest hebben het syndroom ontwikkeld om het misbruik te kunnen rationaliseren. Zij zijn daardoor zelfs in staat om de dader langdurig te verzorgen, hoewel zij er weet van hebben wat hen overkomen is. Daar zij zich echter geen voorstelling meer kunnen maken van een situatie zonder machtsmisbruik lijken zij zich er in te willen schikken. Hun agressie over het gebeurde richt zich soms zelfs op het gezinslid dat de stilte doorbreekt en het verhaal van de gepleegde misdaad in de openbaarheid brengt.

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 26 april 2010 om 00:47.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 06:59   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Madame Thyssen in de 7de dag : 'een meerderheid mag niet tegen een minderheid stemmen'

Maar de minderheid mag een meerderheid wel chanteren, een land volledig blokkeren en in een regimecrisis werpen als die minderheid uit Franstaligen bestaat.

De tsjeven zijn weer op dreef. De voorrechten van de Franstaligen uitbreiden tot in Leuven mag wel.
En waarom zou dat niet mogen, ... in de meeste andere landen wordt zo trouwens altijd gestemd.

den belziek begint waar de logica eindigt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 07:05   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marianneke is het laatste beetje respect voor de CD&V aan het verspelen: de Vlamingen hebben er genoeg van om gerold te worden en in plaats van het spel mee te spelen, zal ze eens wat stokken in de wielen gaan steken en meepraten met de Walen; Goed gedaan, Marianneke en als zo iemand ons op Europees vlak moet gaan vertegenwoordigen, dan zijn we schoon gezien!!

De CD&V zijn echte verraders van het Vlaamse volk geworden en ze verdienen geen enkel vertrouwen meer!!

Ze waren dat daarvoor ook al hoor, voor mij is dat typisch tsjeeven gedrag,... Marianneke, Chriske, Yveske en zelf Crembo willen allemaal nog een addelijke titel of minsten minister van staat worden, en daarvoor moeten ze nu eenmaal diep genoeg met hun tong tussen de billen van den berre ii gaan.

De enige die betrouwbaar zijn, zijn diegene die geen minister , ridder in de orde van sexencoburg of graaf of baron willen worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 07:25   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
De houding van de Walen op dit moment, doet veel "salon-flaminganten" opveren in hun zetel en zullen hun weg vinden naar de "echte flamiganten".

Het is de koning die de Belgen maakt. Hij zijn personen zoals Happart en Minguin die de Vlamingen maken. Het Vlaams Belang en NVA maakt de Vlamingen niet. Ze oogsten enkel wat FDF uitzaait.
Echte Flaminganten krijg je al mee in de wieg.

Je kan ze dan ook gemakkelijk herkennen.
Op betogingen, op de IJzerbedevaart, langs het parcours van wielerwedstrijden en veldrijden, enz...
En last but not least : Bijéénkomsten van Blood & Honour.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 10:25   #30
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Misschien krijgt dat christelijk aanvoelen wel een serieuze deuk met die schandalen in de kerk !!

De CD&V heeft geen geluk: ze verraden niet alleen het Vlaamse volk, (de V)zelfs de C heeft een deuk gekregen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 10:59   #31
BlueThunder
Banneling

Standaard

NVA buiten en OPENVLD binnen.... Decroo jr. heeft zichzelf wereldwijd gelanceerd, googel even ; http://news.google.com/news/more?hl=...=0CDQQqgIoADAB

en wat zegt oppertsjeef Eyskens Als N-VA er uiteindelijk de stekker zou uittrekken, is Open VLD bij de Vlaams regering betrekken volgens Marc Eyskens de beste oplossing. Michel Doomst, burgemeester van Gooik, zei te vermoeden dat de agendering van de Vlaamse splitsingsvoorstellen in de Kamer niet veel langer kan worden uitgesteld. Maar Reynders moet nu eerst 'bewijzen dat hij het hooggebergte van BHV aankan', voegde hij eraan toe.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...907967-438.art
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:13   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op betogingen, op de IJzerbedevaart, langs het parcours van wielerwedstrijden en veldrijden, enz...
Ik heb 'het' niet van in de wieg meegekregen; mijn ouders interesseerden zich geen fluit aan politiek.
Maar ik heb in Brussel gewoond, afkomstig zijnde uit een boerengemeente in Vlaanderen ... en ik heb mijn loopbaan lang als ambtenaar van nivo 1 mijn ogen en mijn oren opengehouden. Vooral daar heb ik gezien dat de Vlamingen langs alle kanten, vanuit de vier windrichtingen èn van boven en van beneden, bij dag en bij nacht, bij zonneschijn en bij regen, in alle vier de seizoen ... bestolen, gejost, gesjareld, bedonderd worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:25   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Last but not Least ? Ge weet toch wat dat wil zeggen hé Henri ? Op bijeenkomsten van Blood and Honour komt bij wijze van spreken twee man en een paardenkop, als we het daarvan moeten hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:26   #34
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Herinner me niks van in mijn wieg.
Nog nooit 1 van bovenvermelde bijeenkomsten meegemaakt.

Maar toch overtuigd Flamingant.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:26   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Weverke heeft het gezegd:

de tsjeven hebben tegenover hun verkiezingsbeloften, wel degelijk een volle bocht van 180° genomen.

Wat ik me afvraag: waar zitten de meer flamingante tsjeven; zij die destijds het kartel goedgekeurd hebben; de 'burgemeesters van de Kempen", zovele mensen die bleven oproepen aan Leteme om het been stijf te houden, de oud VU'ers die bij de tsjeven ingetrokken zijn ....
(die kunnen toch niet allemaal in het Vlaams parlement zitten; en die kunnen toch niet allemaal 'gedwongen' worden hun muil te houden ...?)
het Weverke is geschiedkundige ...

hij wist toch dat de CVP nog nooit iets anders deed ?!

hij wist dat op t moment dat hij zijn kartel aanging

hij wist dat op t moment dat hij op ACW diktaat JMDD buitenbonjourde

en hij wist dat op t moment dat hij Leterme II terug mee lanceerde

en nu 'verschiet' hij zogezegd van de CVP ?? ... restons sérieux ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:27   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

je vergeet nog onze pogroms tegen Belgicisten en alle andere met een Bels vlaggetje op hun auto ... terwijl ge goe weet dat wij die mannen fysiek molesteren wanneer wij hen te pakken krijgen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:34   #37
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Last but not Least ? Ge weet toch wat dat wil zeggen hé Henri ? Op bijeenkomsten van Blood and Honour komt bij wijze van spreken twee man en een paardenkop, als we het daarvan moeten hebben.
een beetje als de BUB dus, maar die denken ook dat ze groter zijn, he
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:34   #38
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De druiven (van donderdag) zijn nóg altijd te zuur...
.... en worden nog zuurder.
Nu moet er zelfs gestemd worden of BHV op de agenda komt of niet.
Wat gaan ze nog allemaal boven halen om de splitsing te voorkomen of
uit te stellen.
De O.-VLD heeft een keuze gemaakt die we allemaal kennen.
Er blijft wel misschien een bittere nasmaak mochten we de onderliggende intentie kennen Maar goed, dit is onder voorbehoud.
Dus het blijft verder uitkijken naar de reactie van deze partij nu donderdag.

En met enige zekerheid weten we nu reeds dat BHV niet op de agenda komt
plus van een stemming is er in de verste verte géén sprake.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:35   #39
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer en meer begin ik vermoeden dat jij eigenlijk Maingain bent en dat je geschreven Nederlands heus wel beter is dan iedereen denkt. Dit is namelijk jouw zoveelste simplistische en hoogst foutieve weergave van wat jij verstaat onder flamingantisme.
Om meteen mezelf als voorbeeld te nemen (en ik ben verwaand genoeg om te stellen dat ik voorbeeld sta voor veel 'flaminganten'):
- mijn ouders spreken Frans met elkaar (nochtans beiden Vlaming).
- Ik ben nog nooit naar een Ijzerbedevaart geweest en je zal me daar nooit zien. Dat is een bezigheidstherapie van de jaren 50
- Ik sta niet te zwaaien met Vlaamse vlaggen tijdens wielerwedstrijden. Dat stoort me trouwens enorm (vraag het maar aan Leif Hoste ... )
- Die Blood & Honour bijeenkomsten, pfff, als je drie sukkels en een fietsband beschouwt als de voorwacht van het Vlaams-nationalisme, dan ben je ver heen.

Nee, Olivier, je speelt niet meer mee. Begin er maar mee te leven.

(moest je niet Olivier zijn, dan kan je misschien ook zo'n lijstje maken van wat een Waals-nationalist zo eigen maakt).
Oud 26 april 2010, 12:35   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zoals ik het had voorspeld. Olijke Bart is weer eens bezig. Nu dreigt hij weer de stekker uit te trekken uit de Vlaamse regering. Onbetrouwbaar rekeltje die hele Olijke Bart. De CD&V en de SPa zijn dus gewaarschuwd met dat soort Vlaamsnationalisten. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen. In eender welke regering.

Daarom herlaal ik het nog eens: NVA = VB-Light .
VB = de wolf.
NVA = even grote wolf. Niet zo brutaal maar des te meer schijnheilig en achterbaks.
Olijke Bart zoals jij hem wenst te noemen is net heel betrouwbaar. Hij doet wat hij de kiezer belooft. Dit in tegenstelling tot partijen zoals CD&V die de kiezer een splitsing belooft zonder toegevingen en nog geen 3 jaar later alles wil toegeven om Leterme in het zadel te houden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be