Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wie liegt? Rik Devillé of Kardinaal Danneels?
danneels 20 68,97%
devillé 2 6,90%
beide 7 24,14%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2010, 10:33   #21
eno2
Banneling

Standaard

Opvallend toch dat bijna iedereen hetzelfde stomme antwoord geeft, dat Danneels liegt...

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 mei 2010 om 10:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 12:12   #22
Albrecht
Banneling

Standaard

De kans is groot dat Danneels het wist. Maar dan sowieso niet van Devillé.

Ik vertrouw geen van beiden.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 10:21   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Me dunkt dat Danneels al een paar decennia behoorlijk achter de waarheid aanloopt, om niet te zeggen professioneel en helemaal niet amateuristisch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:14   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Devillé is de luis in de pels v.d. kardinaal.
"De laatste diktatuur" eens lezen. Zéér interessant !
Toen "De laatste diktatuur" zou voorgesteld worden door de auteur én de kerkjurist Rik Torfs , kregen die beiden een "dwingend advies" niet aanwezig te zijn op de presentatie...De 2 Rikken kwamen NIET naar de voorstelling...
"Het werk" een ander boek van Devillé werd door de kardinaal uitgespuwd !
Rik Devillé trok de paria's aan, de misbruikte (onmondige) sukkelaars.
Hij kwam veel op het bisdom. Ze klasseerden z'n verhalen vertikaal."Lastige gast" zeiden ze...
Bij Van Halewijck lazen ze het manuscript van "Het Werk". opeens kregen ze daar een telefoon v.e. CVP-er.

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 september 2010 om 17:24.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:21   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:

Toen "De laatste diktatuur" zou voorgesteld worden door de auteur én de kerkjurist Rik Torfs , kregen die beiden een "dwingend advies" niet aanwezig te zijn op de presentatie...De 2 Rikken kwamen NIET naar de voorstelling...
Hij kwam veel op het bisdom. Ze klasseerden z'n verhalen vertikaal."Lastige gast" zeiden ze...
Bij Van Halewijck lazen ze het manuscript van "Het Werk". Opeens kregen ze daar een telefoon v.e. CVP-er: "Het is beter dat dit boek NIET uitkomt". Het manuscript werd verborgen op een "veilige plek" !!!
Toen "Het Werk" toch verscheen, kwamen veel slachtoffers naar RIK DEVILLE.
Devillé heeft een HISTORISCH belang i.v.m. het SYSTEEM v.h. zwijgen en verzwijgen.
15 lange jaren heeft deze man moedig volgehouden. Hij verdient een enorm respekt !!!
Oud 13 september 2010, 17:23   #26
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OK er is wel een verjaring na tien jaar (voor zulke zware feiten is dat al schandalig genoeg), maar nu wordt ons gemeld dat de rechtbanken toch die zaken zullen behandelen. De wetgever schiet hier zwaar tekort.
als en indien de onderzoekers kunnen aantonen dat er een systematiek zit in de doofpotaktie.
als en indien ze kunnen bewijzen dat Danneels en de kerk op de hoogte was dan telt de verjaring van individuele gevallen niet meer omdat het criminele feit nog steeds plaats grijpt.
In dat geval kom je wel in de situatie dat het instituut kerk in weze een criminele organisatie is.

maar gelukkig is de greep van kerk en politiek op justitie bijzonder groot en zul je nog wel nietig verklaringen krijgen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:29   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problamatiek is u wellicht bekend.

Devillé zou Danneels ingelicht hebben over de sexuele mishandelingen van bisschop Van Gheluwe. , beweert hij.

Danneels weet van niets, beweert hij.

Eén van beide liegt.

Of alletwee.
* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 14 september 2010 om 21:40.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:35   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard 'Overigens: geen enkele misdadiger in België is ooit zo gestraft als Vangheluwe.'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar gelukkig is de greep van kerk en politiek op justitie bijzonder groot en zul je nog wel nietig verklaringen krijgen
De Standaard zet de toon al:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Quirynen in De Standaard:
Sommige slachtoffers gaan te ver'

DS, maandag 13 september 2010
Advocaat Paul Quirynen over schuld en boete Paul Quirynen, de vroegere raadsman van Paul Marchal en een geëngageerd gelovige, overschouwt de zaak-Vangheluwe, de zaak-Danneels en de commissie-Adriaenssens.

'Het gaat niet op de kardinaal met alle zonden van Israël te overladen.' Sommige slachtoffers gaan te ver'
...
'Overigens: geen enkele misdadiger in België is ooit zo gestraft als Vangheluwe.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1532
http://members4.boardhost.com/muurkr...284355267.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2010 om 17:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:55   #29
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij Van Halewijck lazen ze het manuscript van "Het Werk". opeens kregen ze daar een telefoon v.e. CVP-er.
Die twee rikken zijn even slecht als de kardinaal.

Het zijn alledrie geen Christenen, alledrie tegen de huidige Paus, alledrie scheinheiligaards, bedriegers, leugenaars en idioten.

Als Danneels zichzelf niet als priester meer waande, zouden ze alledrie goed overeenkomen.
Oud 13 september 2010, 19:44   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die twee rikken zijn even slecht als de kardinaal.

Het zijn alledrie geen Christenen, alledrie tegen de huidige Paus, alledrie scheinheiligaards, bedriegers, leugenaars en idioten.

Als Danneels zichzelf niet als priester meer waande, zouden ze alledrie goed overeenkomen.
En Paul Hernou, ook een idioot ???
Oud 13 september 2010, 19:58   #31
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik kan nog steeds kiezen of ik nu Danneels geloof of Devillé. Ik had Danneels dus het voordeel van de twijfel gegeven. En dat terwijl ik me al dood gezocht heb naar het filmpje waarin hij zich uitlaat over homofilie met woorden die je dubbel kan opvatten en waarbij zijn ogen toen echt boekdelen spraken over welke betekenis hij echt bedoelde en dat terwijl Martin Tanghe was het geloof ik verder ging alsof hij het andere bedoelde.
Desondanks dus heb ik Danneels door het jarenlange imago bouwen door de vrt het voordeel van de twijfel gegeven en dus duidelijk onterecht. Die man moet achter de tralies.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 13 september 2010 om 19:58.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 20:41   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik kan nog steeds kiezen of ik nu Danneels geloof of Devillé. Ik had Danneels dus het voordeel van de twijfel gegeven. En dat terwijl ik me al dood gezocht heb naar het filmpje waarin hij zich uitlaat over homofilie met woorden die je dubbel kan opvatten en waarbij zijn ogen toen echt boekdelen spraken over welke betekenis hij echt bedoelde en dat terwijl Martin Tanghe was het geloof ik verder ging alsof hij het andere bedoelde.
Desondanks dus heb ik Danneels door het jarenlange imago bouwen door de vrt het voordeel van de twijfel gegeven en dus duidelijk onterecht. Die man moet achter de tralies.

Die man zal NOOIT achter de tralies terechtkomen.
een rechter zegde ooit: "Beren eten geen beren op"
Oud 14 september 2010, 08:41   #33
maf
Banneling

Standaard

Niet alleen Danneels, maar ook de Paus is een scheinheilig pedobeschermer.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 16:07   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De problamatiek is u wellicht bekend.

Devillé zou Danneels ingelicht hebben over de sexuele mishandelingen van bisschop Van Gheluwe. , beweert hij.

Danneels weet van niets, beweert hij.

Eén van beide liegt.

Of alletwee.
Danneels doet vanuit de hoogte verbazend bij het horen van de gekende misbruiken. Hij laat weten dat hij 'geschokt' is bij het lezen van de bevindingen van de Commissie Adriaenssens. Maar hij wist het al lang. Al j�*�*renlang. Zolang als hij aartsbisschop was. En hij wist het ondermeer omdat hij schrijnende gevallen kreeg doorgespeeld door Devillé. Maar Danneels deed daar niets mee. Zoals de kerk er nooit iets mee gedaan heeft. Al eeuwenlang. Want ge moet toch niet denken dat dit alleen maar gebeurde in de 20ste en 21ste eeuw. Integendeel!!

Danneels is gewoon Eerwaarde Heer Superdoofpot. 'Monseigneur' noem ik die al lang niet meer. Een hypocriet meneertje ja, dat is die hele Danneels. Een schijnheilige, die tot voor kort dacht dat hem als primaat van België en zijn autocratische kerk niets kon gebeuren . Maar hij zal nu wel beter weten. Dat ze die hypocriete bende maar eens goed aanpakken. Ook strafrechterlijk. Want zij, de bisschoppen, hielden heel die schandalige praktijken in stand door hun zwijgen.

Wacht maar tot de christelijke beerput van de Katholieke Kerk in Polen wordt opengetrokken. De kerk van wijlen Wojtyla. Dan gaat ge noch wat meemaken.

Laatst gewijzigd door system : 14 september 2010 om 16:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2010, 16:11   #35
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Danneels doet vanuit de hoogte verbazend bij het horen van de gekende misbruiken. Hij laat weten dat hij 'geschokt' is bij het lezen van de bevindingen van de Commissie Adriaenssens. Maar hij wist het al lang. Al j�*�*renlang. Zolang als hij aartsbisschop was. En hij wist het ondermeer omdat hij schrijnende gevallen kreeg doorgespeeld door Devillé. Maar Danneels deed daar niets mee. Zoals de kerk er nooit iets mee gedaan heeft. Al eeuwenlang. Want ge moet toch niet denken dat dit alleen maar gebeurde in de 20ste en 21ste eeuw. Integendeel!!

Danneels is gewoon Eerwaarde Heer Superdoofpot. 'Monseigneur' noem ik die al lang niet meer. Een hypocriet meneertje ja, dat is die hele Danneels. Een schijnheilige die tot voor kort dacht dat hem als primaat van België en zijn autocratische kerk niets kon gebeuren . Maar hij zal nu wel beter weten. Dat ze die hypocriete bende maar eens goed aanpakken. Ook strafrechterlijk. Want zij, de bisschoppen, hielden heel die schandalige praktijken in stand door hun zwijgen.
Je hoeft hem geen monseigneur of zelfs eerwaarde heer te noemen. Hij is al enkele keren automatisch geëxcommuniceerd geweest door zijn ketterijen, dus hij is al lang geen priester meer.
Oud 14 september 2010, 16:15   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft hem geen monseigneur of zelfs eerwaarde heer te noemen. Hij is al enkele keren automatisch geëxcommuniceerd geweest door zijn ketterijen, dus hij is al lang geen priester meer.
Als ge nu denkt dat er geen pedopriesters waren in de tijd dat de Tridentijnse mis werd opgedragen omdat het de liturgische regel was, dan zijt ge goed fout. Toch waren er minstens zoveel. En vermoedelijk nog meer.

Laatst gewijzigd door system : 14 september 2010 om 16:32.
Oud 14 september 2010, 16:16   #37
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Niet alleen Danneels, maar ook de Paus is een scheinheilig pedobeschermer.
Ik bedoel natuurlijk: schijnhijlig.
Oud 14 september 2010, 16:35   #38
system
Banneling

Standaard

Fout.

Laatst gewijzigd door system : 14 september 2010 om 16:36.
Oud 14 september 2010, 16:39   #39
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Fout.
Hoezo fout?

Scheinhijlig dan?
Oud 14 september 2010, 16:41   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Hoezo fout?

Scheinhijlig dan?
Neen neen. Ik had iets fout gepost. Het was niet tegen u gericht. Maar nu dat ge het er toch over hebt, misschien 'schijnheilig';

Laatst gewijzigd door system : 14 september 2010 om 16:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be