![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ala7baar = de rabijn, het hebreeuwse woordje "rab" is ook gebruikelijk in het arabisch, rab heeft veel meer betekenissen zoals "heer" , "leermeester" , ook "god" , daarom zijn er verschillen na de vertallingen van de heilige boeken , b.v. rab jasou3 (de heer christus) bij het vertalen in het latijnse is dat (de god jezus ) omdat het latijnse indertijd andere gevarieerde zinnen hebben een de vertalers weinig of niks weten van het hebreeuws , een de joden tot op heden daar zeker weet van hebben !! andere v.b. in de koran ",alhamdollilahi rabi l3alamien" , "rabi" is god ,maar in sourat "jussouf" , komt ook deze zinnenetje tevoor ! "ama a7adoukoumaa fa yasqie rabbahou khamra"betkent , "een één van jullie beiden zal zijn heer wijn schenken"! 1"rabbahou" = "zijn heer" 2"rabbi" = "mijn heer" 3"rabbouka" = "jou heer" 4"rabbouna" = "onze heer" P.S ik heb een voorstel voor jou , probeer naar de joden centrum hier in antwerpen te komen een vraag dat maar aan een rabijn of iemand die goed hebreeuws kent !!! je zult direct een antwoord krijgen daar ben ik zeker van !!
![]() |
![]() |
#22 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) Dé Moslimgeleerden, is dat geen verfoeilijke "veralgemening"? 2) Ik heb hier en op andere fora gelijkaardige teksten al onderuitgehaald, dmv een portie logica en gezond verstand. Waarom ik die zogenaamde Moslimgeleerden kan counteren? Heel eenvoudig: het vergt heel wat intellect om een leugen te verdedigen, het vergt gewoon een beetje logica en opzoekingswerk om leugens te achterhalen. 3) Kent u de naam van de auteur in de tekst maar vooral zijn motieven? 4) Heeft u de bronnen die in de tekst vermeld staan onderzocht? Dat vergt uiteraard een beetje moeite en initiatief. 5) Een andere, soortgelijke tekst (ook door zo'n "geleerde" geschreven) spreekt over het feit dat "democratie verenigbaar is met Islam". Zowel de koran, Hadith en feiten (zie arabische landen) bewijzen dat zulke uitingen nonsense zijn. 6) Mensen doen veeleer aan wishfull thinking, u denkt dat de Islam hervormd kan worden of nog niet zo slecht is? Zoiets beweren komt overeen met een spelletje Russische Roulette, maar dan met vijf kogels. 7) Dit soort schrijvers heeft net dezelfde functie als de revisionisten die de holocaust ontkennen. Ze manipuleren, met hun leugens en halve waarheden, een slecht geïnformeerd publiek met als doel hun verfoeilijke ideologie "aanvaardbaar" te maken. In dit geval is het uiteindelijk doel "het verfoeilijk imago" van de Islam redden. 8 ) Citaat:
9) Ik ben bereid om een inhoudelijk debat met u (Kitten) aan te gaan over de Islam, maar ik vrees dat u reeds bij voorbaat forfait zult geven ... 10) Hier vindt u alvast een schat aan debatten tussen een ex-Moslim en die Moslimgeleerden http://www.faithfreedom.org/debates.htm (wel even naar onder scrollen)
![]() |