Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2004, 12:40   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln

"Opzettelijk" ? van waar heb je die argumenten ? waren er dus geen joden met mohamed die bekeerd waren ? mohamed had niks tegen de joden , de joden in der tijd hebben een politieke fout begaan !! maar mohamed zelf had niks tegen joden , zou dat het geval zijn , waarom is zoals ; " 3abdellah bin sallaam" een "oebay ibn ka3b" een "ka3b ibn malek" een veel anderen dan bekeerd, een de profeet hen aangekondigd dat ze dubbele beloning zullen krijgen, door dat ze in hun profeet geloofden een de islaam volgden !!

Maar je wilt liever confrontaties hé, ik weet wel ongeveer wat je reactie hierop zal zijn !!
Zijn joden die bekeerd waren nog joden ?
Kijk maar naar de namen ,dat zal je veel zeggen , ook zoals "ka3b ala7baar", "7ibr" is een andere woord voor rabijn, meervoud van "7ibr"is "a7baar", "al" is een voorzetsel zoals het woordje "de" !!
ala7baar = de rabijn, het hebreeuwse woordje "rab" is ook gebruikelijk in het arabisch, rab heeft veel meer betekenissen zoals "heer" , "leermeester" , ook "god" , daarom zijn er verschillen na de vertallingen van de heilige boeken , b.v. rab jasou3 (de heer christus) bij het vertalen in het latijnse is dat (de god jezus ) omdat het latijnse indertijd andere gevarieerde zinnen hebben een de vertalers weinig of niks weten van het hebreeuws , een de joden tot op heden daar zeker weet van hebben !! andere v.b. in de koran ",alhamdollilahi rabi l3alamien" , "rabi" is god ,maar in sourat "jussouf" , komt ook deze zinnenetje tevoor ! "ama a7adoukoumaa fa yasqie rabbahou khamra"betkent , "een één van jullie beiden zal zijn heer wijn schenken"!
1"rabbahou" = "zijn heer"
2"rabbi" = "mijn heer"
3"rabbouka" = "jou heer"
4"rabbouna" = "onze heer"

P.S ik heb een voorstel voor jou , probeer naar de joden centrum hier in antwerpen te komen een vraag dat maar aan een rabijn of iemand die goed hebreeuws kent !!! je zult direct een antwoord krijgen daar ben ik zeker van !!
Oud 15 mei 2004, 16:42   #22
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Stop met zaken te verspreiden die reeds geruime tijd achterhaald zijn. Iedereen die op een objectieve manier kennis genomen heeft van de Koran, Hadith, de expansiedrift van de Islam, de levenssyclus van de nep-profeet, de status van de minderheden in een Islamitische heilstaat kan zulke flut argumenten moeiteloos onderuithalen.

Straks ga je ons nog vertellen dat die beulen op de achtergrond agenten van de Mossaad zijn. Op naar de volgende samenzweringstheorie.
Het past niet in JOUW schuitje, maar spijtig genoeg voor JOU hebben de moslimgeleerden wereldwijd hun afschuw hierover geuit.

Voel je je in je ballen gepakt?
U speelt op de man en niet op de bal, wel ik blijf liever bij de les.

1) Dé Moslimgeleerden, is dat geen verfoeilijke "veralgemening"?

2) Ik heb hier en op andere fora gelijkaardige teksten al onderuitgehaald, dmv een portie logica en gezond verstand. Waarom ik die zogenaamde Moslimgeleerden kan counteren? Heel eenvoudig: het vergt heel wat intellect om een leugen te verdedigen, het vergt gewoon een beetje logica en opzoekingswerk om leugens te achterhalen.

3) Kent u de naam van de auteur in de tekst maar vooral zijn motieven?

4) Heeft u de bronnen die in de tekst vermeld staan onderzocht? Dat vergt uiteraard een beetje moeite en initiatief.

5) Een andere, soortgelijke tekst (ook door zo'n "geleerde" geschreven) spreekt over het feit dat "democratie verenigbaar is met Islam". Zowel de koran, Hadith en feiten (zie arabische landen) bewijzen dat zulke uitingen nonsense zijn.

6) Mensen doen veeleer aan wishfull thinking, u denkt dat de Islam hervormd kan worden of nog niet zo slecht is? Zoiets beweren komt overeen met een spelletje Russische Roulette, maar dan met vijf kogels.

7) Dit soort schrijvers heeft net dezelfde functie als de revisionisten die de holocaust ontkennen. Ze manipuleren, met hun leugens en halve waarheden, een slecht geïnformeerd publiek met als doel hun verfoeilijke ideologie "aanvaardbaar" te maken. In dit geval is het uiteindelijk doel "het verfoeilijk imago" van de Islam redden.

8 )
Citaat:
However, Fayoumi suspected the whole episode was "an American propaganda to divert attention from the scandal of the U.S. military abuse of Iraqi detainees".
Kunt u deze INTELLECTUELE beschuldiging hard maken?

9) Ik ben bereid om een inhoudelijk debat met u (Kitten) aan te gaan over de Islam, maar ik vrees dat u reeds bij voorbaat forfait zult geven ...

10) Hier vindt u alvast een schat aan debatten tussen een ex-Moslim en die Moslimgeleerden http://www.faithfreedom.org/debates.htm (wel even naar onder scrollen)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be