Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 23:46   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat Brussel als hoofdstad van europa een beetje geld vraagt aan zijn leden.
En dat ze ons gerust laten.
Brussel als ongevraagde hoofdstad van Vlaanderen maar voor Vlaanderen moet 't goedkoop blijven, hé, dus op 't inkomen, in Brussel verdiend door Vlamingen en door Walen worden belastingen betaald in Vlaanderen en Wallonië, niet in Brussel.
Zijn er veel parlementairen zonder gemeentelijke mandaten?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 mei 2010 om 23:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 00:15   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Brussel als ongevraagde hoofdstad van Vlaanderen maar voor Vlaanderen moet 't goedkoop blijven, hé, dus op 't inkomen, in Brussel verdiend door Vlamingen en door Walen worden belastingen betaald in Vlaanderen en Wallonië, niet in Brussel.
Zijn er veel parlementairen zonder gemeentelijke mandaten?
Géén één Filo, daar hebt U een punt....

Ze vullen allemaal hun zakken op meerdere manieren,in Vlaanderen,Brussel en Wallonie...

Maar niet om de reden dat wij hun het recht hebben gegeven om dit mogelijk te maken..
Nee mijn beste filo ze hebben die redenen voor zichzelf geschapen zonder dat wij daar iets aan te zeggen hebben gehad...

Net zoals de riante loonsopslag die ze zichzelf enkele jaren geleden hebben toegekend onder het motto dat zij onderbetaald waren....

En laat nu nét ietwat later uitkomen dat de belgische politici tot de best betaalden ter wereld behoren,en ze ér allemaal meerdere functies op nahouden die allemaal vrij goed betaald worden....

En dit in tegenstelling tot de modale burger die een extra inspanning wil leveren om zijn inkomen te vergroten door hetzij overuren te maken of een zelfstandig bijberoep aan te gaan er zowat op doodbelast wordt....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 06:04   #23
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Die TV taks van vroeger, ik meen me te herinneren dat die 1000BEF bedroeg. Zegge en schrijve 25€. Nu betalen we een telenet/belgacom abbonement en alleen de BTW daarop bedraagt al meer dan 25€.

Laatst gewijzigd door Freddie : 4 mei 2010 om 06:04.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 06:55   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die TV taks van vroeger, ik meen me te herinneren dat die 1000BEF bedroeg. Zegge en schrijve 25€. Nu betalen we een telenet/belgacom abbonement en alleen de BTW daarop bedraagt al meer dan 25€.
Naar mijn herinnering bedroeg de radiotaks zoiets van een huidige 25 €. Eenmaal te betalen voor alle radio's in je huis (zo was de regeling op 't moment van de afschaffing, want nog vroeger betaalde je per toestel, zelfs per draagbaar toestel), eenmaal te betalen per autoradio, eenmaal voor je buitenverblijf.

De tv-taks bedroeg zoiets van 2OO € (voor een kleurenTV; een zwart wit was goedkoper).

Ik wil die taksen niet opnieuw betalen.
In Vlaanderen is die taks afgeschaft (en tegelijk heeft men enorm bespaard op de ambtenaren die dat spel moesten 'runnen' en 'kontroleren'); er zijn nieuwe taksen bijgekomen, zowel in Vlaanderen als in Walenland !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 07:00   #25
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een kopvoddentaks!!!

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 08:23   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Wilt u terug TV taks betalen?

Het zal u maar overkomen. U woont in Vlaanderen in de Vlaamse rand rond Brussel.
U betaalt al jaren geen TV en radio taks meer. In Brussel en Wallonië betalen ze dat wel nog.
Waar haalt u het dat in Brussel tv taks moet betaald worden?

Laatst gewijzigd door speurneus : 4 mei 2010 om 08:23.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be