![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kan er ook mee leven dat de islam beter gefinancierd wordt in landen die van oudsher moslimlanden zijn dan bv het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen lijkt het openhouden van alle kerken, het betalen van al die priesters die al jaren voor 10 man en een paardenkop staan te prevelen mij geldverspilling en discriminerend tegenover andersgelovigen. De bescherming van hogerhand, van het gerecht, ten opzichte van de Kerk, begint me ook meer en meer te storen. Als ik morgen op het nieuws met 300 pedofiliedossiers sta te zwaaien, zal het niet lang duren voor het gerecht aan mijn voordeur staat, en heel mijn kot binnenste buiten wordt gehaald... Een Devilliers kan dat zomaar ... zonder gevolgen, onderzoek,... Vindt u dat normaal? Ik niet. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 mei 2010 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() http://ilga.org/
of http://www.gaybelgium.be/index_nl.shtml Deze laatste was waarschijnlijk de startpagina van de homo Vangheluwe.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met de Hoogdagen moét ik daarom wel reizen naar de plaatsen waar er nog een échte (Tridentijnse) Mis plaats vindt. Met de gewone dagen ga ik soms naar een plaats, minder veraf, waar men wel Novus Ordo celebreert maar nog draaglijk. Daar zit de kerk al véél voller natuurlijk, en in de kerken waar de Latijnse Mis nog opgedragen wordt - daar is het werkelijk een genot om te praktiseren. En te denken dat we dit vroeger hadden tot in de kleinste parochiekerken! Processies, Lof, Biecht, huisbezoeken, Vespers, Zegening, Zuivering, huiswijding ... Allemaal door échte priesters, met soutane en kruisbeeld, niet van die nep-pastoorkes �* la Pieter Delanoy.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Nog zo iets absurd: het geval bisdom Antwerpen. Een Oostenrijkse priestercongregatie die alles nog deftig doet (soutane en Latijnse Mis) deed een aanvraag om er actief te mogen worden. Mgr. Bonny keurde ze af! Hoeveel kerken staan er niet leeg? En dan nog haalt een grijze muis �* la Bonny het in zijn dom hoofd om vast te houden aan de aftakeling. Onbegrijpelijk. Antwerpen-stad is wel goed bediend door FSSPX moet ik zeggen: de Tridentijnse door E.H. Van de Kerchove (FSSP), een initiatief van Mgr. De Maere, heeft veel "competitie" door de Hemelstraat. Daar heeft FSSPX (E.H. Verlinden) sinds jaren een kloosterkerk die elke dag (gelezen Mis) en zondag (Hoogmis met alles er op en eraan) bediend wordt. Daar kunnen we echt niet klagen: ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik erger me vooral aan het gebruik (of net in onbruik) van liturgische gewaden. De sacristie steekt bomvol oude, mooie gewaden. Vele Romeinse kazuifels versierd met brokaatgoud. Maar mijn pastoor doet vaak enkel een modern stolaatje aan. Tijdens hoogfeesten verkiest hij een "glinsterende" kazuifel boven een rijkelijk versierde romaanse kazuifel. En als hij zijn (gotische) kazuifel draagt, draagt hij ook zijn stola over de kazuifel, wat niet kan. Mijn problemen liggen niet zo zeer bij de Novus Ordo mis zelf. Deze mis is natuurlijk nog steeds te protestants, maar ik beschouw ze als geldig. Het probleem ligt vooral bij de uitvoering. De mis zou perfect kunnen met de juiste liturgische gewaden, knielen, degelijke liedjes, etc. Piter Delanoy is echt een schande voor de Kerk. Maakte hij ook geen deel uit van een protestactie tegen Mgr. Léonard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Ik heb al smakelijk gelachen met deze draad. Nooit gedacht dat ik zoiets archaïsch en seniel van zo dichtbij zou kunnen meemaken.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 5 mei 2010 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dat eigenlijk minder. Hoe gelovigen willen geloven moeten ze vooral zelf weten. Kazuivels, Tridentijnse missen, voor mijn part met een wortel in hun gat, mij allemaal om het even. Alleen vind ik niet dat ik en de 90% andere Belgen die nooit een voet in een kerk zetten die hobby moeten bekostigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De herkerstening van België moet van bovenaf beginnen. De volgende generatie bisschoppen zouden conservatieve, roomsgetrouwe bisschoppen zoals Mgr. Léonard moeten zijn. Zij moeten het goede voorbeeld geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Feit: de katholieken krijgen het overgrote deel van de koek, terwijl de kerken steeds leger worden. Niet eerlijk. Zonder meer.
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() 2
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kijk, ik vind dat jij mag geloven wat je wil. Als jij je beter voelt bij het Katholieke geloof, wel ga ervoor. Ik respecteer jouw keuze, je bent mijn gelijke als mens, de rest is jouw eigen zaak. Op de dag dat je het in je hoofd haalt mensen te gaan bekeren (om welke reden dan ook) dan heb je mij tegen. Ik wil van jou hetzelfde respect als wat ik jou geef. Lukt dat niet? Denk je dat jouw ideetje voor iedereen moet gelden? Verwacht dan geen genade of vergiffenis van deze kant. Herlees misschien Ezechiel 25:17, jou wellicht welbekend. ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 5 mei 2010 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Tja, voor de bekrompen bobo's van links is iedereen die vandaag nog een écht gedachtengoed heeft "seniel". Helaas is achterlijk links ten dode opgeschreven, de voortrukkende islamisering heeft vrij spel wanneer karakterloos links de zaak met veel bravoure uitverkoopt.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138275 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu wil je jouw standpunt (Bekeren is verkeerd) ook voor mij laten gelden. Is dat niet wat hypocriet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...dPlaintePretre http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ruik-toe.dhtml |
||
![]() |
![]() |