![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() In "De stad der zienden" van José Saramago gaan alle kiezers braaf naar het stembureau om blanco te stemmen. Veel helpt hen dat echter niet... Wie écht verandering wil, moet niet thuisblijven, maar stemmen op één van de V-partijen. Ik verkies daarbij de N-VA, omdat die volgens mij meer weegt dan het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet onwettig.
Al zou het VB nog maar 1 stem hallen over alle districten samen, wees er dan maar zeker van dat het de mijn is. Laatst gewijzigd door Garry : 5 mei 2010 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() [quote=WetIsWet;4731470]Ik zit me al een hele tijd af te vragen hoe we deze verkiezingen kunnen sabotteren zonder een "strafbaar" feit te plegen, maar toch efficient te zijn en ik denk dat ik het ei van Columbus heb
QUOTE] Stuur alle verkiezingbrieven in Vlaanderen in de Franse taal. Dat zal wel het nodige effect hebben. En in Walonnië in het Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Gewoon zondag uitslapen en niet stemmen . Tv niet opzetten .... naar een goed restaurant rijden ... lekker eten .... thuiskomen DVD insteken en en de dag erop maandag de uitlagen ... VB min 12 %
![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 6 mei 2010 om 03:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken de perfekte manier om de verkiezingen kompleet te verhinderen, zonder dat je zelf als burger enig risiko loopt.
Maar ik ga dat hier niet uit de doeken doen. Want er moeten verkiezingen komen. Het enige dat we moeten aanvangen met het gegeven dat het ongrondwettelijke verkiezingen zijn, is dit maksimaal uitbuiten om een leuk rezultaat te krijgen bij de V-partijen. Nog een zijdelingse bemerking: sommigen zijn Aleksander DeCroote dankbaar om de stekker eruit getrokken te hebben. Wel, daar is iets van aan. Maar hij heeft die stekker er toch op een enorm dom ogenblik eruit getrokken: veel te kort voor de aanvang van het voorzitterschap van de EU. Enig weerwerk om de verkiezingen uit te stellen, om toch nog de splitsing er door te kunnen duwen, zijn nu gebotst op de angst om verkiezingen te hebben tijdens dat voorzitterschap. Strategisch dom dom dom van dat onervaren ventje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat democratie zo belangrijk was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stellingen moeten namelijk stuk voor stuk bewezen worden, en de aksioma's zijn de grondwet, behalve dat deze gewijzigd kan worden. Dit zou eigenlijk best om de tien jaar gebeuren, planmatig, niet door juristen, maar wel door mensen die van beroepswege te maken hebben met problematieken die de mensen echt raken, huisartsen bijvoorbeeld. De inbreng van de kultuur moet daarbij niet nagestreefd worden, maar verondersteld als vanzelf de bazis te zijn van wat de mensen drijft. Dat dit niets te maken heeft met dierenwelzijn, dat gaia daar zijn plan maar mee trekt. Hij trekt zich ook niks aan van de gevolgen van kannabis-gebruik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Wees daar niet zeker van. U hindert mensen die willen kiezen. Er zal dus wel ergens een politie reglement rondzwieren dat - op basis van openbare orde - te interpreteren is als dat u de ordentelijkheid stoort. De politie is dan verplicht om in te grijpen.
|
![]() |
![]() |