Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2010, 17:40   #21
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Het stembureau 's nachts in de fik steken zal makkelijker zijn vrees ik.
En gij gaat dat natuurlijk doen.Iemand die dat aankondigt doet dat niet ofwel gaat hij lang in de gevangenis vertoeven.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 18:00   #22
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Ik zit me al een hele tijd af te vragen hoe we deze verkiezingen kunnen sabotteren zonder een "strafbaar" feit te plegen, maar toch efficient te zijn en ik denk dat ik het ei van Columbus heb

Als we nu eens 's morgens vroeg met z'n allen afzakken naar het stembureau, netjes alles doorlopen tot ... we gewoon in het stemhokje blijven staan, en staan, en blijven staan, en nog eens staan ... zolang als we kunnen ... en dan nog wat zitten, en blijven zitten ... jullie snappen het wel.

Gevolg, er wordt een gigantische file gevormd en als we dat met genoeg mensen doen dan wordt zelfs heel de boel vast gezet. Het geweldige aan het verhaal is dat ze volgens mij niets kunnen doen want er staat nergens dat je maar een bepaalde tijd in het hokje mag zitten of dat je niet op je gemak alle kandidaten mag lezen. Het gevolg van heel dat gedoe is dat ze er bij genoeg hulp niet gaan in slagen de stembureaus tijdig te sluiten, te starten met tellen ...

Wat denken jullie?
gegarandeerd dat je ontzet wordt en een boete aan je broek,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 18:02   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ken ook een manier, en die is veel minder vermoeiend. Stem met zijn allen VB. Daar krijgen al die, voor de honderdentienste maal terugkerende flaterpartijen, groene en rode pukkels van op hun rug ter grote van een twee eurostuk. Dan is het direct gedaan met dat apenland hier en Albert vreet van kolere zijne kroon op.
het ene idee is al belachelijker dan het andere.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 18:30   #24
respublica
Minister

Standaard

In "De stad der zienden" van José Saramago gaan alle kiezers braaf naar het stembureau om blanco te stemmen. Veel helpt hen dat echter niet... Wie écht verandering wil, moet niet thuisblijven, maar stemmen op één van de V-partijen. Ik verkies daarbij de N-VA, omdat die volgens mij meer weegt dan het VB.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 20:45   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
het ene idee is al belachelijker dan het andere.
Maar niet onwettig.

Al zou het VB nog maar 1 stem hallen over alle districten samen, wees er dan maar zeker van dat het de mijn is.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 mei 2010 om 20:52.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 21:19   #26
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

[quote=WetIsWet;4731470]Ik zit me al een hele tijd af te vragen hoe we deze verkiezingen kunnen sabotteren zonder een "strafbaar" feit te plegen, maar toch efficient te zijn en ik denk dat ik het ei van Columbus heb
QUOTE]

Stuur alle verkiezingbrieven in Vlaanderen in de Franse taal. Dat zal wel het nodige effect hebben. En in Walonnië in het Nederlands.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 03:00   #27
Wisord
Banneling

Standaard

Gewoon zondag uitslapen en niet stemmen . Tv niet opzetten .... naar een goed restaurant rijden ... lekker eten .... thuiskomen DVD insteken en en de dag erop maandag de uitlagen ... VB min 12 %

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 mei 2010 om 03:01.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 09:19   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ken de perfekte manier om de verkiezingen kompleet te verhinderen, zonder dat je zelf als burger enig risiko loopt.

Maar ik ga dat hier niet uit de doeken doen.

Want er moeten verkiezingen komen.

Het enige dat we moeten aanvangen met het gegeven dat het ongrondwettelijke verkiezingen zijn, is dit maksimaal uitbuiten om een leuk rezultaat te krijgen bij de V-partijen.

Nog een zijdelingse bemerking:
sommigen zijn Aleksander DeCroote dankbaar om de stekker eruit getrokken te hebben.
Wel, daar is iets van aan.
Maar hij heeft die stekker er toch op een enorm dom ogenblik eruit getrokken: veel te kort voor de aanvang van het voorzitterschap van de EU.
Enig weerwerk om de verkiezingen uit te stellen, om toch nog de splitsing er door te kunnen duwen, zijn nu gebotst op de angst om verkiezingen te hebben tijdens dat voorzitterschap.

Strategisch dom dom dom van dat onervaren ventje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 09:31   #29
ضد الأسلمة
Vreemdeling

ضد الأسلمة's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Gewoon zondag uitslapen en niet stemmen . Tv niet opzetten .... naar een goed restaurant rijden ... lekker eten .... thuiskomen DVD insteken en en de dag erop maandag de uitlagen ... VB min 12 %
En dat vind u een goed idee?
Ik dacht dat democratie zo belangrijk was?
ضد الأسلمة is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 09:58   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ضد الأسلمة Bekijk bericht
En dat vind u een goed idee?
Ik dacht dat democratie zo belangrijk was?
Demokrasie is even belangrijker, alhoewel niet zo dagelijks indringend, als wiskunde.
De stellingen moeten namelijk stuk voor stuk bewezen worden, en de aksioma's zijn de grondwet, behalve dat deze gewijzigd kan worden.
Dit zou eigenlijk best om de tien jaar gebeuren, planmatig, niet door juristen, maar wel door mensen die van beroepswege te maken hebben met problematieken die de mensen echt raken, huisartsen bijvoorbeeld.
De inbreng van de kultuur moet daarbij niet nagestreefd worden, maar verondersteld als vanzelf de bazis te zijn van wat de mensen drijft. Dat dit niets te maken heeft met dierenwelzijn, dat gaia daar zijn plan maar mee trekt. Hij trekt zich ook niks aan van de gevolgen van kannabis-gebruik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 10:03   #31
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Het geweldige aan het verhaal is dat ze volgens mij niets kunnen doen want er staat nergens dat je maar een bepaalde tijd in het hokje mag zitten of dat je niet op je gemak alle kandidaten mag lezen.
Wees daar niet zeker van. U hindert mensen die willen kiezen. Er zal dus wel ergens een politie reglement rondzwieren dat - op basis van openbare orde - te interpreteren is als dat u de ordentelijkheid stoort. De politie is dan verplicht om in te grijpen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be