Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 20:19   #21
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Zoveel honger in de Gaza en dan nog geld voor wapens.
Ik wist niet dat de Palestijnen in het bezit waren van gevechtsvliegtuigen , tanks , geavanceerde raketten , enz...
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 23:47   #22
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Die foto's zijn niet van na de oorlog in 2009. Ze zijn wellicht zelfs van voor 2007 (= het begin van de blokkade).

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 11 mei 2010 om 23:53.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 03:54   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Zou het zijn dat Israël 400 kinderen (op een totaal van iets meer dan 1300 gedode Palestijnen) doodde tijdens het laatste ofensief in Gaza omdat de Palestijnen hun kinderen als 'schild' gebruiken, of zou dat aantal gedoodde kinderen eerder te verklaren zijn door de gebruikte taktieken van Israël tijdens die aanval, toegegeven door gewetensvolle leden van het IDF, bijvoorbeeld het in piun leggen van een hele stadsblok omdat er vanuit een gebouw vier palestijnen zaten te schieten?

Het is duidelijk dat de aanval op Gaza en de infrastructuur ervan bedoeld was als een collectieve 'straf'. De haat tussen beide kampen is zo hoog opgelopen dat alle moraliteit zoek is in dat 'conflict'. Zoals steeds echter heeft die met de grootste wapens, de meeste macht, de grootste verantwoordelijkheid.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 18:58   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Die foto's zijn niet van na de oorlog in 2009. Ze zijn wellicht zelfs van voor 2007 (= het begin van de blokkade).
Nee hoor, dat zijn vrij recente foto's.
Oud 12 mei 2010, 19:47   #25
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zou het zijn dat Israël 400 kinderen (op een totaal van iets meer dan 1300 gedode Palestijnen) doodde tijdens het laatste ofensief in Gaza omdat de Palestijnen hun kinderen als 'schild' gebruiken, of zou dat aantal gedoodde kinderen eerder te verklaren zijn door de gebruikte taktieken van Israël tijdens die aanval, toegegeven door gewetensvolle leden van het IDF, bijvoorbeeld het in piun leggen van een hele stadsblok omdat er vanuit een gebouw vier palestijnen zaten te schieten?

Het is duidelijk dat de aanval op Gaza en de infrastructuur ervan bedoeld was als een collectieve 'straf'. De haat tussen beide kampen is zo hoog opgelopen dat alle moraliteit zoek is in dat 'conflict'. Zoals steeds echter heeft die met de grootste wapens, de meeste macht, de grootste verantwoordelijkheid.
Collectieve(onwettige) straffen worden reeds jaren toegepast.
Dez huizen, waar meestal een groot gezin in woont , van zogenaamde "terroristen" worden met de grond gelijk gemaakt. Ook die van broers of neven.

Israel een democratie? My ASS.
Liegen liegen LIEGEN en liegen ...
Citaat:
a report he wrote in November 2008, saying that Israeli forces in the West Bank had breached new rules on the targeting of suspected Palestinian militants.
A 2006 Supreme Court ruling had required that efforts should be made first to arrest rather than kill them.

The report accused the IDF of unilaterally loosening their regulations and designating two leaders of Islamic Jihad as targets for assassination.
At the time, the military said the militants had fired on its forces before they were killed.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:56   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Dit bewijst alweer de stelling dat de Gazanen het helemaal niet slecht hebben, en dat je helemaal niet zielig hoeft te zijn om in een bloeddorstig monster te kunnen veranderen. Een totalitaire ideologie als de Islam kan dat prima zonder armoede.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:59   #27
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Moet ik nu gaan huilen met die gephotoshopte foto,s????
Je moet niet persé huilen hoor, denk enkel aan de voorouders van dat vlagje op je avatar. Wat zij meegemaakt hebben zal je misschien doen denken wat menselijk is en wat niet.
Als mens zijn deze beelden niet te accepteren. De Israëlieten die zonder enig eigen land rondzwierven, zijn nu de baas over de Palestijnen. Als je zelf ooit zulke dingen hebt meegemaakt waarom doe je het anderen dit aan.
DenTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 20:00   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Je moet niet persé huilen hoor, denk enkel aan de voorouders van dat vlagje op je avatar. Wat zij meegemaakt hebben zal je misschien doen denken wat menselijk is en wat niet.
Als mens zijn deze beelden niet te accepteren. De Israëlieten die zonder enig eigen land rondzwierven, zijn nu de baas over de Palestijnen. Als je zelf ooit zulke dingen hebt meegemaakt waarom doe je het anderen dit aan.
Er is geen humanere weg.
Oud 12 mei 2010, 20:03   #29
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er is geen humanere weg.
Ik vind het gedragen van vlamingen en nederlanders zeer zielig. haha wacht maar op 2012 de wereld zal dan vergaan, en de palestijnen ook .
Oud 12 mei 2010, 20:04   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het gedragen van vlamingen en nederlanders zeer zielig. haha wacht maar op 2012 de wereld zal dan vergaan, en de palestijnen ook .
Ik snap je niet?
Oud 12 mei 2010, 20:04   #31
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door °°° Public Enemy °°° Bekijk bericht
In Saudi-Arabie mogen niet-moslims Mekka niet in.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 20:12   #32
DenTurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik snap je niet?
Jij zegt dat dit de humaanste weg is. Dus een ander medemens zo behandelen, en in gevangenschap houden. En ik zeg daarop, dat je kan wachten op 2012 zodat de wereld vergaat en de Palestijnen ook, dus geen zorgen meer voor u en uw joodse vrienden(ondertussen zllen jullie dan ook samen met de palestijnen vertrokken zijn )
Oud 12 mei 2010, 20:45   #33
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat dit de humaanste weg is. Dus een ander medemens zo behandelen, en in gevangenschap houden. En ik zeg daarop, dat je kan wachten op 2012 zodat de wereld vergaat en de Palestijnen ook, dus geen zorgen meer voor u en uw joodse vrienden(ondertussen zllen jullie dan ook samen met de palestijnen vertrokken zijn )
Ik zie nog steeds niet wat 2012 ermee te maken heeft.
Oud 12 mei 2010, 22:12   #34
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen humanere weg.
Dan hoop ik werkelijk dat jij ooit in een gelijkaardige situatie terechtkomt. Mooi praten van uit de bureaustoel is iets (niet dat uw woorden inspirerend zijn, allesbehalve), maar het is natuurlijk eenvoudig om te reageren denkende dat de wereld draait volgens uw ideologie, weliswaar geen rekening houdend dat u zich bij diezelfde ideologie geen vragen stelt en elk bezwaar negeert. Die elk weldenkend mens mag beschouwen als vuilnis en uitbuiting.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 12 mei 2010 om 22:16.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 22:15   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Dan hoop ik werkelijk dat jij ooit in een gelijkaardige situatie terechtkomt. Mooi praten van uit de bureaustoel is iets (niet dat uw woorden inspirerend zijn, allesbehalve), maar het is natuurlijk eenvoudig om te reageren denkende dat de wereld draait volgens uw ideologie. Die elk weldenkend mens mag beschouwen als vuilnis.
U bent wel heel erg selectief in welke situatie iemand toewenst. Misschien dat als u Israëliër was geweest dat u er dan ook heel anders tegenaan keek, zo veilig vanuit uw bureaustoeltje in Belgique.
Oud 12 mei 2010, 22:18   #36
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen humanere weg.
Wat is er "humaan" aan deze weg?
Waarom leidt deze weg naar de annihilatie van de Palestijnen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 mei 2010 om 22:19.
Oud 12 mei 2010, 22:20   #37
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent wel heel erg selectief in welke situatie iemand toewenst. Misschien dat als u Israëliër was geweest dat u er dan ook heel anders tegenaan keek, zo veilig vanuit uw bureaustoeltje in Belgique.
Nochtans, jij zou moeten weten dat ik mij niet laat leiden door religieuze waanzin. Ik dacht dat dat ook gold voor jou. Want buiten religieuze overtuigingen om Palestina te onderdrukken zie ik daar geen reden toe. Integendeel.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 12 mei 2010 om 22:21.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 22:26   #38
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans, jij zou moeten weten dat ik mij niet laat leiden door religieuze waanzin. Ik dacht dat dat ook gold voor jou. Want buiten religieuze overtuigingen om Palestina te onderdrukken zie ik daar geen reden toe. Integendeel.
Oooh, dan zit je er naast hoor.
Land, water en grondstoffen , dat zijn de echte redenen. Godsdienst is, zoals altijd, maar een rookgordijn.
Oud 12 mei 2010, 22:26   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat is er "humaan" aan deze weg?
Waarom leidt deze weg naar de annihilatie van de Palestijnen?
Annihilatie? Er komen er alleen maar meer, joh!
Oud 12 mei 2010, 22:29   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Palestijnen hebben een religieus motief om te vechten: het herstel van het kalifaat en het invoeren van de Sharia. De ''zionisten'' zijn een seculiere beweging. Het is dan ook geen wonder dat op alle vlakken, Israël het hoogste scoort in de regio op het gebied van mensenrechten; en dat zelfs mét aftrek van de Palestijnse kwestie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be