![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Vroeger tijdens de lessen sociologie werd er verteld dat die verzuiling bijna volledig verdwenen was. Jaren later is er blijkbaar nog niks veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik volledig "verzuild".
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit het aanbod gehad om aan te sluiten bij de liberale vakbond. Daar zat een gratis lidmaatschap van VLD in verbonden. Dus toch maar opletten met die cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vermoed wel dat giserke ergens gelijk heeft. Ik bedoel, ik kan mij alvast niet voorstellen dat een gewone burger bijvoorbeeld spontaan een CD&V-lidkaart zou aanvragen. "Yeah! CD&V! Hardcore!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ABVV/FGTB : 1.208.242 (2000) ACV/CSC : 1.500.595 (2002) ACLVB / CGSLB : 229.798 (2002) http://www.rosadoc.be/site/nieuw/pdf...heets/nr20.pdf Me dunkt dat die toch niet meegeteld worden als lid van een partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Pvda: 4000
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Dat lijkt mij ook niet, ik denk dat mensen met een lidkaart eerder mensen zijn die uit overtuiging een kaart kopen, die met een echt duidelijke overtuiging dan. Bijvoorbeeld kan ik me écht goed indenken dat iemand een lidkaart van Groen! heeft, want er zijn nu eenmaal mensen die zo bewust en oprecht voor de natuur gaan. Net als bijvoorbeeld VB of LDD, maar de CD&V? O-VLD? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Daar heb je gelijk in!
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat ook veel leden van de traditionele partijen een lidkaart kopen om louter opportunistische redenen en uit cliëntelisme.
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Zou de kleine linkse partij PVDA boven de kiesdrempel geraken?
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wait and see op 13 juni !
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() haha goed gezegd
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel, bv. bij het invullen van betrekkingen op kabinetten, in de verschillende administraties is het een publiek geheim dat de juiste partijkaart deuren kan openen die anders misschien gesloten blijven.
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk het niet, maar dat belet me niet op er toch op te stemmen.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
*Schandalig eigenlijk, België is zowat het enige land in heel Europa waar de statistische dienst niet onafhankelijk is van de partijpolitiek! Des te meer reden om België te splitsen en een onafhankelijke Vlaamse statistische dienst op te zetten - hoewel de Vlaamse regering op bepaalde vlakken al niet veel beter is... Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 mei 2010 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt op dat de partijen die aan de macht zijn, plots nieuwe leden bijkrijgen, en partijen in de oppositie leden zien vertrekken. Maar als iedereen die bij de CM aangesloten is, bij het ACV gesyndiceerd is, lid is van de Boerenbond,... automatisch lid zou worden van de CD&V, dan heeft die partij ineens een paar miljoen leden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |